Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 23:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Marantz eller Rotel ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 01 Juni 2004 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har gået og kigget lidt på de her 2 cd-afspillere:

Marantz CD17 Mk. II og Rotel RCD 1070

Hvordan er deres spillestil holdt op mod hinanden ? Jeg er mest til en dynamisk gengivelse med en god fast bud og en detaljeret velopløst top.

Jeg skal have dem begge hjem til afprøvning, men hvad er jeres erfaringer med de 2 cd-spillere ? Er der andre jeg også skal på kig efter - forslag modtages gerne ?

Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Juni 2004 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Hørte for et par uger siden rotel rcd 1072 som sælgeren påstod var den samme som 1070 bare rcd med lidt opgraderede/bedrekomponenter på nogle afgørende punkter.. det lød af plastik !! dødt, kedeligt,forkert men detaljeret nok.. intet bas.. stemmerne lød heller ik som de skal.. håber meget den ik var tilspillet selvom jeg ik tror det kan gøre meget, men det var virkelig skidt !!!! valgte rega planet 3 foran bla. den og mange andre i prisklassen 6 til 12 k

Rega planet 3 var klart den mest basstærke jeg hørte.. helt rrigtig punch samtidig med den er meget musikalsk, den er rimeligt detaljeret, men langfra analytisk

marantz cd17 har jeg desværre aldrig hørt

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Juni 2004 kl. 06:59 | IP-adresse registreret  

Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52

Phat Simon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 02 Juli 2004 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

Hørte for et par uger siden rotel rcd 1072 som sælgeren påstod var den samme som 1070 bare rcd med lidt opgraderede/bedrekomponenter på nogle afgørende punkter.. det lød af plastik !! dødt, kedeligt,forkert men detaljeret nok.. intet bas.. stemmerne lød heller ik som de skal.. håber meget den ik var tilspillet selvom jeg ik tror det kan gøre meget, men det var virkelig skidt !!!! valgte rega planet 3 foran bla. den og mange andre i prisklassen 6 til 12 k

Rega planet 3 var klart den mest basstærke jeg hørte.. helt rrigtig punch samtidig med den er meget musikalsk, den er rimeligt detaljeret, men langfra analytisk

marantz cd17 har jeg desværre aldrig hørt

Jeg er bare interesseret i hvad rcd'en var sat op til? og var det det samme setup med rega planet'en?

Går selv og leger med tanken om at investere i en Rotel cd-afspiller - ik nødvendigvis den nævnte, men det er muligt.

Søren M
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Juli 2004 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Vil næsten vove at påstå at enhver Arcam Cd-afspiller i samme prisklasse står bedre stillet. Rega er nu heller ikke helt ved siden af.
Til top Vis Søren M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren M Besøg Søren M's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes