Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. april 2025 | 03:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dobbelt lyd til mine gamle B&O BL8000/BL2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Coach-Z
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 30 Januar 2025 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har et setup bestående af et Sony KD-65XF9005 og et sæt BeoLab 8000 og en BeoLab 2, hvor lyden fra tv'et går ud i højttalerne via tv'ets hovedtelefon udgang. Det virker rigtig fint, lyden styres med tv fjernbetjeningen og alt er godt. Når jeg så vil lytte til musik så bruger jeg enten Spotify app'en på fjernsynet, tunein radio, eller jeg chromecaster lyden til fjernsynet med min telefon. Jeg kunne dog godt tænke mig en løsning så jeg:

1. Kunne streame til højttalerne uden at have tv'et tændt
2. Kunne lave højttaler grupper så flere højttalere I mit hus kunne spille den samme musik via Google home.

Jeg har rodet med at lave en løsning så jeg via en automatisk tovejs optisk switch kunne have både min gamle chromecast audio sat til højttalerne, samtidig med at fjernsynet.

Altså:

fjernsyn - > optisk switch (indgang 1) - > DAC - > BeoLab 8000
Chromecast Audio - > optisk switch (indgang 2) - > DAC - > BeoLab 8000

Jeg har ikke en optisk switch liggende, men jeg har en lille DAC liggende fra et tidligere projekt, så jeg testede for at se om jeg kunne få lyd ud af fjernsynet via optisk ud og det virkede, men lyden kunne jeg ikke styre via fjernbetjeningen, den var låst på et bestemt leje, hvilket jo så ikke nytter noget.

Systemet skal være så simpelt som muligt, gerne så min kone ikke kan mærke forskel. Så ikke ikke noget med ekstra fjernbetjeninger, eller noget andet når hun skal se fjernsyn, det skal bare virke og lyden skal kunne styres fra fjernsynets fjernbetjening uden problemer.

Når lyden kommer fra chromecasten så gør det mig ikke noget at skulle skulle styre lydniveauet via telefonen, så længe af fjernsynet fungerer som det plejer. Altså højttalerne skal kunne få input fra to forskellige enheder og det skulle gerne være så simpelt et setup som muligt.

Har I nogle ideer til hvad jeg kan gøre? Vil en BeoSound Core kunne løse problemet på en eller anden måde? Så kunne jeg streame direkte til den via B&O app'en.

Coach-Z
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 31 Januar 2025 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Lige nu kigger jeg på en løsning der hedder enten:

WiiM Ultra
https://youtu.be/CBdpeJsjS2k?si=mZSdoXbQ1kC7gW8L

eller

Bluesound Node (132) 

Det ser ud til at blive den bedste løsning... umiddelbart er WiiM det bedre når det gælder tilslutninger.

Ellers skulle det være en Beoconnect Core for at få lyden ud af HDMI arc...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes