Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 12:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: kan man være kritisk overfor egne produkt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 18 Juni 2004 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

på baggrund af denne tråd

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11408&P N=1

har jeg funderet lidt over om det kan være rigtigt at man ikke kan være kritisk "bare" fordí man er ejer af et produkt.

Selv har jeg da oplevet at have købt noget der slet ikke levede op til foventningerne og på pågældende tidspunkt tror jeg nok at gud og hver en mand måtte høre på mine eder og forbandelser over produktet!

blev i øvrigt solgt efter 6mdr. med stort tab!

men hvad mener I kan man være kritisk overfor egne produkter?

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 Juni 2004 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

Det kan være meget svært....

Se bare på de nye brugeranmeldelser!!

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 Juni 2004 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

Hmmm - jeg mener ikke jeg laver andet, end at være kritisk overfor mit eget udstyr - derfor lyttes der også hele tiden på nyt!

Det handler jo om ens referenceramme - hvad er målet?

Mit mål har altid været naturtrohed (Spiller selv musik). Om det er muligt at opnå FULDKOMMEN naturtrohed skal jeg lade være usagt, men jagten er spændende og jeg tillader mig at være kritisk overfor ALT hvad jeg hører - uanset pris og ejerforhold!

Hvis ikke man er kritisk overfor sine egne produkter, kommer man vel ikke rigtig videre. Hvis DET så er fordi man er tilfreds, så har man jo nået sit eget 'hifi Nirvana' og TILLYKKE til dem der kan sige det

Spændende indlæg!

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2004 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Det er lige det jeg mener, selvfølgeligt kan der da være tale om at man er extra begejstret når nu det sidste nye skridt på vejen endelig står i stuen, men derfra og til at sige at man ikke kan tro på folks udtalelser fordi de ejer produktet, der mener jeg at der meget langt!

Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Juni 2004 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Personligt tror jeg da at man aldrig vil kunne være 100 % upartisk i vurderingen af sit eget udstyr, idet udstyret har nogle af de kvaliteter, man ønskede da man købte produktet. Jeg tror man vælger at fokusere på de ting ved produktet, som man sætter pris på, og at man - mere eller mindre bevidst - vælger at ignorere de andre ting, med mindre det simpelthen er umuligt...

Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
Til top Vis Rizzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rizzo

chrhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2004
Sendt: 18 Juni 2004 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Dolkin skrev:
Hmmm - jeg mener ikke jeg laver andet, end at være kritisk overfor mit eget udstyr - derfor lyttes der også hele tiden på nyt!

Det handler jo om ens referenceramme - hvad er målet?

Mit mål har altid været naturtrohed (Spiller selv musik). Om det er muligt at opnå FULDKOMMEN naturtrohed skal jeg lade være usagt, men jagten er spændende og jeg tillader mig at være kritisk overfor ALT hvad jeg hører - uanset pris og ejerforhold!

Hvis ikke man er kritisk overfor sine egne produkter, kommer man vel ikke rigtig videre. Hvis DET så er fordi man er tilfreds, så har man jo nået sit eget 'hifi Nirvana' og TILLYKKE til dem der kan sige det

Spændende indlæg!

Spørgsmålet er så, hvor naturtro en given optagelse er? Hvis man høre meget pop/rock, så er det sgu ikke til at vide helt hvordan det skal lyde. Men ok, jeg ved godt hvad du mener. Men at få sig en højttaler der kan spille uanstrengt i hele audio området, og have en præcis og ren bas...... Det ville sgu gerne have. Det har jeg ikke nu, og desværre går der nok lang tid før jeg for råd til at prøve et par Dueslag..

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2004 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

nej men på den evige jagt kan det jo være nødvendigt at få andres vurdering af et givent produkt.

Spørgsmålet er som om du mener at man kan stole på de vurderinger folk giver deres eget grej eller om de er lidt for optimistiske da det jo er noget som de selv har købt?

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Juni 2004 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

Det mener jeg er temmeligt svært at generalisere omkring, da mennesker ganske enkelt er forskellige. Nogle kan godt forholde sig til at éns nye 1000,-s DVD-afspiller har nogle begrænsninger, f.eks. at den har et fint billede til prisen, lydkvaliteten på analogudgangen stinker (men den bruger de fleste ikke alligevel, lidt billigt lavet, men kører ellers fint. Andre mener at deres nye DVD-afspiller bare rykker for vildt, billede og lyd er bare kanon, det er bare den bedste dvd-afspiller i verden. Lige indtil han prøver noget andet...

For mit eget vedkommende er problemet jo lidt det samme - kan jeg være objektiv over for produkter som jeg lever af at sælge? Det er ikke sikkert at jeg kan det, men jeg kan prøve, og alle og enhver kan se at det forholder sig sådan, og så selv beslutte sig til om mit indlæg er troværdigt eller ej. Men det er en god pointe der rejses i denne tråd - er man mere troværdig når man er ejer af et produkt, end når man er sælger af et produkt? Man kunne vel med rette godt argumentere for at det er lige så relevant at vide om en bruger ejer et givet produkt, som om han sælger det. Man kan ikke generalisere omkring hvorvidt indlægget vil være troværdigt, det må være læseren selv der vurderer det. Men for at vurdere det, så kræver det jo at man ved hvad der ligger bag en given udtalelse...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2004 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

- er man mere troværdig når man er ejer af et produkt, end når man er sælger af et produkt? Man kunne vel med rette godt argumentere for at det er lige så relevant at vide om en bruger ejer et givet produkt, som om han sælger det. Man kan ikke generalisere omkring hvorvidt indlægget vil være troværdigt, det må være læseren selv der vurderer det. Men for at vurdere det, så kræver det jo at man ved hvad der ligger bag en given udtalelse...

Nemlig det var tanken bag denne tråd!

Peter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Juni 2004 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

kyhn skrev:

Det mener jeg er temmeligt svært at generalisere omkring, da mennesker ganske enkelt er forskellige. Nogle kan godt forholde sig til at éns nye 1000,-s DVD-afspiller har nogle begrænsninger, f.eks. at den har et fint billede til prisen, lydkvaliteten på analogudgangen stinker (men den bruger de fleste ikke alligevel, lidt billigt lavet, men kører ellers fint. Andre mener at deres nye DVD-afspiller bare rykker for vildt, billede og lyd er bare kanon, det er bare den bedste dvd-afspiller i verden. Lige indtil han prøver noget andet...

For mit eget vedkommende er problemet jo lidt det samme - kan jeg være objektiv over for produkter som jeg lever af at sælge? Det er ikke sikkert at jeg kan det, men jeg kan prøve, og alle og enhver kan se at det forholder sig sådan, og så selv beslutte sig til om mit indlæg er troværdigt eller ej. Men det er en god pointe der rejses i denne tråd - er man mere troværdig når man er ejer af et produkt, end når man er sælger af et produkt? Man kunne vel med rette godt argumentere for at det er lige så relevant at vide om en bruger ejer et givet produkt, som om han sælger det. Man kan ikke generalisere omkring hvorvidt indlægget vil være troværdigt, det må være læseren selv der vurderer det. Men for at vurdere det, så kræver det jo at man ved hvad der ligger bag en given udtalelse...

det var det jeg efterlyste da jeg spurgte om en rubrik eller lign. til at angive folks tilhørs forhold, om man vil, til det de tester.

jeg mener det er meget relevant om en ejer, selv har bygget, selv har modificeret det osv.

se nu på Panthos testen, som jo også bliver bedømt lavt. Jeg mangler i den at se (men det kan man næsten læse sig frem til ) at han ejer den. Og syntes jeg, total mangler at huske på at der nok er noget den ikke kan.

om man/han så kan leve med det, er jo i test sammenhæng lidt ligegyldigt.

hvis det ender i rosning af egen udstyr bliver det ret uinteresandt for andre end anmelder.

Til top Vis Peter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2004 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Peter skrev:
hvis det ender i rosning af egen udstyr bliver det ret uinteresandt for andre end anmelder.

Der mener jeg at du tager fejl, for jeg mener at der er muligt at bedømme ens eget udstyr rimeligt neutralt, og på den baggrund skal godt udstyr jo også roses!

selvfølgelig skal det jo ikke kun være lovprisninger, men en generel positiv beskrivelse kan jo også være udtryk for at det pågældende produkt er godt!

Peter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2004 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

Peter skrev:

Der mener jeg at du tager fejl, for jeg mener at der er muligt at bedømme ens eget udstyr rimeligt neutralt, og på den baggrund skal godt udstyr jo også roses!

selvfølgelig skal det jo ikke kun være lovprisninger, men en generel positiv beskrivelse kan jo også være udtryk for at det pågældende produkt er godt!

det kan du jo have ret i. men så længe der ikke er en dims, som alle kan blive enige om er verdens bedste, og uden fejl. Så er man jo ret ringe anmelder hvis man ikke på det udstyr man tester, kan påpege mangler eller områder hvor den/det kunne gøre det bedre.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2004 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

ok så

forhandleres mening dur ikke - de skal jo sælge
nuværende ejeres mening dur ikke - de kan jo ikke vurdere neutralt
din egen mening dur ikke - du har ikke tingene hjemme længe nok til at kunne give en korrekt vurdering(hvis du har, så er du jo nok ejer, og derfor ikke kvalificeret)

HVEM kan så fortælle mig noget???

(bemærk venligst blinket i øjet da ovenstående blev skrevet)

Peter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2004 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

ok så

forhandleres mening dur ikke - de skal jo sælge
nuværende ejeres mening dur ikke - de kan jo ikke vurdere neutralt
din egen mening dur ikke - du har ikke tingene hjemme længe nok til at kunne give en korrekt vurdering(hvis du har, så er du jo nok ejer, og derfor ikke kvalificeret)

HVEM kan så fortælle mig noget???

(bemærk venligst blinket i øjet da ovenstående blev skrevet)

nej jeg kan godt se dit point.

hvis der bare stod hvad de har med det testede at gøre. var det det meget lettere at forholde sig til.

jeg syntes alle test er fede, men jeg vil bare gerne vide hvor neutrale de er, via. et tilførsforholds beskrivelse.

det er lidt ligesom elegiganten, jeg ville meget gerne vide hvad de tjener/ får i bonus, for at sælge de forskelige opvaskemaskiner  det ændre måske en del ved deres vejledning

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 Juni 2004 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Har smidt to test op, den ene var af en effektforstærker jeg havde på besøg, den aden af mit (for nuværende) eget kabel, personligt har jeg prøvet at beskrive lyden ik om jeg er tilfreds eller ej  og helt enig i at der burde være en rubrik til ens eget udstyr..

Som jdg1 skriver bliver det hurtigt interesant at læse anmeldelser der ligner noget reklame fra fabrikantens side. Witzel er en af de få der rent faktisk har givet hans personlige mening, og ik bare remset specs op, samt lidt sælgersnak, den nuværende konklusion må være det er os der ik er gode nok til at lave anmeldelser..

Så se nu at få fingeren ud og hvis Red og Ronin hvordan det skal gøres  

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 18 Juni 2004 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

Har smidt to test op, den ene var af en effektforstærker jeg havde på besøg, den aden af mit (for nuværende) eget kabel, personligt har jeg prøvet at beskrive lyden ik om jeg er tilfreds eller ej  og helt enig i at der burde være en rubrik til ens eget udstyr..

Som jdg1 skriver bliver det hurtigt interesant at læse anmeldelser der ligner noget reklame fra fabrikantens side. Witzel er en af de få der rent faktisk har givet hans personlige mening, og ik bare remset specs op, samt lidt sælgersnak, den nuværende konklusion må være det er os der ik er gode nok til at lave anmeldelser..

Så se nu at få fingeren ud og hvis Red og Ronin hvordan det skal gøres  

Ja, lad os se hvordan det skal gøres - jeg personligt er nemlig meget ked af at have haft produkter hjemme som var så gode at jeg ikke kunne svine dem uhæmmet til!

Nej, spøg til side - lige nøjagtigt hvad er det du efterlyser?? Hvis der ikke er flere negative ting at sige, skal vi så begynde at digte for at stille enkelte brugere tilfredse?

De ting som produkterne til test har gjort knap så godt er blevet beskrevet, men er det virkelig nødvendigt at bruge fanden og helvede i den sammenhæng for at stille brugere tilfredse omkring de knap så gode ting i produkterne?? Hvis et produkt har 10 gode ting og en dårlig skal vi så skrive "Den håndterer mange ting godt, men lige på xxxxx kunne det være bedre, så denne dåse er noget værre l**t, og pengene var bedre brugt i kirkebøssen"??

Som nævnt tidligere gider vi ikke hive ting hjem som vi konsekvent ved er noget l**t, udelukkende for at poste en negativ test for derefter at høre folk sige "jamen, hvis det er noget l**t hvorfor i alverden tester i det så?". Kan folk slet ikke se den besværlige balancegang i det? Læs ihvertfald størsteparten af mine tests igennem og se om ikke du kan lokalisere ting som jeg beskriver som værende knap så imponerende. Dårlige ting behøver da ikke nævnes i store beskidte gloser for at folk kan forstå meningen - det drejer sig om at nævne de knap så gode ting på en fornuftigt disponeret måde, og derfra give folk noget at forholde sig til.

Så skylder jeg måske også at sige, at Ricky, Bruno og jeg også kun er almindelige dødelige som prøver at give vores besyv med til at folk får lidt interessant læsestof udfra vores oplevelser. Men uanset det faktum, så er der ALTID nogle der er utilfredse - uden skelen til at f.eks. jeg kun har været med i 3 måneder. Ingen tid til tålmodighed, "oplæring" eller chancer - men negative gloser, dem er der skam nok af!

Brugeranmeldelser giver folk muligheden for at anmelde f.eks. eget grej, og det vil altid være påvirket af at folk eks. ejer tingene. Og hvis folk har købt tingene og er tilfredse, hvorfor må det så ikke skinne igennem at folk er glade? Det er bare et lille indblik i hvad apparaterne står for, så folk kan læse lidt om en eventuel ny investering eller lign. Hvorvidt folk kun skriver i positive gloser er en helt anden sag, og absolut deres egen. Heldigvis er der nogle der også kan pege på de knap så gode ting, men ellers er tilfredshed det man vil læse mest af. Og brugeranmeldelserne er til for det samme som dem vi laver - information, og ikke andet. Hvad man skal købe er en helt anden sag - kun bestemt at ørerne bag. Og det faktum understreges jo bare af, at også på brugeranmeldelserne står der allerede en skare af utilfredse mennesker klar til at brokke lidt, og til det er jo kun at sige - så kom da igang med at skrive selv, så vi kan få lidt af jeres guldkorn!

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2004 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Ja men mit spørgsmål er mere i retning af om du mener at være istand til at vurdere dit eget grej på samme vilkår som det der er hjemme til test.

eller om vi som ejere vil være generelt lidt for positive over for vores egne ting?

Peter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2004 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

når i tester, ved man jo ligesom godt hvordan forholdet er. formoder jeg

i en bruger-anmeldelse, kan det jo være lidt svært at vide om det er det ene, eller det andet.

jeg syntes de flest af jeres test har været gode, og hvis man syntes de generelt er dårlige ja sååå, -er der jo ingen tvang !

evt. kunne i jo også lade os rate jeres anmeldelser i stil med bruger-anmeldelser ratings.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Sendt: 18 Juni 2004 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Ronin. kort og godt efterlyser jeg brugerens egen mening. ik hvad der står på producentens hjemmeside !!

Kyhn. Ja jeg mener det er muligt at anmelde eget udstyr uden at skamrose det, langt de fleste har et realistisk syn på hvad deres udstyr kan og ikke kan, samt eventuelle mangler.. selvfølgelig skal man nok ik anmelde det første dag man får det ind af døren, lidt ligesom med kvinder, man venter lige tre måneder med at bestemme om hun skal blive eller ej

edit: og det med at vise dig og BB hvordan i skal gøre det, var ment som en joke, med blink i øjet og alt muligt  

Anmeldelsen af Densen er et stort skridt i den rigtige retning 

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 18 Juni 2004 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Når jeg læser anmeldelsen af Phatos forstærkeren kan jeg se at den overstiger lytterens erfaring som anmelder.

Det kræver erfaring at lytte. Og ikke mindst kræver det erfaring med at styre egne emotioner af både negativ og positiv retning. Ham der anmeldte den her på 4all kunne ikke tøjle sin "kærlighed" til den og så går det galt. Han mangler nok også at have hørt noget langt bedre for at kunne indplacere den i et hieraki. Det nytter ikke han tror den er verdens bedste, det går bare slet ikke.

Jeg tager lang tid for at vurdere en anmelder, læser hans vurderinger af noget jeg også lytter til. Med tiden finder jeg ud af hvad han kan og godt kan lide. Og så har jeg ham inde i en slags imaginært anmelderhieraki.

Jeg læste også HIFI+ anmeldelse af samme Phatos. My God, den er 4 km dyb i fht. 4alls. Det er spændet...

Når nogle ejer det de vurderer er det psykologisk svært for dem at finde fejl og mangler. De positive egenskaber har det med at overskygge de negative. Ens egne børn er sødere end naboens og sådan er det nok bare.

Vi læsere må bare lære at lade være med at tillægge de tests værdi

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum