Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 08:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Sony Srs-x88 Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ramaries
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2011
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 18 September 2025 kl. 11:32 | IP-adresse registreret Citér Ramaries

Hej med jer

Jeg søger råd omkring denne højtaler fra SONY's tidligere SRS topserie. Historien er, at SONY på et tidspunkt frigav en softwareopdatering, som forårsagede en identitets fejl på SRS-X88'erne. Og dette skete også for min. Desværre var det i samme periode, som alle SONY Centre lukkede i DK.
Jeg søger derfor én som kan guide mig i retning af en udbedring af fejlen.

Manuel opdatering til seneste SW version via USB er forsøgt, men ikke muligt, i det højtaleren tror den er en SRS-X99'er. Er der nogle af jer som enten har oplevet det samme, og fundet en løsning? Eller ved hvem man skal kontakte for at få fejlen rettet?

Der er tidligere skrevet/diskuteret meget omkring emnet - fx her:
https://community.sony.co.uk/t5/portable-audio/x88-volume-ad justment-sound-and-eq-issues/td-p/2227124/page/4

Håber der er nogle som kan byde ind.

På forhånd tak.

Hilsen
Ramaries

Kaj.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Permanent!

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 September 2025 kl. 16:28 | IP-adresse registreret Citér Kaj.

Uanset det fortælles, at der ikke findes en beskrivelse af downgrade af firmware.
Har du forsøg følgende? Factory Reset.

To perform a firmware update or factory reset for a Sony SRS-X88, connect it to power and insert the USB flash drive with the
update files into the DC-OUT ONLY (USB) port, then power on the speaker again, ensuring steps 3 to 5 are performed within 3
minutes. The update begins when the update button flashes. If your speaker isn't responding, look for the small, rear-facing
RESET button and press it with a pin.
Performing a Firmware Update
Connect to power: Plug the SRS-X88 into a mains socket using the supplied AC adapter.
Turn on the network switch: Locate the network switch on the back of the speaker and move it to the "on" position.
Turn off the speaker: Switch the speaker off once the (ON/Standby) indicator begins to flash red and the update button starts
flashing orange.
Insert USB flash drive: Place the flash drive containing the update files into the DC-OUT ONLY (USB) port.
Power on the speaker: Switch the speaker on again. You must perform steps 3, 4, and 5 within a 3-minute window.
Wait for the download: The firmware update will begin as the update button starts to flash. The speaker cannot be used during
this process.
Confirm completion: The flashing pattern will slow and stop when the update is complete, and the speaker will automatically
enter standby mode. You can verify the update's completion using the Software Version Check for Wireless Speaker SRS-X88.
Performing a Factory Reset (using the RESET button)
If the speaker cannot be turned on or operated, find the small, pinhole RESET button on the rear of the unit.
Press this button with a pointed object, like a pin.
The speaker will reset and turn off.
After pushing the button, you can turn the speaker back on normally.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted

Ramaries
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2025 kl. 19:58 | IP-adresse registreret Citér Ramaries

Hej Kaj

Tak for inputtet. Det forekommer mig, at jeg tidligere har forsøgt mig med denne metode, men der er alligevel nogle elementer i metoden som lyder nye.

Jeg giver det et forsøg, og vender tilbage.

Hilsen
Ramaries

Ramaries
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2025 kl. 18:02 | IP-adresse registreret Citér Ramaries

Hej igen

Nå, den korte version; det virker ikke/ikke muligt.

Der er for det første ingen fysisk reset knap på højtaleren (selv om det står nogle steder i manualen), og for det andet er et af problemerne, at betjeningspanelet (touch) ikke refererer til de rigtige funktioner. Man kan fx kun tænde for højtaleren via fjernbetjeningen.

Jeg har læst mig til, at der til udbedring skal anvendes flere stk. USB, samt at SONY skulle have lavet en specifik manual til netop dette problem, men det har ikke været muligt at fremskaffe det gennem SONY.

Hvis andre har bud på - eller kan pege mig i retning af en løsning, tager jeg gladeligt imod.

Tak for forsøget Kaj.

Hilsen
Ramaries

Hvis du vil besvare dette indlæg skal du først trykke log ind
Hvis ikke du allerede er oprettet skal du først oprettes som bruger

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum