Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 21:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Eff. med 2V følsomhed? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Heys!

Da jeg har en reciever med en ungangsfølsomhed på 2V, søger jeg muligvis (prisen) en eff. til at koble på! Jeg er ikke stødt på en eneste der kører på 2V og det skulle efter sigende have effekt på lyden ( jeg vil gerne køre eff. på bas og reciever på mellem/diskant).

Min reciever er en Sony Str-DA 50ES

Er der nogle der kender noget til nogle eff. på 2V? Kan en 1V eff. evt indstilles til at køre 2V? eller omvendt med recieveren?

Mvh Søren

Til top Vis Frandsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frandsen

Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2004 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Jeg kom til at tænke på om det er muligt at købe en eller anden himstri-gims der kan forvandle fra recieveren fra 2 V --> 1 V??

Håber I kan hjælpe!

Mvh Søren

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

At din reciever kan give op til 2V på udgangen, betyder ikke nødvændigvis, at den effektforstærker du sætter på kommer til at spille for højt. "jeg vil anbefale dig at prøve først" Desuden har en del effektforstærker et potmeter i indgangen, så du kan justere for det. Hvis du vil dæmpe udgangen, er det ikke noget problem at sætte en modstand på. Ring til Brink elektronik de kan sikkert hjælpe dig. Ellers ved jeg at disse gutter har div. dæmpe led. www.keene.co.uk som bare er et phono stik med et hun phono stik i r...n. Jeg vil mene at du skal bruge et 3db.

Peter 

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

- Tilslutter mig CPH-R; det skulle ikke betyde noget i praksis...

men hvis du vil "gå med livrem & seler", så køb en eff. med var. input-just.

'Har forøvrigt selv en Sony receiver; STR-830, som er tilkoblet en eff., og har ingen problemer....( men indrømmet; ved ikke om udgangsniv. er 2v som på din....men tror det...)

mvh.

jesper/Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2004 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Heys!

Okay jeg vil prøve at ringe til dem, men først: hvad er det jeg skal lede efter? hvad hedder sådan et stik du nævner?

Jeg mener at Sony kører med 2V ud, men er ikke sikker på din model. Men det ku være fedt hvis du gad at finde ud af det, fordi så gider jeg ikke ringe rundt hvis du siger du ikke har haft problemer!

Mvh Søren

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Frandsen; vil meget gerne hjælpe dig...men har desværre ikke min brugsvejl. mere....men ring til Sony, og hvis de siger at min/din receiver har samme udg.følsomhed, så garantere jeg dig for at du ikke vil have nogen problemer - har selv kørt m. bla. andet Thule, Denon, Yamaha ( som iøvrigt er til salg   ) effekt-trin på min Sony.

mvh.

Jesper/Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2004 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Ærgeligt! Men du har kørt bi-amping som jeg sagde? med bas til eff. og mellemtone/diskant til reciever?

Hehe godt med dit salgshalløj der ;) du kan stikke mig en mail eller en personlig besked - jeg vil da gerne lure den...

Det skulle da være mærkeligt hvis lige netop min model kører med højere følsomhed end de andre modeller i Sony!

Hvad hedder din model helt præcist? det kan jo være manualen kan findes over nettet!

Mvh Søren

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes