Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 00:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Problemer med scart-stik (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Riis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 09 Juni 2004 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har et Phillips 32" wide-screen TV, som har fået en skavank:

Når jeg ser dvd gennem scart-stik er der lidt "flimmer". Jeg har fundet ud af, at det stammer fra det signal som tv'et er indstillet på.

Hvis TV'et f.eks. er indstillet til DR1 og jeg skifter til scart-stik (ligegyldigt hvilken scart-udgang jeg bruger) kan jeg foruden det jeg ser på dvd se lidt DR1 som langsomt flyder hen af skærmen. Det er ikke vildt meget, men nok til at det sjove ved at se DVD går væk.........

Andre der kender problemet? Og evt. ved hvad jeg kan gøre? Skal jeg virkelig ned til radio-mekanikeren med den store penge-pung? (TV'et er ca 4-5 år gammelt).

MVH

RIIS

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 Juni 2004 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

har du prøvet med et andet scartkabel? En af mine venner havde samme problem, med en billigdvd på alle fjernsyn.. han skiftede scartkablet ud, og problemet forsvandt.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 09 Juni 2004 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har også haft problemet men det var kun ved menuer osv .. men også en billig dvd .. fandt aldrig ud af hvad der var i vejen .. 

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Jeg havde også problemet. Mit TV udsender åbentbart tunerens signal ud gennem scart stikket og på en eller anden måde bliver det blandet med signalet fra DVD afspilleren. Jeg løste problemet ved at forbinde et S-VHS kabel fra S-VHS udgangen på min DVD afspiller til en scart adapter som jeg satte bag i mit TV. (Se billedet). Eneste ulempe er at TVét ikke automatisk skifter til AV når jeg starter min DVD afspiller. Nu skal jeg selv skifte med fjernbetjeningen til mit TV. Men hvis det er det værste jeg kommer ud for så klager jeg ikke

Pete
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 01:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft nøjagtig det samme problem med mit snart 8 år gamle 32" Philips widescreen. Jeg gik helt i panik, for det var temmelig irriterende at se skyggen af et prøvebillede i baggrunden af DVD-billedet. Jeg sendte det til værkstedet, hvor de prøvede alt muligt, bl.a. satte de ny software i...
Imidlertid fandt de frem til, at TV'et sendte tunerens signal ud gennem scart stikket og således blev det blandet med signalet fra DVD afspilleren. Problemet forsvandt da de udbyttede mit billige scart-kabel med et kvalitets scart kabel :-)

Mvh

Pete

Til top Vis Pete's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pete

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 01:26 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:

Jeg havde også problemet. Mit TV udsender åbentbart tunerens signal ud gennem scart stikket og på en eller anden måde bliver det blandet med signalet fra DVD afspilleren. Jeg løste problemet ved at forbinde et S-VHS kabel fra S-VHS udgangen på min DVD afspiller til en scart adapter som jeg satte bag i mit TV. (Se billedet). Eneste ulempe er at TVét ikke automatisk skifter til AV når jeg starter min DVD afspiller. Nu skal jeg selv skifte med fjernbetjeningen til mit TV. Men hvis det er det værste jeg kommer ud for så klager jeg ikke

Problemet er jo at s-video ikke er lige så godt som et rgb signal via scart.  Men tror det har noget at gøre med at de billige dvd afspillere simpelthen ikke sender signalet kraftigt nok, og derfor kan man risikere at det signal som kommer ud af fjernsynet er kraftigere end signalet fra dvd'en .. bedre kabel eller bedre dvd det er løsningen.

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Riis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2004 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

OK, takker mange gange for svarene. Jeg tror jeg vil prøve at skifte mit scart-stik i første omgang. Det er et billigt kabel. Min DVD-afspiller vil jeg ikke betegne som billig (Pioneer dvd-545), så jeg prøver kablet i første omgang......

Riis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2004 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Så har jeg købt et tech-link scart-kabel (rost på hifi4all test) og nu er der ingen problemer, kun et skarpt billede.......

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes