Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 18:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: nogen der kender Tandberg tr220 ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Juni 2004 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

ja emnet siget vidst det hele

det er en af mine venner der har fået hans forældres gamle Tandberg tr220 Fm reciever
så vidt jeg kunne forstå er det på det  er den købt i 1970 hehe dvs en rimelig gammel sag
men den virker vidst endnu..

er der nogen der kender noget til mærket.. eventuelt modellen ?

hvis i kender det hvad kan i sige om kvaliteten ?

Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 04:26 | IP-adresse registreret  

Tandberg var i 70'erne noget af det bedste man kunne få i mellemklassen 'tæt på datidens highend' især deres spole/kasettebåndoptagere var guf

men som du sikkert kan sige dig selv er udviklingen løbet fra de gamle modeller, og i dag kan man købe noget der er lige så godt, til meget få KR fra nyt el. let brugt.

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2004 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Finn29 skrev:

Tandberg var i 70'erne noget af det bedste man kunne få i mellemklassen 'tæt på datidens highend' især deres spole/kasettebåndoptagere var guf

men som du sikkert kan sige dig selv er udviklingen løbet fra de gamle modeller, og i dag kan man købe noget der er lige så godt, til meget få KR fra nyt el. let brugt.

det lyder da lækkert at det ikke bare er noget L..t det bliver min ven glad for at høre.. han har nemlig ikke fået det sluttet til endnu pga han mangler en converter til stikne

han havde før en ca 10 år gammel sony reciever hvoraf 2/6 indgange ikke virkede desuden skrattede den voldsomt når man skruer op og ned hehe.. men sådan er det jo når man ikke har råd til at købe og må leve af almisser fra forældre osv
Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

Niels Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 23 Juni 2004 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Rent faktisk er gammel Tandberg faktisk stadig high-end !  Her i Norge bruger mange en gammel receiver som klasse A forforstærker via dens hovedtelefon udgang !    Finn29 skriver du idag kan få meget bedre "ting" for mindre kroner, dette stemmer tildels, du kan få masser af blå lys og finurligheder, men bedre lyd end Tandberg får du meget svært ved at finde.  Enhver der har hørt en Tandberg vil give mig ret, lyden er fri som intet andet, naturlig, og særlig med en mellemtone i verdensklasse.

Til top Vis Niels Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels Nielsen

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juni 2004 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

sidder ved min kamarat nu her og lytter lidt på den og må sige at i forhold til at både reciever og højtaler er så gamle som de er så lyder de ganske ok

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 Juni 2004 kl. 04:13 | IP-adresse registreret  

Niels Nielsen skrev:

Rent faktisk er gammel Tandberg faktisk stadig high-end !  Her i Norge bruger mange en gammel receiver som klasse A forforstærker via dens hovedtelefon udgang !    Finn29 skriver du idag kan få meget bedre "ting" for mindre kroner, dette stemmer tildels, du kan få masser af blå lys og finurligheder, men bedre lyd end Tandberg får du meget svært ved at finde.  Enhver der har hørt en Tandberg vil give mig ret, lyden er fri som intet andet, naturlig, og særlig med en mellemtone i verdensklasse.

Jamen vi er da helt enige, blot tog jeg højde for at der ar tale om en af de mindre modeller, og med 30 år på bagen må man regne med at flere komponenter i apperatet har set deres bedste dage.

Desuden skrev jeg ikke meget bedre men lige så gode

http://home.online.no/~jandors/tandberg_tr220gc.html

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes