Forfatter |
|
OleOle Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2017 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
Sendt: 14 Oktober 2024 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så sent som i går blev jeg bekræftet i min egen oplevelse. I en Facebook-tråd for HiFi-entusiaster, spørger en amerikaner om andres oplevelse af forskellige højttalere, da han skal ud og lytte på nye højttalere. Der spørges bl.a. til Audiovector. Ét af svarene lyder bl.a. at Audiovector opfattes som "Harsh", men at nogle nok vil opfatte dét som detaljeret.
|
Til top |
|
|
Audio Niller Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2014 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 128
|
Sendt: 14 Oktober 2024 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen så er det jo godt at jeg tilsyneladende tilhører gruppen “nogle folk” ;-) Jeg syntes jo at Sonus Fabers diskant er en smule tilbageholdende og kedelig i sammenligning med Audiovectors. Så det er nok bare godt at der findes noget for enhver smag.
|
Til top |
|
|
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4813
|
Sendt: 14 Oktober 2024 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
OleOle, har du spurgt ind til hvornår de sidst har lyttet til en Audiovector højtaler, og hvilken modelserie (Si, SR, R)? Har du et link eller navn til tråden på FB?
Der er ikke noget "Harsh" over Audiovector, de er nærmere afrundet i toppen... __________________ Tilgiv dem, for de ved ikke, hvad de gør...
|
Til top |
|
|
schlager Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 317
|
Sendt: 14 Oktober 2024 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den har det klassiske mellemtone dyk (BBC) som kan give indtryk af lidt ekstra diskant.
R 3 Arrete
R 8 Arrete
 __________________ Horn må ha' synergy
|
Til top |
|
|

Redaktør og Indehaver
|
Sendt: 14 Oktober 2024 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faktisk handler dykket i mellemtonen mere om rumklang og oplevelsen af rum i indspilningen, og mine tidligere SR6 havde det også, og ligeså mine egne højtalere, som jo er mestre i præsentation af rum og perspektiv i indspilninger.
Og så længe at diskanten ikke er decideret løftet i det "hørbare område" i forhold til resten, så vil den opleves normal. __________________ Tilgiv dem, for de ved ikke, hvad de gør...
|
Til top |
|
|

Redaktør og Indehaver
|
Sendt: 14 Oktober 2024 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad mener i med "Harsh"?! Kan I komme med eksempler? Er det bestemte instrumenter, stemmer eller andet? Og er det bestemt musik?
Jeg er meget nysgerrig på det her, for jeg er åbenlyst uenig  __________________ Tilgiv dem, for de ved ikke, hvad de gør...
|
Til top |
|
|
Audio Niller Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2014 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 128
|
Sendt: 14 Oktober 2024 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syntes den her Audiovector bashing er kørt lidt af sporet.
Os der virkelig kender til deres højtalere ved jo godt at der er intet hårdt eller er noget nævneværdigt hæv i deres 2 sidste
serier. SR og R serierne. SI serien som jeg også selv har haft kunne med den forkerte forstærke godt være lidt fremtrædende i
diskanten dog.
Prøv og læs en af de mange anmeldelser af R serien og find så en anmelder som beskriver diskanten som skarp eller på nogen
måde hævet. Det kan man ikke for jeg har læst dem alle og ved at ingen anmelder som har hørt dem har haft den oplevelse.
Udover det så ku det være rart hvis folk som blander sig i tråden gad og udfylde deres profil info. Det er svært og tage jeres
meninger seriøst når man ikke kan se hvad jeres sammenlignings grundlag er. Altså når man ikke kan se hvilket udstyr i spiller
på.
|
Til top |
|
|