Sendt: 06 September 2024 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er på line med dig. F.eks. har jeg eksempler med Sara K fra hendes produktion INDEN hun gik til Stockfish's. Inden havde instrumenter og hendes stemme dynamik, og efter er det helt tæt på, ingen dynamik og med masser af kunstrigt rum. Meget lidt krævende for udstyret.
Men, der er også et andet spor som Daniel Lanois nok er et eksempel på. Jeg faldt aldrig for Bob Dylan - indtil Oh Mercy, hvor Daniel Lanois gav musikken luft og klarhed, og fjernede hans forvoksede polypper! Han nævner også albummet Teatro med Willie Nelson, og den er naturlig at lytte på: luft, klarhed, simpel og dynamisk. Og så er der Peter Gabriel's SO, hvor Peter Gabriel ønskede effekter af diverse arter, og der giver Daniel Lanois sørme også noget luft og klarhed i musikken trods det ikke lyder som akustiske instrumenter er naturligt, men musikalsk virker det.
Jeg mener også produceren Bill Schnee gør noget det samme: nye lyde, men stadig luft og spændstighed. Han har bla. produceret for Steely Dan - albummet Aja, som er meget velrenommeret for sin lyd.
__________________ Er blevet ret passiv læser.
|