Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 08:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Holfi pre+power NB2 SE? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Night fly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 13 Juni 2004 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Hej forum!

Jeg er ny her på stedet, men kan ved læsning af de tidligere indlæg se, at der nok er nogen her som kan hjælpe mig lidt med et par spørgsmål om køb af nyt brugt holfi-grej.

Jeg står for at skulle overgå til delvis batteridrift (som en anden duracell-kanin ) ved købet af et sæt holfi forstærkning - pre+power NB2 SE - til en fornuftig brugtpris. Jeg har hørt en demo, og det lød okay - dog var lytterummet og situationen ikke optimal. Er der nogen her som kender denne forstærker komb.? Og evt har forslag til et sæt matchende højttalere at spænde for?

'I'm Lester the Nightfly,..'
Til top Vis Night fly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Night fly

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Juni 2004 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Et par sattelit højttalere fra eltax til 1200 kr med tilhørende sub ville passe perfekt  har haft sættet hjemme på besøg.. endte i flammer.. men de dage jeg fik lyttet på det var jeg meget lidt imponeret.. faktisk direkte skuffet.. min gamle Harman Kardon avr 8500 var dens overmand på alle punkter.. skal nok være mange der er uenige.. men IMO har holfi ik fortjent bedre end et par eltax..

Vil meget stærkt anbefale at du ikke køber det før du har hørt det op imod et ordentligt anlæg.. for til de penge er der rigtig mange muligheder..

Fik dem hjem uden det helt store kendskab til dem, men læste anmeldelsen herinde og tænkte at det ik kunne være helt skidt.. men der tog jeg fejl.. ved ik hvordan han har kunnet få sig selv til at skrive noget så positivt om det sæt 

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Juni 2004 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Jeg synes Holfi er fremragende, og har på fornemmelsen at det sæt som Live21 fik hjem muligvis har været defekt, specielt når det går i stykker efter et par dage.

Har selv pt. en Power 8 og har før i tiden haft en NB 3, de spiller begge rigtigt rigtigt godt, specielt til prisen.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2004 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Hej Jesper.. Ifølge Holfi Var/er de i perfekt stand.. så må gå udfra det ik er det sæt der var defekt

Night fly
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2004 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

Et par sattelit højttalere fra eltax til 1200 kr med tilhørende sub ville passe perfekt  har haft sættet hjemme på besøg.. endte i flammer.. men de dage jeg fik lyttet på det var jeg meget lidt imponeret.. faktisk direkte skuffet.. min gamle Harman Kardon avr 8500 var dens overmand på alle punkter.. skal nok være mange der er uenige.. men IMO har holfi ik fortjent bedre end et par eltax..

Vil meget stærkt anbefale at du ikke køber det før du har hørt det op imod et ordentligt anlæg.. for til de penge er der rigtig mange muligheder..

Fik dem hjem uden det helt store kendskab til dem, men læste anmeldelsen herinde og tænkte at det ik kunne være helt skidt.. men der tog jeg fejl.. ved ik hvordan han har kunnet få sig selv til at skrive noget så positivt om det sæt 

Okay.. ja, det lyder da til du har haft en ret dårlig oplevelse! Men jeg har tidligere haft en integra 8AE som jeg rigtig godt kunne lide - godt med punch og dynamik. Ved også, at Holfi ofte deler vandene, og jeg hører normalt til de begejstrede, vist modsat dig live21  Dog er prisen så lav, at jeg nok slår til under alle omstændigheder - men jeg er da åben for alternativer. Har tænkt mig at spænde et par VA Strauss foran, og jeg tror holfi'en har tilstrækkeligt med strøm til at sparke liv i dem - en heller ikke uvæsentlig faktor..

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Det var os strauss jeg hørte dem på.. har jeg nemlig selv stående   

Og der er meget at hente ved at finde andre alternativer end Holfi.. ja var en meget skidt oplevelse  ville se på en stratos fra oddysey istedet..

Men med de højttalere skylder du dig selv at høre Noget op imod Holfi før du vælger det.. og en tur til ringsted for at høre startos vil helt sikkert være turen værd.. personligt har jeg meget stor glæde af min Mark Levinson 27.5, som os kunne være en mulighed på brugtmarkedet..

Night fly
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2004 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Flot setup, live21. Og Strauss er jo altid flotte 

Og tænker faktisk selv på at købe en raga jupiter på et tidspunkt. Har selv den første planet pt, som jeg faktisk er godt tilfreds med. Er selv mere til engagement end korrekthed (i alle livets aspekter - også hifi)

Ang forstærkningen: Kender ikke startos - hvilken prisklasse taler vi? ML er jo altid ret dyrt .. Hvad koster et setup som dit brugt? Og hvad var der mere konkret galt med Holfi-sættet, efter din mening? Jeg syntes faktisk det faldt mere i min smag end eksempelvis det gamut d200 som jeg hørte det op imod.. tro det eller ej! Men igen: Hverken lytterummet eller højttalerne - dynaudio contour 3.4 og audio vector M3sig. - var ideelt..

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2004 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Night Fly.. du får lige et uddybende svar når jeg kommer fra arbejde

Med tilbud om prøvelyt i silkeborg

Night fly
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2004 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Glemte helt at svare dig, JJ

Ja, jeg har også været vild med holfi - godt at se man har en fælle! Men nu kommer jeg også fra et ret beskedent udgangspunkt -  har haft div. NAD/denon, Holfi audis, cyrus 7, og integra 8 AE. Og faktisk har jeg aldrig været så tilfreds med en forstærker som med integra 8 AE'eren.

Men det er meget muligt at der venter mig ukendte oplevelser i high-end land. Dog har jeg besluttet mig for at have en øvregrænse på mit anlæg på omkring 100.000,- mon ikke også man kan bygge et anlæg for de penge.. Og siden det nu lader til  at vi deler smag for holfi: Har du hørt alternativer til holfi i prisklassen (ca. 50.000,- nypris) JJ ?

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2004 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Jeg går ud fra det skal være et sæt. Jeg ville også kigge på Primare, deres ældre grej. Advantage, Sirius, Gryphon, Accuphase, deres integrerede, ellers har jeg set der er en Accu P-360 til salg i brugtmarkedet til 10K.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2004 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Night Fly.. min oplevelse med Holfi.. hvis vi ser bort fra at det brændte ned og den behandling jeg har fået fra Holfi (håber de læser med og venter stadig på svar) Det jeg havde hjemme var en NB2.s.e og en NB3.s.e.. (endda en forbedret udgave fra fabrikken med en større stømforsyning) og den var kraftig nok!! kunne spille så højt at man ik kunne holde det ud. og den havde pænt styr på enhederne.. så kan man spørge sig selv om hvad der var galt ?? ik noget, det spillede faktisk korrekt.. det der kom ud var bare ik musik.. der var ingen sjæl glød, dybde (rigtig bas) eller noget.. kedeligt, hvis du kan lide primare er det sikkert ok.. men du skriver endda at du vil have musik og ik detaljer.. så burde holfi væres disket.. Du er glad for Rega (den kan nemlig spille musik) og har haft mange kompetente lyttere på besøg og ingen af dem har brokket sig over manglende detaljer.. Hvis du vil have noget der svinger og giver dig en oplevelse (som især strauss kan formidle) så skal du glemme Holfi !! et gæt på en god pris for Holfi sættet er 14 k ?? men nu spørger du om min pris og der skal du af med noget mere.. men kom og giv det et lyt.. så vil du os se hvad Holfi mangler.. personligt er jeg fuldstændig ligeglad med om der er nogen der er glade for holfi, men før du køber skal du være meget velkommen til at høre hvad man kan med en anden sammensætning.. musikken er det vigtigste, ik hvad der spiller det.. jeg er ikke fanatisk med nogen mærker og skifter jævnligt, holfi er bunden af det jeg har haft på besøg, men pænt er det da og fred være med dem der synes det kan spille.. og til dem der føler sig trådt på har jeg kun hørt de to modeller jeg har haft på besøg og kommer aldrig til at høre andet fra dem!! og hvis Nogle fra Holfi ser med så kom nu og giv et kompetent svar til mig !! ik til alle andre.. latterlig holdning at have..

Kæft en kamp.. sørensen stod jo fantastisk    og spanske dommere skulle skydes..

BTW: nej synes ik holfi nb3.s.e har nok strøm til dem.. 350 va trafo og holfis lyd taget i betragtning er det ik godt nok !!  overskud er ik noget man vil høre meget til

Night fly
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2004 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Til JJ: Tak for tippet

Til live21: Godt gættet. Prisen er 15k hos KT radio (nypris 53k, 18mdr gl, sort alu, riaa). Har dog lavet aftale om køb - og gør det også. Men sælger måske videre hurtigt igen - hvem ved.. Ører er forskellige, og fred med det.

Men jeg må da indrømme at det er nyt at høre så voldsom kritik af Holfi - og jeg vil da bestemt lytte meget kritisk, når jeg får det hjem!

Men tak for tippene! Vi tales ved!

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2004 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Tillykke med købet.. (synes nu det er sørgeligt, strauss har fortjent så meget mere) ethvert HIFI produkt der taber 38000 på 18 måneder skal man være mistroisk overfor.. ved KTRadio er flinke mennesker.. og de vil med glæde låne dig både et arcam setup og et rega setup med hjem samtidig med holfi.. benyt dig af det og smid holfi i nakken af dem igen..   vil sætte en del kasser bajer på at både arcam og rega.. (som kan fåes billigere end brugt holfi) vil gennemtæske nb2.s.e. og nb3.s.e noget så voldsomt.. det må du indrømme ik er nogen dum ide.. lån de tre setup med hjem og så tag stilling til det.. ktradio låner ud i op til 30 dage.. når du så har fundet ud af holfi ik lige er sagen, så prøve at finde nogle gamle guldkorn.. plinius, gryphon, ML f.eks.

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2004 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Ja Hifi er sgu mærkeligt. Jeg har præcis den modsatte oplevelse/opfattelse af Live21.

Night fly
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2004 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg havde faktisk overvejet rega exon 3 monoblokke på et tidspunkt. Har hørt dem hos bent sejbæk i århus på et tidspunkt, og de lød rigtigt godt på et par sonus faber grand piano! . Dog er deres matchende cursa forforstærker lidt tam.. Ved dog heller ikke om det er at ramme under målet med strauss at sætte exon bag. Selvom jeg så evt kommer til at nikke genkendende til opfattelse af holfi, så spiller det ifølge min erfaring meget rent - og det er et must med de højttalere..

Hvor lang tid havde det varmet op, da du hørte holfi gearet, live21? Holfi siger selv det tager flere dage.. Og det jeg har købt er pre/power nb2 SE, altså er effektforstærkeren også delvist batteridrevet, en klasse over det du lagde uheldige ører til.

Men men. Jeg vil da lige prøve at give det en chance. Hvad koster en rimelig ml brugt? sikkert både 15 og 20k? Har lige set billeder af holbergs rør-effekt-bamse fra BAT. Lækker sag, men ikke for studerende.. i øvrigt tager den danske importør grov overpris - så vidt jeg kunne se 30-40 % over usa priser! ( Og kom nu ikke og sig moms-difference. Den kan maks være 15%)

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2004 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Har du købt det ? Så betyder min mening jo ingen ting    Holfi siger så mange ting, og ja de fleste produkter lyder bedst når det har været tændt i et par dage (ville ik turde med holfi pga brandfaren ) de fik ca 14 timer hvilket er rigeligt til at bedømme noget med.. Den version jeg havde var en "forbedret" udgave fra holfi´s side ..

Ja du skal op på omkring de 15 og op, for en af de gode gamle modeller.

Tror du vil komme til at savne noget rytme og sjæl ved holfi, især når man ser på hvad man ellers kan få.. en Stratos til 12 k ville IMO være en meget god partner..

Men tillykke med købet   hvornår skal du bestille strauss ?Og du skriver bare en PB hvis du vil høre strauss med noget andet end holfi

MVH

Night fly
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2004 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Ja, det er mit, holfisættet. Har lige fået fakturaen med posten (mangler lige at betale de sidste kilo, og skal lige hente det i kbh - men har lavet handel).

Har lavet aftale om at købe et noget ridset demosæt Strauss'er til en fair pris til sommer, så det får lige vente et par måneder. Men men, hellere lidt ridser end et par nye B&W nautilus 803-4'ere, som var alternativet.

Men nu vi er så godt igang: Var lige inde på oddysey's dk site - er det kvalitets/lyd mæssigt på linje med rega eller..? prismæssigt ligger det vist på linje med exon? Tror måske godt jeg kunne fristes til et prøvelyt.. Kan nok få en fair pris (10-12k) for brugt Holfi power NB2SE (tror ikke alle deler din opfattelse! ) - der i givet fald var det komponent der kunne blive tale om at skifte ud.

Har du hørt både rega exon og stratos? Og hvad var i så fald forskellen?

Hvad jeg i øvrigt ikke begriber er, at en startos skal koste 12k her i kongeriget, når den fås til små 7 i guds eget land..?? og igen - det kan så gu ikke være moms det hele! Nogen skummer fløden på vores bekostning, brødre! (Ja - jeg er en vred ung mand!)

Ps: tak for tilbuddet om prøvelyt - det vil jeg sikkert benytte mig af

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2004 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Avancen på Stratos I DK og USA er den samme    man finder hurtigt ud af det koster at importere den slags

Og nej Stratos (det skal minimum være 12000 uf versionen) er klasser bedre.. overvejer selv en lidt større model..

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11186&K W=Live21 her er lidt af min erfaring da jeg havde den på besøg.. Har kun hørt Rega I KTRadio kbh.. og det på JMLAP som jeg ik helt kan bedømme den ordentligt på   nu du skal ind til KTradio i KBH bør du helt sikkert få dem til at sætte det op, sammen med f.eks Arcam.. prøv at se om du ik kan få fat på Kenneth derinde.. samtidig kan du give deres brugte Audio Research LP15 et lyt.. Du har den fordel at hvis du finder ud af (gud forbyde det) at Holfi ik lige er sagen, ja så kan du altid vælge noget andet derinde 

Night fly
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2004 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Det med avancen er mig noget svært at tro, men okay..

I øvrigt, tak for tippet. Har læst din anmeldelse nu, og det er netop dynamik der er det vigtige for mig, så det er nok også en større model jeg vil kigge på, når - og hvis - tid er/bliver (pis! Nu skal jeg helt til ringsted.. ). Har set deres monoblokke på sitet. Yes sir!, som Onkel Stewart (fra 'Terkel i knibe') ville sige det.

Er Audio Research LP15 med rør? Hvad vil de have for den brugt? Det kan jeg se din pre af samme mærke er?

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2004 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Den manglende dynamik, var iøvrigt noget jeg fandt endnu mere udtalt hos holfi    (siger sig selv ik )

Audio Research SP15 står til 15 k i ktradio.. burde kunne få den for 14.. det ville selvfølgelig være billigere at købe den af en privat, men der får man ik garanti, så en tusse eler to for at købe den derinde er nok givet godt ud.. http://www.arcdb.ws/SP15/SP15.html du kan se den her.. (er en uge siden jeg sidst var i KT så ik 100 % sikker på de har den endnu) ja der sidder to rør på printet..

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes