Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. april 2024 | 17:30   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Træhus til PU - æstetik/forskel i lyd? Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Baudelaire
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2023
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 91
Sendt: 11 Marts 2024 kl. 21:29 | IP-adresse registreret Citér Baudelaire

Kære alle.


Jeg har fornyligt bestilt et træhus (palisander) til min PU. Min indledningsvise idé var at det skulle komplimentere min Jelco HS-30 (i
palisander) og min pladeafspiller (... i palisander).

Det forekommer dog at der er mange holdninger til, om hvorvidt et træhus (eller andre materialer), er med til at reducere
resonanserne og samtidigt giver dybde i lydbilledet. Er det nonsens eller er der noget om snakken?

Uanset hvad, så var min idé fra begyndelsen, at det skulle se pænt ud, så jeg bliver ikke skuffet hvis svaret skulle være et
rungende 'nej'. Hvad er jeres oplevelser?
Til top Vis Baudelaire's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Baudelaire
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4551
Sendt: 11 Marts 2024 kl. 21:54 | IP-adresse registreret Citér Mikkel G

En pickup skal betragtes som en generator der kører på overtid, og genererer en masse vibrationer. Ideen er oprindelig at al energi skal blive til strøm, som via riaa'en bliver til lyd... men det er er i teorien.

For som sagt skabes der også en masse kinetisk/mekanisk energi, og her er det husets opgave at dæmpe det på den mest hensigtsmæssige måde. Men som en højtaler, så er en pickup et sammensurium af kompromisser. Og her følger min erfaring.

Huset er ofte lavet af et af tre materialer, som alle har deres minus:
- Plastik som dæmper fint, men ofte resonerer med i øvre mellemtone.
- Metal som har en meget direkte klang, ofte med et løft i de øverste frekvenser.
- Træ som har en varmere lyd, med tendens til lidt tung og afrundet lyd.

Der findes også "nøgne" pickup'er, og disse har ofte en direkte men neutral klang.

Hvorfor så ikke kombinere disse?!?! Tja, godt spørgsmål... og der er nogle eksempler på det. F.eks. Ortofon MC Anna/Diamond.

Men hertil kommer valget af metal til spoler/kerne, magneter, ophæng osv. Alt sammen har det indflydelse. Og det er dét, der gør vinylafspilning så alsidig og spændende!

Og lyden bliver aldrig bedre end den pickup, man har valgt...

Ligeledes har materialet også indflydelse på tonearm, pladetallerken, plint, chassis osv. Og træ med træ på, kan måske blive for meget af det gode.

Jeg har en pladespiller med et chassis af metal, en tallerken af plastik, en træarm og en halvåben(!) plastik pickup. Og de komplementerer hinanden riiigtig godt



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 11 Marts 2024 kl. 22:22 | IP-adresse registreret Citér Boydk

Baudelaire......
Nu husker jeg ikke, hvilken arm eller pickup du taler om, men.........
Jelco HS-30 er et af de tungeste headshells, du kan finde. Det skal være en temmelig
lavkompliant pickup for at finde sig til rette i det "shell".
Øger du så i tillæg vægten med et yderligere træhus, kan du hurtigt ende ud i så lav en samlet egenresonans,
at resultatet bli´r så langt fra optimalt, som det næsten kan blive.
Træhuset er en fin idé, men overvej at finde et headshell, der er træhusets vægt lettere (og gerne lidt til).
Har selv et HS-30, og ingen af mine pickupper har fundet sig hjemme. Har altid været nødt til at gå tilbage til
et letter Jelco eller en af mine absolutte favorit........ Yamamoto HS-1A og Ortofon LH-6000

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 12 Marts 2024 kl. 00:47 | IP-adresse registreret Citér Boydk

Mikkel G skrev:

Og de komplimenterer hinanden riiigtig godt



Det må da være enormt forstyrrende for musikken, med alt det råberi komponenterne imellem
Med mindre, du da mente "komplementerer"

Sorry...... ku´ ikk´la´ vær´

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Baudelaire
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2023
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 91
Sendt: 12 Marts 2024 kl. 05:22 | IP-adresse registreret Citér Baudelaire

@Mikkel G
Tak for en fyldestgørende og lærerigt indlæg. Min pladeafspiller har chassis af palisanderfinér og får sig en tyk og stor pladetallerken
i akryl. Tonearmen er den klassiske SME 3012 og min pickup er Denon 103L.

