Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. april 2025 | 02:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hvad står KSL for (Kondo Audio Note)? Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bergholt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 20 Februar 2025 kl. 17:38 | IP-adresse registreret Citér bergholt

åKloge mennesker,

Nogen, der ved, hvad 'KSL' står for i Kondo Audio Note-produkter?

Fx forforstærkeren KSL M-77? Og egentlig syvtallerne også. M = 'mains' lader der til at være bred enighed om.

Kondo Silver Line?

Konteksten er, at jeg sidder og læser op på historien bag M77'eren, som min kommende forforstærker (i en helt, helt anden og billigere
liga) er løst baseret på.

Er der nogen, der har haft fornøjelsen af at lytte til originalen? Og i så fald i kombination med hvilket andet formodentligt meget lækkert
udstyr?

Tak på forhånd,

Kasper

Musikelsker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2019
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Februar 2025 kl. 11:07 | IP-adresse registreret Citér Musikelsker

Hej Kasper

Jeg mener det står for Kondo Sound Labs? Du kender sikkert historien om Audio Note Japan og Audio Note UK? Efter bruddet med UK og Peter Q. mistede det japanske firma egentlig retten til at bruge navnet Audio Note. At de så stadig både bruger det nogle steder og deres produkter lige så ofte bliver omtalt som Audio Note Japan - som Kondo - det er en anden sag. Men ingen produkter bærer fysisk navnet Audio Note. Og logoet er navnet Kondo med symbolet på et horn med driver.

M´et blev jeg fortalt står for det tyske "Meister". Mest kendte preamp fra Kondo er M7, lavet i 5-6 forskellige versioner. Og hvorfor så en M77? Fordi at M77 på nogle områder er en dobbelt op af en M7?

Jeg har hørt M77 og den spiller i DK, på Fyn. Jeg har hørt den et par enkelte gange og lyden af det samlede system (analog Kondo setup pickup, trafo, riaa og preamp) spiller fantastisk.

Den preamp jeg kender bedst, gennem 15 år, er KSL M7 i versionen med ECC83, 6072 og 6x4. Riaa og line kombineret

Mvh/Hans
Til top Vis Musikelsker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Musikelsker

bergholt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2013
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Februar 2025 kl. 11:43 | IP-adresse registreret Citér bergholt

Tak for indspark, Musikelsker.

Jeg vidste ikke, at Kondo mistede retten til at bruge brandnavnet 'Audio Note' efter 'skilsmissen'.

At de ikke skriver brandet på produkterne, kan det ikke lige så vel skyldes, at de ikke ønsker produkterne forvekslet, efter at de er kommet
på markedet?

Gad dælme godt lytte til sådan en bandit en dag. Måske der kommer en messe.

Hvis du vil besvare dette indlæg skal du først trykke log ind
Hvis ikke du allerede er oprettet skal du først oprettes som bruger

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes