Forfatter |
|
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 14 Juni 2004 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu synes jeg snart, at Eben har fået nok tid i gabestokken! Jeg vil ikke sige, at jeg er uenig i kritikken - det jeg har hørt, har ikke imponeret mig ... men jeg har ikke hørt dem under kendte eller for den sags skyld hjemlige forhold!
Hvad jeg dog har hørt under hjemlige forhold og under kendte forhold det er Dynaudio i forskellige former og størrelser - og jeg må sige at lyden for mig ... stort set hver gang har været præget af en udpræget mangel på varme/liv i mellemtonen ... ja måske endda generelt. Der er også noget HooonkHoonk over lyden her.
Så er det så jeg spørger ... kan så mange anmeldere tage fejl .. man må jo sige at Dynaudio får gode anmeldelser ... eller er det bare mig der har hørt dem under uheldige omstændigheder.
Er der nogen der har hørt en vellykket kombination hvor nogle af de bedre Dynaudio indgår ... så skriv skriv!
SATMIT
__________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
Til top |
|
|
chrhansen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 141
|
Sendt: 14 Juni 2004 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hørte engang nogle Contour 1.3 der fik leveret strøm fra en kæmpe Classé, det husker jeg som lydene godt. Dynamisk og åbent. Det var noget enkelt guitar musik uden sang på. Senere på div. messer, har jeg hørt nogle af de rigtig store Dynaudio modeller og fælles for dem alle, var manglen på liv.... Mysktisk.
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 14 Juni 2004 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
Nu synes jeg snart, at Eben har fået nok tid i gabestokken! Jeg vil ikke sige, at jeg er uenig i kritikken - det jeg har hørt, har ikke imponeret mig ... men jeg har ikke hørt dem under kendte eller for den sags skyld hjemlige forhold!
Hvad jeg dog har hørt under hjemlige forhold og under kendte forhold det er Dynaudio i forskellige former og størrelser - og jeg må sige at lyden for mig ... stort set hver gang har været præget af en udpræget mangel på varme/liv i mellemtonen ... ja måske endda generelt. Der er også noget HooonkHoonk over lyden her.
Så er det så jeg spørger ... kan så mange anmeldere tage fejl .. man må jo sige at Dynaudio får gode anmeldelser ... eller er det bare mig der har hørt dem under uheldige omstændigheder.
Er der nogen der har hørt en vellykket kombination hvor nogle af de bedre Dynaudio indgår ... så skriv skriv!
SATMIT
|
|
|
Hej Satmit! Først: "welcome to reality" Næst: Dynaudio båtter løs som de fleste andre polyprut HTér, men de større modeller gør det lidt dybere end de mindre, hvilket bedre kan gå an i mine ører. Og din undren over anmeldelserne af disse HTér, og i øvrigt af så meget andet udstyr, er såmænd bare et godt tegn på, at du er ved at være helbefaren nørd. Min påstand om, at Sven Bilén er en døv bandit, der ikke kan høre om en Tomos 4 takter, om han så fik en turbo Oticon begravet i øregange, virker knap så hul og skinger, når du nu også går og undrer dig. Prøv igen og se om du kan læse dig til noget du også kan høre. Jeg vil næsten vædde en ristet hundehvalp på, at Eben inden længe også opnår pæne resultater i en test i HF. Man undres - ja man gør så.
|
Til top |
|
|
SATMIT Lukket konto

|
Sendt: 14 Juni 2004 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jajoja...
Kurt, er med på at de båtter ... men jeg synes nu næsten at manglen på liv i musikken/lyden er mere skræmmende ... kan selvfølgelig hænge sammen med båttet ... men alligevel.
Selv forspændt god elektronik .. så er det 100% dødt. Har hørt det både hjemme hos venner og på messer ... sidst på Scandic hvor man spillede med det ellers ganske glimrende Mcintosh udstyr. Selv med disse forstærkere var det helt uinspirerende at høre på. Og jeg nægter at tro at det var fordi de manglede strøm!
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Juni 2004 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
Jajoja...
Kurt, er med på at de båtter ... men jeg synes nu næsten at manglen på liv i musikken/lyden er mere skræmmende ... kan selvfølgelig hænge sammen med båttet ... men alligevel.
Selv forspændt god elektronik .. så er det 100% dødt. Har hørt det både hjemme hos venner og på messer ... sidst på Scandic hvor man spillede med det ellers ganske glimrende Mcintosh udstyr. Selv med disse forstærkere var det helt uinspirerende at høre på. Og jeg nægter at tro at det var fordi de manglede strøm!
SATMIT |
|
|
Hej SATMIT Magnetisk olie har det med at aflive musikken Tro mig! Hos Dynaudio elsker de det fedtede stads. De hælder de i allevegne, inkl. bas/mellem enheder.
|
Til top |
|
|
SATMIT Lukket konto

|
Sendt: 14 Juni 2004 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... synes nu at f.eks. Merlin der bruger den gamle Esotar 330 lyder ganske musikalske ... tror problemet ligger i bas og mellemtone. De virker lidt mekaniske i deres lyd!
Har i øvrigt lidt samme anke mod Wilson WATT/PUPPY som (tror jeg) benytter Dynaudio basser. Den lyder lidt klinisk i bassen ... dog ikke livløs .. snarere lidt mekanisk jeg skal komme efter dig dynamisk!
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Juni 2004 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
Hmm... synes nu at f.eks. Merlin der bruger den gamle Esotar 330 lyder ganske musikalske ... tror problemet ligger i bas og mellemtone. De virker lidt mekaniske i deres lyd!
Har i øvrigt lidt samme anke mod Wilson WATT/PUPPY som (tror jeg) benytter Dynaudio basser. Den lyder lidt klinisk i bassen ... dog ikke livløs .. snarere lidt mekanisk jeg skal komme efter dig dynamisk!
SATMIT |
|
|
Hmm! Jeg har lidt mere blandede oplevelser med dem. 25éren laver et hulens spektakel, sikkert pga. en rimelig stram fjedring fra kabinet/ophæng. Monster HTén har det meget lavere i frekvens, den laver til gengæld noget rigtig sjovt. Den mumler lidt uinteressant løs, men inge gider rigtig høre efter, lige indtil en bestemt frekvens bliver anslået, så ryger man ned af stolen. Det er faktisk hyleskægt  . Jeg har faktisk aldrig oplevet det hverken før eller siden. Men det er rigtigt, selv de største er rimeligt kedelige
|
Til top |
|
|
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
Sendt: 14 Juni 2004 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej I 2
Jeg tror nu at mange ville kalde det totalkontrol og at de spiller så stramt at hvis de var underbukser ville de nok fremkalde en del ubehageligheder hos den mandlige del af forsamlingen. Jeg vil nu også sige at deres jubllæumsmodel spiller så meget ude af kontrol at rædselsfuld kun er et fattigt ord.
|
Til top |
|
|
p_porskjær Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 345
|
Sendt: 14 Juni 2004 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville efterhånden gerne læse en tråd om noget som er godt - men moden herinde lader ikke til at give plads til godt gammeldags ros. Jeg har hørt 1.3 og 1.8 som jeg mener besidder de livløse og mekaniske egenskaber som sammit beskriver. Jeg vil dog i samme ombæring sige at jeg har hørt 1.4 som jeg var ret begrejstret for.
MVH Peter
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Juni 2004 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
p_porskjær skrev:
Jeg ville efterhånden gerne læse en tråd om noget som er godt - men moden herinde lader ikke til at give plads til godt gammeldags ros. Jeg har hørt 1.3 og 1.8 som jeg mener besidder de livløse og mekaniske egenskaber som sammit beskriver. Jeg vil dog i samme ombæring sige at jeg har hørt 1.4 som jeg var ret begrejstret for.
MVH Peter
|
|
|
Hejsa PP! Hvor jeg dog gerne ville være med til det du foreslår. Hvad kan vi begynde med? Har du et godt forslag?
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 14 Juni 2004 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan skutte høre noget båt fra Dynaudio...mon ikke Herrn Auspuff von Grosskubik har drukket lidt af den 4%'s blanding han hælder på Tomos'en ?
Eller også knalder Tomos'en lidt im der auspuff så Kurit er ved at miste hørelsen
Eben's båt er hørbart, men Dyanudio har jeg aldrig hørt det på......nu har jeg godt nok kun hørt på Audience 75 og 82 og contour 1.4 ...men ingen båt
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Juni 2004 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Jeg kan skutte høre noget båt fra Dynaudio...mon ikke Herrn Auspuff von Grosskubik har drukket lidt af den 4%'s blanding han hælder på Tomos'en ?
Eller også knalder Tomos'en lidt im der auspuff så Kurit er ved at miste hørelsen
Eben's båt er hørbart, men Dyanudio har jeg aldrig hørt det på......nu har jeg godt nok kun hørt på Audience 75 og 82 og contour 1.4 ...men ingen båt |
|
|
Jawohl da!  Nu har jeg godt nok kun lyttet til megamonster og minimonster. Minimonster siger mest "hyyyyyyl" Megamonster siger "Pruuuuuuut"
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juni 2004 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Juni 2004 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hællå mr Acer!  Vil du virkelig gerne kende dem alle? Vi prøver! Eben - bååååt! Dynaudio - hyyyl & pruuut! Infinity - dyyyyt - dyyyyt! Linn (dog kun visse modeller) - Hællåååååååååååååååååååååååååååååååååå! Linn (dog kun visse modeller) - godnaaaaaaaaaaat -zzzz-zzzzzz-zzzzz SA - Vuffff (når Arnbitteren fænger) SA - Vaffff (når arnbitteren fænger i de lidt større modeller) Audiovector - splaffspluff når hvad som helst sker! Og så er der så meget andet der kunne være interessant.
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juni 2004 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Juni 2004 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
Sendt: 14 Juni 2004 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Hællå mr Acer! 
Vil du virkelig gerne kende dem alle?
Vi prøver!
Eben - bååååt! Dynaudio - hyyyl & pruuut! Infinity - dyyyyt - dyyyyt! Linn (dog kun visse modeller) - Hællåååååååååååååååååååååååååååååååååå! Linn (dog kun visse modeller) - godnaaaaaaaaaaat -zzzz-zzzzzz-zzzzz SA - Vuffff (når Arnbitteren fænger) SA - Vaffff (når arnbitteren fænger i de lidt større modeller) Audiovector - splaffspluff når hvad som helst sker!
Og så er der så meget andet der kunne være interessant.
|
|
|
Jeg kan kun sige at knallerthjernen har ramt plet i ovenstående. Dog synes jeg ikke at dynaudio er helt så slemme, som han gør dem til. Dog mangler Dali på listen med deres så flot integrerede måne-bånd diskant og boooom, booom bas...
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juni 2004 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Hællå mr Acer! 
Vi prøver!
Eben - bååååt! Dynaudio - hyyyl & pruuut! Infinity - dyyyyt - dyyyyt! Linn (dog kun visse modeller) - Hællåååååååååååååååååååååååååååååååååå! Linn (dog kun visse modeller) - godnaaaaaaaaaaat -zzzz-zzzzzz-zzzzz SA - Vuffff (når Arnbitteren fænger) SA - Vaffff (når arnbitteren fænger i de lidt større modeller) Audiovector - splaffspluff når hvad som helst sker!
|
|
|
Jeg kan kun sige at knallerthjernen har ramt plet i ovenstående. Dog synes jeg ikke at dynaudio er helt så slemme, som han gør dem til. Dog mangler Dali på listen med deres så flot integrerede måne-bånd diskant og boooom, booom bas...
|
|
|
Så er det godt..... Dali'er med måne-diskant og boom boom bas....må vi være fri...det er forhåbentlig ikke Helicon og Euphonia du fornærmer ?? 
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 14 Juni 2004 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har intet at udsætte på Dynaudio, men det var så også et par evidence master med Bow....
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Juni 2004 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Hællå mr Acer! 
Vi prøver!
|
|
|
Jeg kan kun sige at knallerthjernen har ramt plet i ovenstående. Dog synes jeg ikke at dynaudio er helt så slemme, som han gør dem til. Dog mangler Dali på listen med deres så flot integrerede måne-bånd diskant og boooom, booom bas... |
|
|
Det er jo egentlig godt nok ramt, bortset fra, at de kan opleves stramme med uhyrlig elektronik. Hvad er det så lige der er galt  . I øvrigt så mener jeg at kopihjernen (david brænder selv  ) burde prøve en hoved (hjerne) rengøring. Måske der kunne blive plads til en omgang proportionsrevision, fordi - selv om man ikke er enig i Euphonias tryllerier, så er det dog intet i sammenlignin med så meget andet båtter (dytteri, hyleri, prutteri)
|
Til top |
|
|