Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 01:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Joss Stone og Diana Krall (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Jeg er inden for kort tid blevet introduceret for disse to forrygende kunstneres sidste albums, og kan kun komme frem til én konklusion: SKAL HAVE MERE..

Nu når vi desværre til det springende punkt, da hverken kæresten eller jeg aner hvor vi skal starte med at lede. Et besøg i Stereo Studio efterlader flere spørgsmål end svar . Er der nogen der kan give nogle gode bud på hvilke kunstnere vi skal gå efter?

MVH Søren

Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Ved Pladekisten i Århus er Christian et nærmest musik-orakel. Han kan evt. nås på www.pladekisten.dk.....

Pas på han skaffer ALTBig smile

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2004 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Tak for det hurtige svar! Lyder som om vi skal slå et sving forbi Århus når muligheden byder sig.

Er der andre der har nogle bud?

Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

prøv cdon.com - her er udvalget meget større og priserne meget lavere end hos stereostudio i aalborg - porto koster dog fast 30 kr, men det er uanset hvor mange du køber. Jeg plejer at købe 10 af gangen

mvh.

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2004 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Tak for input... Det kræver dog at man ved hvad man skal købe ... Er der nogen der har nogle kunstnere at gå efter?

Edit: Kan godt se at spørgsmålet kunne tolkes mere i retning af hvilken musik-forretning vi skal benytte . Har præciseret det en smule... Har dog stadig fået gode og brugbare info, så tak for det...

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Hej Søren

Jeg regner med du allerede kender Norah Jones "Come Away With Me" Men hvad med Nina Simone ? Hende skylder du dig selv du lige stifter bekendtskab med. Okay det er ikke af helt ny dato men prøv alligevel. Der findes en del opsamlings cd'er og ikke alle er lige gode. Men gå efter "Released" og "Feeling Good" 2 rigtig gode opsamlings hvor der både er kvalitet og kvantitet for pengene. Og så overlapper de ikke ret meget, så du kan roligt købe begge 2 hvis det falder i din smag.

Mvh.

Torben

Til top Vis DKsoulman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKsoulman

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2004 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

Hej Torben

Det lyder rigtigt interessant! Det lyder som om de må med hjem i samlingen. Nyt eller gammelt betyder ikke så meget, det er bare den lidt specifikke stilart jeg er helt vild med.

MVH

Søren

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

..... og så skal Joss Stone jo spille i Roskilde om en lille måneds tid.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Jesperthomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Ella Fitzgerald er et godt bud. Jeg kender ikke Joss Stone, men Diana krall har jo lavet mange skiver. Live In Paris skulle være fremragende. Alt jeg har med hende er værd at høre.

Prøv at se i tråden om Eva Cassidy som er aktiv for tiden. De bud derinde kunne du sikkert også bruge.

Til top Vis Jesperthomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesperthomsen

Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Hej

Prøv www.allmusic.com der kan du slå en kunstner op og se alternative kunstrnere - men pas på - du kommer ikke til at sove i nat.

Hilsen

Nørd

Til top Vis Nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørd

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2004 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
..... og så skal Joss Stone jo spille i Roskilde om en lille måneds tid.

/vilmann

Jeps... Har hørt nyheden... Så kan man jo bare give sig til at tude over at ens 3 ugers sommerferie allerede er booket til bristepunktet...

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2004 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Jesperthomsen skrev:

Ella Fitzgerald er et godt bud. Jeg kender ikke Joss Stone, men Diana krall har jo lavet mange skiver. Live In Paris skulle være fremragende. Alt jeg har med hende er værd at høre.

Prøv at se i tråden om Eva Cassidy som er aktiv for tiden. De bud derinde kunne du sikkert også bruge.

Ella hermed tilføjet til listen... Kan du holde til en lidt mere poppet stilart end Diana Krall er Joss Stones album bestemtet et must have. Hun er debutant, men har til gengæld en flok rigtigt garvede musikere bag sig... Det fungerer!

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Juni 2004 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Hvis du alligevel kommer til Århus så gå ned i Frederiks gågade til Music. Der kan du bestille mere eller mindre alt! De har alle Diana Krall's albums ved jeg (har købt dem dernede), så det er bare at komme i gang! hvis du allerede har det nyeste Krall album vil jeg foreslå dig at købe "When I look in your eyes" og "All for you".

Ellers er Pladekisten, som tidligere nævnt, et fremragende sted at erhverve sig god musik. Især jazz er de meget inde i.

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes