Sendt: 20 Juni 2004 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
......ved at være(eller er) gammel/forældet......... ser meget spændende ud. |
|
|
Nu er jeg ny i dette forum og kender ikke til jeres indgang til diskussion af kvalitet mht. lyd og billede, men der bliver vist spurgt om hvorledes A1 lyder i forhold til de nye AV-receivere? Dette behøver vel ikke være relateret til produktets alder og specifikationer. Jeg har aldrig hørt A1 i direkte sammenligning med andre receivere, men forstærkerdelen i denne klassiker må vel lydmæssigt stadigvæk anses som noget af det bedre blandt AV-receivere. Et valg afhænger vel også af køber's behov i forhold til højtalernes følsomhed, rummets størrelse, behov for rum-korrektion, de nye matrixbaserede lydformater, op-konvertering af komposit/s-video til komponent etc.
Jeg har selv netop købt Denon 3805, men kan ikke sige så meget klogt om forstærkerdelen, da jeg - bortset fra to bagkanaler - benytter den som surround-processor med eksterne forstærkere. Desuden er den ikke tilspillet, men indtil videre har jeg dog kun ros. Man man skal kunne lide den neutrale, let afrundede men alligevel detaljerede spillestil som er næsten blottet for "on-the-lap" effekten der præger andre modeller. Det skal nævnes, at jeg anvender Snell hele vejen rundt, så dette præger selvfølgeligt også min oplevelse.
De bedste hilsner,
dan
|