Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 13:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W vs. QRS? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
detritus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2003
Status: Offline
Sendt: 06 Juni 2004 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Det er snart ved at være tid til at udskifte mine gamle Onkyo højttalere og finde nye partnere til min Primare SPA-20 forstærker.

Jeg har ikke været til prøvelytninger endnu men er nogenlunde afklaret med, at de indledende runder kommer til at stå mellem B&W 703 (L+R), HTM7 (C) kombinationen og QRS Merkurius (L+R), Callisto (C). De skal naturligvis kunne håndtere såvel surround som stereo, dog måske med overvægten lagt en smule på surround siden.

Derfor er jeg meget interesseret i at høre om eventuelle indtryk og erfaringer omkring netop disse modeller.

Mvh.
detritus
Til top Vis detritus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af detritus

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Juni 2004 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

detritus skrev:

Derfor er jeg meget interesseret i at høre om eventuelle indtryk og erfaringer omkring netop disse modeller.

Hej.

Da QRS er meget nyt i Danmark, er der reelt ret få der har hørt dem, så tilbagemeldingerne vil nok blive sparsomme. Hvis du har muligheden, vil jeg da opfordre dig til at du selv får lyttet på dem, så kan du jo hjælpe andre der skulle gå med de samme tanker.

Selv vil jeg kalde mig inhabil i dette spørgsmål, men hvis du vil have min mening om QRS'erne skal jeg gerne give dig den. Jeg kan dog ikke udtale mig seriøst om B&W'erne.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

detritus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2003
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

Hej Otto.

Det har også hele tiden været min plan at få lyttet til så mange forskellige modeller som muligt, inden jeg beslutter mig.

Men som start vil jeg da være glad, hvis du gider præsentere din mening om QRS'erne?

Mvh.
detritus
Til top Vis detritus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af detritus

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har lyttet til QRS Callisto lille broren til Merkurius hos tapeconnection og B&W 804 hos HiFi klubben, og efter min opfattelse er QRS'en en bedre højttaler. (Diskanten på B&W højttalere bruder jeg mig ikke ret meget om). Desuden synes jeg at det er en uretfærdig sammenligning, da QRS'en er dobbelt så dyre end B&W 703.

Det er måske bedre at sammenligne QRS'en med B&W803. (Jeg kender ikke ret meget til 803'en)

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Merkurius besidder en "hurtighed" som 703 efter min mening ikke når til sokkeholderne. Dynamikken i et hårdt stykke heavy er langt bedre på Merkurius. Dét + den fremragende bas-gengivelse i Merkurius (23 hz) gør, at bunden er mere fast. Hvert storetrummeslag føler jeg er bedre markeret på Merkurius. Den slår simpelthen 703 på dynamik.

Til gengæld er jeg vild med den, efter min mening, ekstreme detaljegrad på 703'ernes mellemtone, og deres diskant har jeg heller ikke noget imod.

PS. Det skal siges at jeg ikke har hørt dem i en AB test, hørte dem blot med et par dages mellemrum.

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2004 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

keyvan skrev:

Desuden synes jeg at det er en uretfærdig sammenligning, da QRS'en er dobbelt så dyre end B&W 703.

Det er måske bedre at sammenligne QRS'en med B&W803. (Jeg kender ikke ret meget til 803'en)

HVAD, 703 koster da en tusse mere pr. stk. ?!?

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2004 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Hej Fournais:

Hvad det angår prisen så har du fuldstændig ret, hvis man sammenligner QRS Callisto med 703'en. Jeg har lige kigget efter prisen på de 2 produkter på TC og HiFi K. hjemmside og jeg beklager den inkompetente information fra min side, hvis man opfattede min kommentar som en prissammenligning mellem Callisto og 703'en.

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2004 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Jeg må/bør til sidst huske at nævne at et par sæt QRS Merkurius koster ca 18.000 Kr mere end et par sæt B&W 703'en og derfor en lidt uretfærdig sammenligning.

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2004 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Tapeconnection kører priser pr. sæt. Dog er Callisto lavet som center og sælges derfor pr. stk. Merkurius koster 10000 pr. STYK, dvs. 703 er og bliver 1000 kr. dyrere pr stk.

William H. Shakespeare.

Mit stereo

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2004 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Fournais]Tapeconnection kører priser pr. sæt. Det er jeg godt klar over Dog er Callisto lavet som center og sælges derfor pr. stk. Merkurius koster 10000 pr. STYK, dvs. 703 er og bliver 1000 kr. dyrere pr stk. Jeg troede ellers, at prisen på både Merkurius og Callisto var/er pr. stk. Jeg har åbenbart taget fejl. Det virkede også lidt ulogisk for mig at TC havde valgt at have sæt pris på alle deres højttalere undtagen QRS mærket.[/QUOTE]

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2004 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Enhver kan jo tage fejl

William H. Shakespeare.

Mit stereo

Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
Hej.

Da QRS er meget nyt i Danmark, er der reelt ret få der har hørt dem, så tilbagemeldingerne vil nok blive sparsomme. Hvis du har muligheden, vil jeg da opfordre dig til at du selv får lyttet på dem, så kan du jo hjælpe andre der skulle gå med de samme tanker.

Selv vil jeg kalde mig inhabil i dette spørgsmål, men hvis du vil have min mening om QRS'erne skal jeg gerne give dig den. Jeg kan dog ikke udtale mig seriøst om B&W'erne.

Hatten af for reel information og 'indrømmelse' af, at man ikke ved alt. Rart at se fra en forhandler

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 November 2004 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Har lige været i Tape-Connection og høre de nævnte QRS Merkurius. De lød fandeme godt.....ja undskyld udtrykket, men dem kunne jeg godt tænke mig! En dejlig dyyyb bas, også gengiver de bare musikken med en lethed, jeg ikke har hørt i prisklassen før. Hørte dem på en forholdsvis lille forstærker, en Roksan på 2 x 60 watt, og det var rigeligt til høje lydtryk også. Rart man ikke nødvendigvis behøver et kæmpe svin af en forstærker.....selvom overskud altid er godt.....

Tror jeg skal have lokket lidt med min bankmand.....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes