Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 05:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: avr-3805 vs dsp-a1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mr m
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2004
Status: Offline
Sendt: 20 Juni 2004 kl. 04:54 | IP-adresse registreret  

jeg håber der er nogen der vil hjælpe mig med dette indlæg

jeg har længe ejet en lidt ældre model en yamaha dsp-a1 den er ca 6 år gammel deromkring jeg har været utrolig glad for den spiller for fedt der er der bare det at den ikke fungere mere så skal ud og have mig ny surround forstærker.

Jeg har kikket meget på denon avr-3805 og også lidt pioneer vsx-ax5i nogen der kan have nogen ideer om hvordan en denon 3805 ligger i forhold til min gamle yamaha tænker mest på om den forvrænger har haft en pioneer vsa-e06 synes at yamahaen spiller langt bedre end den synes at den gamle pioneer der forvrængede en del i lyden hvor yamahaen spillede meget mere klart specielt i diskanten i toppen Ved så ikke om denons 3805 har nogen forvrængninger man kan høre?

Og nogen der har nogen ideer om om min gamle yamaha spiller en del bedre end den nye denon eller også den nævnte pioneer(vsx-ax5i) 

Til top Vis mr m's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr m

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 20 Juni 2004 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

x
Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Dan Wulf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Status: Offline
Sendt: 20 Juni 2004 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:
......ved at være(eller er) gammel/forældet......... ser meget spændende ud.

Nu er jeg ny i dette forum og kender ikke til jeres indgang til diskussion af kvalitet mht. lyd og billede, men der bliver vist spurgt om hvorledes A1 lyder i forhold til de nye AV-receivere? Dette behøver vel ikke være relateret til produktets alder og specifikationer. Jeg har aldrig hørt A1 i direkte sammenligning med andre receivere, men forstærkerdelen i denne klassiker må vel lydmæssigt stadigvæk anses som noget af det bedre blandt AV-receivere. Et valg afhænger vel også af køber's behov i forhold til højtalernes følsomhed, rummets størrelse, behov for rum-korrektion, de nye matrixbaserede lydformater, op-konvertering af komposit/s-video til komponent etc.

Jeg har selv netop købt Denon 3805, men kan ikke sige så meget klogt om forstærkerdelen, da jeg - bortset fra to bagkanaler - benytter den som surround-processor med eksterne forstærkere. Desuden er den ikke tilspillet, men indtil videre har jeg dog kun ros. Man man skal kunne lide den neutrale, let afrundede men alligevel detaljerede spillestil som er næsten blottet for "on-the-lap" effekten der præger andre modeller. Det skal nævnes, at jeg anvender Snell hele vejen rundt, så dette præger selvfølgeligt også min oplevelse.

De bedste hilsner,

dan

Til top Vis Dan Wulf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dan Wulf

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes