Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 16:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Kabler til Thule (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Nu har der på det seneste været et par indlæg ang. Thules produkter, og nu melder jeg mig med et nyt

Jeg er den ellers lykkelige ejer af en Thule Spirit IA100 og en CD100 parret med højtalere fra Qln model 606. Signalkablet er fra Argento og højtalerkablet er fra Kiber model 4VS. Jeg har biwired højtalerne med to kabler til hver.

Jeg er så småt begyndt at tænke i opgradering, og overvejer at skifte højtalerkablet, da jeg mistænker det for at være hæmskoen for min anlægs fulde potentiale. Men hvad ville I foreslå. Den model Kimber jeg har nu, kostede ca. 130,- meteren. et Nyt må helst ikke koste meget over 200,-

En anden tanke jeg har leget med er, at udskifte mine højtalere med Quad 22L, som jo har fået en kanon test her på sitet. Men vil de passe sammen med Thule? Og hvilke kabler kan i anbefale til sådan en opsætning?

Mvh.

Henrik aka speed six

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

ts_riders
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 06:51 | IP-adresse registreret  

Hej du

Jeg har lige købt mig "fattig" i ny kabler, og skal ha smækket dem i anlæget. Jeg har også Thule (ThuleIA60B + Thule DVD250B). Kablerne jeg har købt er, Argento Serenity XLR signalkabel, og BKS Cressida 8 Surpreme biwire. Du kan lige få en melding tilbage hvordan det lyder med Thule. Er i hvertfald blevet fortalt, at Argento Silver kabler passer perfekt sammen med Thule.

Mvh Thor 

Til top Vis ts_riders's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ts_riders Besøg ts_riders's Websted

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 08:12 | IP-adresse registreret  

Sølvkabler af meget høj kvalitet passer sammen med Thule. Så prøv kabler fra Argento, BKS, Bertram o.lign.

Lars 

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 September 2004 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv haft Thule (IA 60B og Cd 150 B Digit og senere Mk II). Jeg kunne også godt lide Argento silver XLR men smilet stivnede noget da jeg prøvede at lave en kopi af dette hundedyre kabel og fik en bedre lyd. Jeg tog noget Black Shadow fra LC Audio (fåes desværre ikke længere). Black Shadow er et højttalerkabel på ca. 3 kvadrat , det består af multi-core forsølvet kobber med hvid teflon isolering og derfor minder det lidt om det Argento bruger. Jeg monterede nogle Neutrik stik og vióla! Jeg endte dog med at bruge tri-snoet Stripline (også fra LC) som er mindre detajeret, men dejlig afrundet/blød i lyden. Thule grejet er forlængst solgt men kablerne ligger i en kasse et sted og jeg kan sende dem til dig hvis det har interesse!
Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 05 September 2004 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har NORDOST Blue Heaven imellem alle mine komponenter, og detaljeringsgrader er forbløffende stor.

Det kan anbefales

Til top Vis Kedde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kedde

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 September 2004 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Dalgas skrev:
Black Shadow er et højttalerkabel på ca. 3 kvadrat , det består af multi-core forsølvet kobber med hvid teflon isolering og derfor minder det lidt om det Argento bruger.

Argento bruger ikke forsølvet kobber, men rent sølv, så jeg kan ikke helt følge sammenligningen.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 September 2004 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

har fået fortalt at argento ikke er særligt gode til prisen,passer det?her tænker

jeg på silver rca signal

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes