| Forfatter |
|
LBA75 Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 16 Juni 2004 kl. 05:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er rimlig ny herinde, men er paa kort tid blevet inspireret af alle jeres indlaeg, og vil nu gerne selv rode lidt med HTPC- verdenen.
Har I set denne artikel? http://www.gamepc.com/labs/view_content.asp?id=mediacentergu ide&page=1
De skriver om opbygningen af en HTPC og om valg af diverse software.....
Saa til det rigtige spoergsmaal: Er der nogen herinde der kan svare paa om vi almindelig doedelige ikke kan anskaffe os Windows Media Center Edition - MCE til vores DIY HTPC??
I henhold til artiklen, saa kan det kun anskaffes sammen med en komplet media box. Jeg har set flere af jer naevne det - har/bruger I det? Kan softwaren skaffes over nettet?
Mvh. LBA75
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 16 Juni 2004 kl. 07:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
MCE 2004 er et OEM produkt det vil sige at den ikke kan købes som retail. Den kan derfor kun anskaffes lovligt på 2 måder:
1) ved at købe en færdigt system hos en producent. Den er ikke til salg i Danmark, men kun i England, Tyskland og Frankrig her i EU. MCE2004 kommer heller ikke til Danmark før "Symphony" der er efterfølgeren er klar engang.
2) Hvis man abn. på MSDN Universal Subscription så har man adgang til MCE2004.
Der har floreret diverse piratkopier af MCE og MCE 2004 på nettet, men ingen af dem virker stabilt, der er også ofte tale om slipstream kopi og hybrid mellem XP PRO, kernen (shell) fra Longhorn Previews og delkomponenterne fra MCE.
Dette er naturligvis ulovligt og i strid med ophavsretten og man kan pålægges erstatningskrav, bøde og fængsel herhjemme.
MSDN Universal koster ca. 16.800,- excl. moms for 1 års abn.
Venligst,
|
| Til top |
|
| |
LBA75 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2004 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej CTACTA
Tak for svaret.
Punkt 1, er nok ikke relevant - ikke saa sjovt at koebe en faerdig boks.
Punkt 2, uha - det var da en paen abn. pris paa MSDN.....hvad inkluderer det ellers? Er det hvad du har, eller koerer du kun hjememlavet? - har set paa andre indlaeg at du har totalt styr paa dette her!
Hvis lidt "internet MCE" ikke kan anbefales, hvad skal saadan en begynder som undertegnede saa fokusere paa?
Alles anbefalinger modtages gerne angaaende software, naar det nu nok ikke bliver MCE.....
mvh LBA75
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 17 Juni 2004 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
MSDN Universal har jeg, det er ALT hvad Microsoft har på marked (dog ikke spil) alle OS'er, Offepakke, udviklingsmiljø, SDK'er m.m. samt adgang til alle previews af nye kommende teknologier. Så det er faktisk ret billigt.
Du må spørge de andre herinde hvad der er egnet til dit formål, jeg er nok ikke lige den rette at spørge p.t. 
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 18 Juni 2004 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Hvad med at prøve Showshifter eller MyHTPC?? Begge produkter er i samme boldgade som Media center. Showshifter bruger jeg selv med stor tilfredshed! MyHTPC er lidt mere besværlig at bruge da det ofte kræver lidt kendskab til programmering men er tilgengæld gratis.
Jeppe
|
| Til top |
|
| |
LBA75 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2004 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen igen
Udemaerket....... det lyder nok mest fornuftigt at starte med Showshifter saa (og betale prisen), da jeg er helt ny inden for HTPC.
Tak for jeres svar.
MVH. LBA75
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 19 Juni 2004 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Showshifter sucks! det ligner noget katten har hevet ind om natten, kig paa www.snapstream.com de har Beyond TV og en kommende add/on der ogsaa kan haandtere andre medier.
myHTPC bliver et kommercielt produkt om kort tid (koster penge) men det de har vist ligner ogsaa en doed cirkusrotte, men smag og behag.
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
| Sendt: 19 Juni 2004 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Jeg har købt og betalt en version af ShowShifter, men jeg benytter den ikke - den ser ud af h* til, og der er grundliggende ting som bare er trælse i den, som de ikke har tænkt sig at ændre.
MCE er efter min mening klart bedst, men også sværest at komme i nærheden af - men selvom den ikke er udgivet i DK kan man faktisk få dansk guide osv. igennem XMLTV. Ulempen ved MCE er at den skal have et hardware MPEG2 kort, men det gør det også noget mere stabilt.
ctacta: Er din software en overbygning på noget eksisterende, eller er det "sin egen"? Jeg kan forestille mig at du til TV også har lagt dig på hardware MPEG2 kort som MCE?
__________________ Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere
My Movies - Media Center Film Applikation
|
| Til top |
|
| |