@Boydk
Jeg vil være ked af at skulle udskifte Jelco HS-30, da jeg synes det er en ualmindelig smuk HS. Ydermere er den sølvkablet, hvilket
bidrager til kvaliteten.
Kan jeg ikke imødekomme problemet med kontravægte etc.?

Det bliver spændende at rode med. Jeg er ikke særlig praktisk anlagt, men der er et hav af videoer på YouTube, hvor man ser
operationen med at installere et hus på en Denon 103L. Et hyggeligt og fint projekt i påsken.

Til top Vis Baudelaire's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Baudelaire
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2909
Sendt: 12 Marts 2024 kl. 08:20 | IP-adresse registreret Citér nils valla

Resonanser handler altid om farve.
Farve kan overskygge det oprindelige signal.
Farve kan også være præcis det du holder af ved en given PU.
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2765
Sendt: 12 Marts 2024 kl. 09:57 | IP-adresse registreret Citér Kaj.

Baudelaire skrev:
Kære alle.
Jeg har fornyligt bestilt et træhus (palisander) til min PU. Min indledningsvise idé var at det skulle komplimentere min Jelco HS-
30 (i palisander) og min pladeafspiller (... i palisander).
Det forekommer dog at der er mange holdninger til, om hvorvidt et træhus (eller andre materialer), er med til at reducere
resonanserne og samtidigt giver dybde i lydbilledet. Er det nonsens eller er der noget om snakken?
Uanset hvad, så var min idé fra begyndelsen, at det skulle se pænt ud, så jeg bliver ikke skuffet hvis svaret skulle være et
rungende 'nej'. Hvad er jeres oplevelser?

Måske du skulle tænke over hvorfor man jævnligt ser pickup’er strippet for mest mulig hus og andet bortset fra diamant,
nålearm, spoler, magneter og det enklest mulige opspændingsstykke.
For det handler om mindst mulig vægt (ideel tonearmsresonans) og færrest mulige materialeresonanser som forstyrrer de
mekaniske bevægelser og dermed lyden som diamanten henter ud af vinylskiven.
Bruger vi fantasien kunne man fristes til at forestille sig træ brugt til at tilsætte “lyden af en Stradivarius” til gengivelsen. For du
vil ikke dæmpe resonanser ved at benytte et træhus. Højest opnå et design i lighed med at sætte fartstriber og staferinger på
bilen i forventning til en eller anden form for forbedring af kørselsoplevelsen. I den aktuelle sammenhæng det ønskede design og
mulige tilførte resonanser og klang på din grammofon. Og med den øgede vægt andre problemstillinger som det allerede er
anført fra øvrige indlæg.
Jeg vil anbefale dig at finde andre påskeprojekter at fordrive tiden med.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
gabetta
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Februar 2014
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 356
Sendt: 12 Marts 2024 kl. 10:30 | IP-adresse registreret Citér gabetta

Der findes nogle "producenter" der arbejder med at pakke DL-103 ind i et andet hus end det originale af plastik, og ifølge forskellige
fortællinger har succes med det. Der er forskellige modeller at vælge imellem, hvis jeg husker ret aluminium, træ, forskellige
kombinationsmaterialer, og så har jeg selv en DL-103R der er flyttet over i et hus af titanium. Sidstnævnte kan frarådes, med det vejer
pickup'en 17 gram og kan ikke udbalanceres af alle tonearme, specielt ikke hvis du allerede har et tonearmshus der er i den tungere ende.

Jeg vil dog tro at en ikke ubetydelig faktor for dem der eftermonterer et andet hus, f.eks. Zu Audio, er at de kun sælger komplette pickup'er og
derfor indkøber en god portion DL-103 ad gangen. Hermed kan de lave en selektion af de bedst-målende og sælge dem for (vist nok) 100-200
USD mere i form af en "high-spec" udgave.

Hvis du lyster (og tør) at ombygge, så synes jeg ikke du skal lade dig bremse. Kun du selv kan bagefter afgøre om det var det værd.

__________________
Dagens (sørgelige) griner er når man mener at ens tilværelse bliver bedre af at gøre grin med andre
Til top Vis gabetta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gabetta
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 12 Marts 2024 kl. 11:38 | IP-adresse registreret Citér Boydk

Kaj. skrev:

Måske du skulle tænke over hvorfor man jævnligt ser pickup’er strippet for mest mulig hus og andet bortset fra diamant,
nålearm, spoler, magneter og det enklest mulige opspændingsstykke.
For det handler om mindst mulig vægt (ideel tonearmsresonans) og færrest mulige materialeresonanser som forstyrrer de
mekaniske bevægelser og dermed lyden som diamanten henter ud af vinylskiven.
Bruger vi fantasien kunne man fristes til at forestille sig træ brugt til at tilsætte “lyden af en Stradivarius” til gengivelsen. For du
vil ikke dæmpe resonanser ved at benytte et træhus. Højest opnå et design i lighed med at sætte fartstriber og staferinger på
bilen i forventning til en eller anden form for forbedring af kørselsoplevelsen. I den aktuelle sammenhæng det ønskede design og
mulige tilførte resonanser og klang på din grammofon. Og med den øgede vægt andre problemstillinger som det allerede er
anført fra øvrige indlæg.
Jeg vil anbefale dig at finde andre påskeprojekter at fordrive tiden med.

Måske skulle vi starte med, at du helt stoppede med at kommentere på pladespillere og tilbehør?
Digitalt er jo det eneste for dig, så måske du helt har glemt, at farvning af lyd er foretrukket af en hel del entusiaster??
Netop ting som ønsket design, resonanser og klang, som du så nedværdigende kalder det.
Din sidste sætning er helt ude i skoven, og hører ingen steder hjemme.
@Baudelaire ...... Selvom 3012 er en 12", er det stadig en usædvanlig "let" én af slagsen, så kan du udbalancere den, så fint.
Den er et jubeleksempel på "humlebien" (der ikke burde kunne flyve). Læs blot om, hvor mange der sværger til den sammen
med en Ortofon SPU, hvilket ikke burde kunne give et tilfredsstillende resultat. Ikke desto mindre er der myriader af den
kombination ude i verden. Så @Baudelaire....... stå på med dit påskeprojekt, og held og lykke
@gabetta ...... Lige præcis.
Zu, samt masser af andre sælger DL-103/DL-103R til skyhøje priser med andre huse end det originale.
Og ta´r sig godt betalt for at åbne kassen, se på målebladet, og så fiske de eksemplarer ud, der har minimum/ingen kanalforskel.
Er de tillige blevet retippet med eksotiske nålearme/nåle, er der nærmest ingen limit på, hvor priserne ender.
Lig evt. pladespilleren.dk og læs Jan´s indtryk af forskellige versioner (originale) af DL-103. Forskellene er materialet, husene
er lavet af.
Blev kortvarigt imponeret af min Ikeda uden hus, men dat varede ikke længe. Nu er huset på igen = roligere lydbillede og
fastere bas.


__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2765
Sendt: 12 Marts 2024 kl. 11:56 | IP-adresse registreret Citér Kaj.

