Forfatter |
|
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2592
|
Sendt: 02 December 2024 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
cca = aluminium med et lag af copper
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 02 December 2024 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik bestil kablet, W&M Audio LS-03 på bagrund af oplevelsen af hvad hifi4all's bruger synes om kablet. Utroligt det stadig koster det samme
|
Til top |
|
|
Per2 Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2024 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 12
|
Sendt: 02 December 2024 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin skrev:
Utroligt det stadig koster det samme |
|
|
Det ligner helt ordinært installationskabel som er flettet i en pæn indpakning, hvis det er dette, er fremstillingsprisen en brøkdel.
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 02 December 2024 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har taget udgangspunkt i tråde på hifi4all om kablet
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 02 December 2024 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det jo svært ude fra specs og udseendet at vide hvordan noget lyder
Mange højttaler kabler ligner hinanden men lyder ikke altid ens
Der det med at finde et der gør en forskel på den helt rigtig måde
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2014 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 3348
|
Sendt: 03 December 2024 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin skrev:
Det er jo svært ud fra specs og udseendet at vide hvordan noget lyder. Mange højttaler kabler ligner hinanden men lyder ikke altid ens |
|
|
Enig! For, som jeg tidligere har givet udtryk for, er det ikke kablets data som er direkte årsag til de forskelle vi fra tid til anden hører. Det er derimod kablernes elektriske egenskabers påvirkning af elektronikken de forbindersom udløser det man oplever. Kombinationen af elektronik, kabel og højttaler. Kigger vi så nøje på det viste eksempel kan man vanskeligt forestille sig, at kablets induktion og kapacitet kan rykke på en velkonstrueret forstærkers præstationer. Men leder man videre i den seriøse del af litteraturen støder man på dokumenterbare forskelle på, at kablernes fysiske udformning OGSÅhar indflydelse på resultatet. Kablernes frekvensafhængige ledeevne. Det viste kabel er blot et mine seneste erhvervelser til eksperimentpakken, på baggrund af føromtalte litteratur. For at bruge COAXIALE kabler til højttalere - anså jeg for "hul i hovedet". To ledere - færdig. Men det coaxiale concept kan noget "almindelige" kabler har svært ved.
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 03 December 2024 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
W&M er en af de mærker som IKKE har en hjemmeside
Man ved tykkelsen, man kan se et billede af kablet og ved prisen
Lige som med en forstærker, har den nok effetkt, kan den trække højttalere med lav impedans og ellers har de indgang man skal bruge
Lige som med et kabel uden nogen specs andet end tykkelsen, om det er ofc copper og prisen,
så skal man nok bare lige som forstærkeren glemme alt om specs og lytte til kablet, forstærkeren om det kan noget
|
Til top |
|
|
Thomas P Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 284
|
Sendt: 03 December 2024 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror Sommer Cable skulle have gjort mere ud af deres dokument revision. Det er næppe 24x4,0 kvadrat i et 4 kvadrat kabel,
men 24x0,4. Anyway, det er ikke så ofte man kan tage tyske producenter i fejl.
Hvad der altid er en interessant betragtning er at de live optagelser, og til dels også studie, som vi prøver at genskabe
i vores hifi, er typisk optaget med kabler fra Summer, Mogami, Van den Hul, Grimm Audio osv. Altså kabler i acceptabel
prisklasse fordi de er meter varer i den professionelle verden. Og eftersom disse kabler kan transportere alle de indtryk
vi forsøger at høre, er det efter min opfattelse i sammenhængen med elektronikken at magi`en sker. Tror det er det som jeg
forstår i Kaj`s budskab.
Ja der er absolut forskel på kabler. Jeg har hørt nogle der klemte bredden i stereoperspektivet ind imellem højtalerne og andre
der bredte detfra væg til væg. Samme med dybden, detaljer, separation osv. Men det interessante er at optagelsen er lavet med
“metervare” kabler.
__________________ "I don't care for fancy music
if my feet can't shuffle around"
Lynyrd Skynyrd
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger

|
Sendt: 03 December 2024 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Thomas P
Skal vi ikke følges ad til Louis ....... Jeg sidder med kablet foran mig og de to ledere - inderleder og skærm - er begge 4mm2 når man stripper
kablet og terminerer det. Billedet er til en vis grad misvisende med hensyn til illustration af skærmen. begge ledere anvender samme
trådtykkelse.
Jeg har ikke talt antallet af tråde i kablet
|
Til top |
|
|
Thomas P Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 284
|
Sendt: 03 December 2024 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ku' godt være vi skulle det
Kan du ikke lægge et billede op af det?
Og, har du prøvet at lægge det dobbelt så du anvender skræm til både +/-?
Det er jo det der er det interessante i denn sag.
__________________ "I don't care for fancy music
if my feet can't shuffle around"
Lynyrd Skynyrd
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger

|
Sendt: 03 December 2024 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin skrev:
W&M er en af de mærker som IKKE har en hjemmeside
Man ved tykkelsen, man kan se et billede af kablet og ved prisen
Lige som med en forstærker, har den nok effekt, kan den trække højttalere med lav impedans og ellers har de indgang man skal bruge
Lige som med et kabel uden nogen specs andet end tykkelsen, om det er ofc copper og prisen, så skal man nok bare lige som forstærkeren
glemme alt om specs og lytte til kablet, forstærkeren om det kan noget |
|
|
1. "Lige som med en forstærker, har den nok effekt, kan den trække højttalere med lav impedans"
2. "Så skal man nok bare lige som forstærkeren glemme alt om specs og lytte til kablet, forstærkeren om det kan noget"
"Glemme alt om specs", siger du. Er det ikke netop forstærkernes specs du går meget højt op i, når du fortæller om dine nyerhvervelser?
I den situation har flere af os anbefalet dig, at lytte til produktet, frem for netop at kigge på specs ...... hvor du modvilligt undslå dig den
øvelse under gentagen henvisning til effektangivelserne. Det du skriver indeholder som oftest alt fra Wrms til PMPO (Peak Music Power
Output) i 2 Ohm. Uanset dine højttalere ikke nærmer sig 2 Ohm eller data brugbar i sammenhængen.
P.s. Det viste kabel har et tværsnitareal på 2x4mm2 og koster 37kr./meter. Ren kobber. Det som de fleste kalder OFC for at lokke hififolket i
fælden.
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger

|
Sendt: 03 December 2024 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Thomas P
"Dobbelt" - "til plus og minus". Det bliver du nødt til at forklare og vise hvad du mener med det. "Det interessante i sammenhængen", som du
siger.
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 03 December 2024 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det eneste jeg vidst oplyser er effekten
Det jo ikke andet end min bil har 200 heste,. min har 400 hest
Eller min forstærker har 1000 watt, i bil stereo regime skal alt jo bare kunne spille højt (boom boom)
Alle andre specs må i selv finde,oplyse (hvis i gider)
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 03 December 2024 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin skrev:
Jeg har ikke kablet, det koster langt mere end jeg vil ofre, det skal købes i england eller usa
Har det her som er det eneste med jacket material af pvc, de andre er frnc
Kan ikke helt læse mig til om der er et cca (Copper-Clad Aluminum) kabel under specs (properties) står der BPVo-Euroclass: Cca
sommercable |
|
|
Bare lige for at undgå misforståelser: Kablet der linkes til oplyses som et OFC kabel, ikke et kobber-beklædt aluminiumskabel.
Henvisningen til Euroclass CCA er en brandteknisk
term.
Måske ikke så vigtigt til hjemmebrug, men muligvis i studier og koncertarenaer, hvor kilometervis af kabel ligger oven i hinanden. __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|
Audioloud Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2022 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 371
|
Sendt: 03 December 2024 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dynaudio OCOS . ja de kunne noget , men lignede jo et billigt antenne-kabel !
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger

|
Sendt: 03 December 2024 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Præsten CCA står for kabler af kobberbelagt aluminium. Billedet nedenfor. Fortsætter man ad den henvisning du har fremlagt er den brandtekniske og andre EU krav og forordninger benævnt CPR. Link
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 03 December 2024 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik bestilt kablet men der ingen response,ingen svar på sms,telefonopkald,mails,ingen track and trace nummer
Kan ikke tage den her passivitet, så jeg ender nok med at anullere ordren,ikke få den
Jeg kan acceptere først at få wb vare om mandagn hvis jeg bestiller om fredagen, men ikke den her passivitet
|
Til top |
|
|
Boman Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1266
|
Sendt: 03 December 2024 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske skulle man overveje at "opfinde nye kabler".
Alle ved jo, at et dyrt kabel er meget bedre end et billigt __________________ Boman
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 03 December 2024 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Update
Ingen response fra forhandleren, 3 smser, lagde en besked på telefonsvaren, ingen mail om andet end ordrebekræftigelsen
Har meddelt at jeg vil annulere ordren, igen den der passitivitet den hader jeg, kan leve med jeg først for pakken mandag hvis jeg bestiller om fredagen.
Har bestilt 2x4 meter tellerium Q blue II (som var det jeg oprindeligt ville have) på baggrund af reviews og fordi det er det billigste jeg tror passer til mit anlæg,ønsker, når nu jeg har på fornemmelsen af at man ikke kan komme i kontakt med personen der sælger W&M kablet og at jeg måske ikke ville få kablet inden for 1-3 dage, lagde ordren i går mandag.
I skal være velkommen til at diskutere det kabel jeg har afbestilt, det kabel jeg har bestilt og andet kabel relateret
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 04 December 2024 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for dit køb, dine Tellurium Q Blue II kabler er pakket og afhentes af GLS herfra indenfor den næste times tid
Det sku iorden, 6 stjerner fra mig
|
Til top |
|
|