| Sendt: 22 Juni 2004 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft den i nogle dage, og har før den haft en Z2
Den er på mange punkter meget sammenlignelig med Z2, men det er min mening at den trods alt overgår den. Jeg har kun set den med signal over DVI fra en dvdmaskine.
Dens store objektiv producere efter min mening et noget skarpere billede end Z2, især synes jeg Z2 har problemer med ikke at være skarp i hele billedfeltet. Denne skarphed fører på sin vis til en svaghed, den viser noget kraftigere hønsenet, men ved normal betragter afstand er det ikke udtalt.
Den har alle de meget brugervenlige features som Z2 men oven i hatten langt flere billedmæssige indstillings muligheder. Dette fører efter min mening til et lidt bedre sort niveau. Andre småting som at blænden er elektrisk styret så dens indstilling kan ændres og gemmes med fjernbetjeningen, at den kan strække billidet ud ( ved DVI )så det fylder hele lærredet ved de gamle foolframe film og udblæsning blæser freamad er også plus punkter.
Den har ej heller den kunstige sharpnes som Z2 detsværre er udstyret med. Jeg lagde især mærke til et langt bedre billede ved brug af Samsung 935 som sender et meget "skarpt" billede ud.
Jeg har tidligere lagt en ægte sammenligningstest ud på forummet. Jeg tror den ligger der endnu. Den har også Hitachien som vinder selv over Sony HS20
Oliver
|