@Boydk

Mere end 25 år med vinyl uanset det er 20 år siden jeg lod formatet gå, gav mig den erfaring jeg tillod mig at videregive.
Er der noget faktuelt forkert i det jeg skrev? For det er det der er vigtigt.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 12 Marts 2024 kl. 12:19 | IP-adresse registreret Citér Boydk

50 år med vinyl her......
Og jeg "forlod" det ikke for 20 år siden, men fortsatte med at lære og følge med i udviklingen.
Ikke bare ved at læse om andre, men selv udvikle, prøve, opleve ting indenfor løbeværk, arme, pickupper og riaa´er.....
og det på mit eget setup........ Så ja....... Min er længere end din

Du skrev: "Bruger vi fantasien kunne man fristes til at forestille sig træ brugt til at tilsætte “lyden af en Stradivarius” til gengivelsen. For du
vil ikke dæmpe resonanser ved at benytte et træhus."

Ja.... det er faktuelt forkert. Resonanserne fra et plastikhus vil være mere dæmpede med et træhus og ikke alene det, de vil også
frekvensmæssigt lægge sig på et mere "ørevenligt" frekvensområde, men hvor skulle du vide det fra, når du bruger "fantasien"??
Og at kalde det "tilsætte lyden af Stradivarius"..... kan du overhovedet blive mere nedladende???
Jeg stopper hér, da jeg ikke gider skændes med dig.
Men det ville klæ´ dig at bruge din energi på elektronik og diagramanalyser, som du jo ellers er udmærket og hjælpsom til,
fremfor at fremture på områder, som du i bund og grund ikke har forstand på.
Var der ikke noget med at moderator bad dig om at afholde dig fra at kommentere på vinylrelaterede spørgsmål???

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Baudelaire
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2023
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 91
Sendt: 12 Marts 2024 kl. 14:27 | IP-adresse registreret Citér Baudelaire

Tak for alle jeres svar.

Det er sundt med uenighed og forskellige holdninger. Lad os fastholde den positive tone og så kan man individuelt tale ud fra egne
erfaringer m.v.

Jeg læste et citat fra vedkommende der producerer disse huse:

"The wooden bodies help to create a warm and organic sound from your cartridges and produce more natural harmonics in music.
That's why wood is a better choice in producing beautiful music from guitars, violins, and pianos, and not aluminum or plastic or
some other material. Almost all instruments are made of wood. For example, the Denon 103(R) and Shure V15 are iconic
cartridges. This inexpensive wood body upgrade will reveal the hidden potential of this timeless line of Denon and Shure cartridges.
There is really no other single inexpensive upgrade that yields as much improvement for such a little cost. The same effective
upgrade can be performed for most of the popular and favorite phono pickups like Audio-Technica, Nagaoka, Benz-Micro, Decca
London, Tonar, Stanton, Elac, and that’s exactly what I do."

Han skal jo sælge sine huse og det romantiske narrativ kan bidrage til dette. Som sagt ville jeg købe et hus dels fordi 1) det er
æstetisk pænt og 2) det er forholdsvist billigt i forhold til andre opgraderinger man kan foretage sig.

Til top Vis Baudelaire's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Baudelaire
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2765
Sendt: 12 Marts 2024 kl. 14:37 | IP-adresse registreret Citér Kaj.

@Baudelaire
Dit seneste indlæg med citaterne bekræfter det jeg skrev med hensyn til klang.
Du må naturligvis lave alle de eksperimenter du har lyst til.
Jeg forsøgte kun at få dig til at indse konsekvenserne af dine eksperimenter.

Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2909
Sendt: 12 Marts 2024 kl. 16:30 | IP-adresse registreret Citér nils valla

@Baudelaire.

Om meget/lidt vægt fra huset er godt/skidt har kun betydning i fh til nålens eftergivenhed (compliance).

Hvis din nål er en stiv sag må huset gerne være relativ tungt hvis eksempelvis din arm ikke er speciel tung. Handler om
hvor man ønsker placere armresonansen.
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4551
Sendt: 12 Marts 2024 kl. 17:17 | IP-adresse registreret Citér Mikkel G

Boydk skrev:
Mikkel G skrev:
Og de komplimenterer hinanden riiigtig godt  


Det må da være enormt forstyrrende for musikken, med alt det råberi komponenterne imellem
Med mindre, du da mente "komplementerer"

Sorry...... ku´ ikk´la´ vær´

Hvor... hvad?!?!  



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4551
Sendt: 12 Marts 2024 kl. 17:23 | IP-adresse registreret Citér Mikkel G

Boydk & Kaj.:

"Dolken" tilbage i skeden... her udkæmpes hverken på længden af "dolk" eller stråle (i jeres alder skal man passe på med at prale )

I har begge jeres kapaciteter, som jeg sætter stor pris på...!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Baudelaire
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2023
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 91
Sendt: 12 Marts 2024 kl. 19:08 | IP-adresse registreret Citér Baudelaire

Det synes at mit indlæg har givet anledning til to markant forskellige holdninger:

1) At påsætte mere vægt på armen kan gøre værket for tungt, samt at træ og andre remedier er dårligt for resonancen.

2) Et træhus er rent faktisk oplagt til at dæmpe resonansen og fremhæve bassen.

Nu gælder det, hvem har ret?

Ej... Lad gå... Men er der andre med erfaringer eller tilføjelser til ovenstående, så kom frisk.
Til top Vis Baudelaire's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Baudelaire
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2909
Sendt: 13 Marts 2024 kl. 08:21 | IP-adresse registreret Citér nils valla

1. Problematikken omkring armresonansen afgører alene, hvor tungt arm/hus du bør benytte.
2. Træ kan sagtens være materialet du kan lide lyden fra.
   

Personligt er jeg forbeholden overfor brugen af træ til arm/hus/PU, da træ ikke er formstabilt. Ændrer nærmest formen
med vejrets karakter ;-)
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
Baudelaire
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2023
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 91
Sendt: 13 Marts 2024 kl. 10:44 | IP-adresse registreret Citér Baudelaire

@Nils Valla:

Såfremt jeg får afvejet og -balanceret armen vil det have en indvirkning i lydbilledet uden negativt at påvirke andre elementer i
værket? Kan du uddybe lyden eller den karakter som træ giver?

@Boydk:

"Resonanserne fra et plastikhus vil være mere dæmpede med et træhus og ikke alene det, de vil også
frekvensmæssigt lægge sig på et mere "ørevenligt" frekvensområde" --> spændende. Hvad synes du, uforbeholdent for andres
meninger, om idéen med træhuset? Og hvad kan jeg forvente?


Til top Vis Baudelaire's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Baudelaire
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 13 Marts 2024 kl. 14:08 | IP-adresse registreret Citér Boydk

Hæ hæ......
Forventningerne vil jeg helt undlade at kommentere på, da "resultatet" er helt afhængigt af ørerne, der lytter.
samt den samlede pladespillerkombination.

For at udvide lidt på det, Valla skriver:
Den optimale resonansfrekvens for pu/arm samlet bør ligge mellem 8 & 12 Hz. Det betyder ikke, at resonsfrekvens udenfor
ikke fungerer. Bare ikke 100% optimalt.
Resonansfrekvensen er afhængig af pickuppens stivhed i kombination med armens egenvægt (det armrøret vejer, når armen
er udbalanceret) + pickupvægt + evt. skruer og møtrikker til pickupmontering.
Og for at gøre det hele meget mere enkelt at regne ud, så opgiver japanerne pickuppens stivhed anderledes end det meste af
verden. På "Korf´s" hjemmeside kan du finde en resonansberegner i en opdateret, moderne udgave, der til forskel fra
de fleste andre på nettet, regner rigtigt. Du kan også googlesøge, hvordan man omregner den japanske opgivelse til noget,
der kan bruges af beregneren.
Som sagt tidligere, jeg har både HS-30 og Yamamoto HS-1A og kan vældigt godt li´ dem.
Har også en MC-pu.... Well Tempered Lab "Kauri", som er født i træhus. Lyder fremragende.
Har på et andet opsæt hørt en DL-103R org. og en DL-103R i hus af "panzerholtz", begge monteret i samme type headshell.
Træhus.... Ja tak.
Men husk..... det er bare min mening i mine ører, som du i bund og grund ikke kan bruge til noget som helst

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes