Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 13:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Indstille Subwoofer på Denon AVR1604? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rasmuskarlsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Juni 2004 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Fik min første surround reciever her igår. Denon AVR 1604. Og jeg er meget chokeret over alle de indstillingsmuigheder der er. Man skal jo måle og hvad ved jeg og opsætte 300 forskellige ting. Tror jeg er kommet så langt at det funker nu, men står stadig tilbage med et spørgsmål omkring subwooferen.

Min subwoofer er en del af et højtalersæt til computeren (Creative Inspire 5400) Og subwooferen er aktiv. Jeg ahr læst herinde at den optimale indstilling for subwooferen er nået, når man ikke kan høre subwooferen, men blot mærke den.

Spørgsmålet går angående hvor mange HZ subwooferen skal indstilles på via recieveren. Man kan vælge fra 80 - 150HZ. Jeg spurgte oppe i Hifiklubben, og han sagde 100, måske 120. Men hvorfor skal den indstilles på det? Hvorofr ikke 80 eller 150? Hvad er det de HZ indstillinger gør gavn?

Er der evt andre indstillinger i forbindelse med subwooweren, som man kan pille ved, så det komemr til at lyde bedst muligt?
Til top Vis rasmuskarlsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasmuskarlsen Besøg rasmuskarlsen's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 12 Juni 2004 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

det er et spørgsmål om belastning af højtalerne, så hvis du har nogle små højtalere, skal den stilless højt, hvis du har store højtalere der kan spille bas selv, skal den stilles lavt. indstillingen afgører hvor "frit" resten af systemet kan spille, og et spm om at belaste de forskellige dele af systemet mindst muligt.

send bare en privat besked hvis du ikke får svar på dine spm i løbet af dette indlæg.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes