Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 20:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Pioneer DV-868aVi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jabba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Har endelig efter lang tids venten fået min Pioneer DV-868aVi ind af døren. De er rigtig svære at få fat i pga restordre hos Pioneer, men en butik ved navn www.hardnsoft.com hjalp mig videre og nu kan jeg endelig lege igen

Det er en stor DVD afspiller må jeg sige go grunden til jeg bare måtte have den var den upscaler funktion den indeholder som skulle give et ekstra kick til min Sanyo PLV-Z2 og jeg må virkelig sige der er sket ting og sager.

Mit første problem var HDMI udgangen på Pioneer DV-868 afspilleren som skulle passe til min DVI indgang på Z2 projektoren. Købte et HDMI - DVI kabel fra hama igennem HardnSoft, så tilslutningerne passede, men alligevel var jeg noget urolig efter at have læst på denne side :http://www.cine4home.de/Meldungen/Pio-DV-668-Fix/PioFix.htm at de sælger en fix der løser problemet mellem mine to ting. Desværre måtte jeg erkende der rent faktisk var et problem og projektor kunne godt vide signalet fra DVD'en, men efter 2 sec forsvandt det igen og blev til et støjbillede istedet for. Jeg prøvede et par ting og fandt ud af det virker perfekt hvis man starter DVD afspilleren og sætter en film ind og så først derefter starter Sanyo PLV-Z2 projektoren, så kører det bare. Den skal bare have et andet signal end screensaveren fra Pioneer åbenbart. Når den først har fundet signalet ordentligt mister den det heller ikke igen før du slukker DVD maskinen. Denne løsning kan jeg sagtens leve med istedet for at sende den til tyskland for at få deres "fix" eller hvad de kalder det

Den levere simpelthen et billede så man ikke tror sine egne øjne. 720P gør virkelig en forskel fra den normale opløsning og min Sanyo Z2 giver et billede man som man ikke skulle tro muligt fra en projektor i denne prisklasse. Det er en smart måde at få et billede uden at skulle ofre en bondegård på en projektor.

Lyden er osse helt ekseptionel ihvertfald i film. Jeg bruger mest mit anlæg til film så jeg kan ikke sige om lyden i stereo er god, men kan ikke forestille mig den er dårlig med denne suveræne maskine. Skal have mig en forstærker med firewire tror jeg og så skal det DVD audio prøves af. Har en Yamaha AX1 nu, så det er allerede en selvfølge jeg har forelsket mig i Yamaha DSP-Z9 modellen. Hvorfor har jeg ikke sådan en

Hvis der er nogen der har erfaringer med DSP-Z9 må de endelig skrive. Hvis nogen har spørgsmål eller ting jeg skal prøve med Pioneer DVD maskinen så bare skriv løs.

Nå ja kunne da osse lige skrive min højtalere er KEF TDM THX serien og bruger en Sunfire subwoofer til at levere trykket.

Til top Vis Jabba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jabba

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Tillykke med den!!

Jeg har også selv haft netop denne dvd i tankerne, især efter jeg har købt projektor..
En af mine venner har købt 668eren, jeg har kun hørt musik på den indtil videre. og det gør den rigtig godt. især ved dens 'pure audio' funktion.. men jeg må af ukendte årsager, ikke låne den så jeg kan se hvordan den klarer sig på projektor.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Produktchef

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

hej Jabba

Tillykke med din nye DVD afspiller og tak for den flotte omtale.

(Og ja - vi er blevet fuldstændig væltet ned af folk der bare vil eje denne maskine, og derfor er der desværre lidt ventetid på den)

Dine HDMI/DVI problemer fortjener lige en kommentar.

HDMI og DVI (skal være HDCP kompatibel) er i princippet direkte forbindbare og pin-til-pin kompatible. Problemet er bare at hvor alle HDMI produkter skal opfylde en "Compliance test" for at sikre at de overholder HDMI standarden, så er DVI produkter mere forskellige. DVI er udviklet til PC brug (modsat HDMI der er lavet til home entertainment / AV brug), og da der ikke er krav om en 'compliance test' på samme niveau, kan det altså give nogen kompatibilitetsproblemer. Det er normalt ikke noget problem i PC verdenen: En ny driver - og vupti - så virker alt fremragende. Men det er lidt sværere på projektorer, DVD-afspillere og andet 'stand-alone' grej.

Den nævnte 'fix' du linker til er en modifikation, og ikke (som der står) en fejlretning, og derfor kan jeg ikke anbefale at man benytter sig af det. Det er muligt at det får systemet til at virke, men det er altså det forkerte sted man forsøger at 'rette' fejlen. 

Anyway: du har så fundet en løsning der virker, så hold du bare fast i den.

Og fortsat god fornøjelse med din afspiller.

Til top Vis Pioneer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pioneer Besøg Pioneer's Websted

smølf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2004
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Z9 er en uden mærket forstærkker. beregn en uge på at sætte den op.

Dens autosetup synes jeg dog ikke om.

Man kan alt med den også blive helt "lost" i menuer osv.

men den er ikke 33k kr. værd. så prøv andre før du kaster penge efter den.  

Til top Vis smølf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af smølf

Jabba
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2004 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

OK??

Kunne ikke forestille mig den nye Yamaha ikke er pengene værd.

Alle de steder på nettet og i hifi blade man læser om den bliver den rost skyhøjt. Har DCDi inbygget med scaler funktion og YPAO funktion er osse anmeldt som en geni streg mange steder, dog med lidt dårlig omtale vedrørende EQ delen af YPAO kalibreringen, som kan få lyden til at lyde indeklemt. Har jeg dog kun læst et sted det med EQ.

Men sig til hvis du vil sælge den billigt  Så skal vi nok finde ud af noget..

lams
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2004
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

nogen der ved hvordan man får component out til at virke på 668? eller skulle den bare været slået til fra start?

undskyld,lidt uden om emnet! men tilikke med den størrer model!

Til top Vis lams's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lams

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

component skal tilsluttes gennem menuen.. der må stå noget i manualen, som jeg ikke kan finde på pioneer.dk

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

lams
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2004
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

ok tak, jeg proøver lige at lede igen!
Til top Vis lams's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lams

Krede :)
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Jabba,

Du skulle næsten prøve at tage et kig på VSX-AX5i, eller hvis du har pengene VSA-AX10Ai. Det ville efter min mening være det mest naturlige valg til den afspiller! Begge receivere benytter sig af iLink standarden, som virkelig skulle være værd at overveje. Har hørt anmeldere/forbrugere omtale kombinationen af AX5i og DV868i som "sonic nirvana" og "iLink makes you question whether you have ever heard a fully controlled DVD sound before", hvilket jo må siges at være flotte anmeldelser...!

AX5i + DV868i står hvertfald pt øverst på min ønskeliste så snart der kommer nok $$$ inden for rækkevidde

Til top Vis Krede :)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krede :)

Madhouse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

Med hensyn til dit køb af ny surroundforstærker, så har jeg læst i Home Cinema Choice at hvis man påtænker at bruger i.Link, så er det en god ide at brand-matche sin DVD og forstærker. Med andre ord køb en DVD og forstærker fra samme mærke!!

"The i.Link chipset, co-developed with Texas Instruments, has been endorsed by the DVD forum, but it remains proprietary, which is to say an i.Link Sony DVD player may not correctly communicate with an i.Link Pioneer receiver. For the best performance with the fewest operational hassles, we advise brand matching i.Link decks to decoding i.Link electronics."

Til top Vis Madhouse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madhouse

Jabba
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2004 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Uha ja det da er svært..

Den DCDi kreds i Yamahaen tiltaler mig men nu har jeg selvfølgelig en upscaler i DVDafspilleren. Yamahaen har osse i.Link og har læst en test af 5 af de største forstærkere fra henholdsvis Yamaha, Denon, Marantz, Pioneer og HK og her vinder Yamahaen totalt. Men igen.. ville nok være det bedste at lytte til dem begge for AX-10Ai ser ganske dejlig ud.

Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Produktchef

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

lams skrev:
nogen der ved hvordan man får component out til at virke på 668? eller skulle den bare været slået til fra start?

tryk HOME MENU > Initial Settings > Video Output > Component Output

vælg progressive eller interlaced.

Til top Vis Pioneer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pioneer Besøg Pioneer's Websted

Snippermanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Juni 2004 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Indbygget scaler i forstærkeren er bår' dajligt. Så kan du  få scalet dine almindelige tv-billeder, sattelit og hvad du ellers måtte have af signalkilder uden at skulle købe en ekstern scaler.

Hvis du er nørd, kan du nok få bedre lyd i en løsning med separate komponenter. Tror især at forstærkerdelen er lidt fimset i forhold til en "ordentlig" multikanals effektforstærker.

Til top Vis Snippermanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snippermanden

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes