Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 20:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Hey hvad tror du lige du har gang i der!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Elleson Audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Hej

Først...Jeg beklager den lamme overskrift....

Der er opstået et lille problem men min cd-spiller, det er kommet natten over, den vil gerne afspille 50% af mine gamle cd´er, men alle der er nyere end ca.2-3 år, hopper den rundt i, dvs kan godt afspille dem, men det er som om at der lige mangler 1sec for hver 3 sec der bliver spillet.
Skal den bare afskrives med døden med det samme eller det et let løseligt problem? Det ville være rart hvis i kunne komme med en strø tanke til hvad det kunne skyldes, havde håbet at hive 1 år mere ud af den..
Hvis det har nogen betydning, er den omtalte cd en en arcam.

Mvh
Bo

Til top Vis Elleson Audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Elleson Audio Besøg Elleson Audio's Websted

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Prøv at rense linsen..
Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted

solu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har fikset en del gamle cd-afspillere for mine venner, prøv at smøre den metalstang som linsen kører hen ad, du kan bruge almindelig husholdningsolie (madolie!) og en vatpind - sæt en cd i og kør frem og tilbage så olien fordeles - vupti! Linsen kan renses med sprit og en vatpind.

Elleson Audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2004 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Lækkert... Prøver endnu en rensning og vil da prøve at smøre den..

mvh

Til top Vis Elleson Audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Elleson Audio Besøg Elleson Audio's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Hallå!

Madolie skal bruges i dressing - og lad det så være koldpresset jomfruolie (ikke en presset jomfru, men første pres af oliven olien).

Der skal bruges mineralsk olie til metal, og syrefri olie til plast.
Mineralsk olie er suverænt det der holder længst og smører bedst, syntetisk syrefri olie med teflon eller lign kører også klatten ret flot, men holder ikke så længe.

Hvis der mangler fedt i gearudvekslingen, så brug syrefri fedt til plast, det fås også med teflon for en slat penge.

Den koldpressede olivenolie står bedst i køleskabet.
Den rafinerede madolie har det bedst med at blive hos købmanden .

Linsen renser du med en vatpind og lidt linserens, eller som Slips siger - Vodka. Det har jeg aldrig prøvet, men han påstår, at maskinen stadig duede bagefter.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

solu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

God ide hvis mineralsk olie holder bedre, men madolie har nu engang klaret mange døde afspillere før, det kan jeg skrive under på.

Hvis man går til en forhandler med en afspiller som hakker, vil han med stor sandsynlighed sige, at laseren skal skiftes og mange betaler for det. Men enten virker en laser eller også virker den ikke, jeg mener, hvis den hakker over, må laseren jo virker (lyse), så hvad er det lige de mener?? Jeg kender venner som har fået 'tjekket' deres afspiller og nægtede at betale for en ny laser, men de havde renset/smut den samtidigt og den har nu kørt i 5 år siden - så er det bare løgn og latin med 'en ny laser'?

Elleson Audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2004 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Hejsa igen

Nu har pilfinger været en tur i maskinen, resultatet er at.....den spiller alle numre fra nummer 6 og op efter og er extrem følsom ovrefor ridsede cd´er.

mvh
bo

PS vodka virkede nada og det var enda den blå smirnoff..

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Hej lige et til ind spark i debatten og hjælpen.

Jeg er meget enig med kurt, problemet med madolie af enhver art er at det harsker /oxyderer og dermed stivner/størkner og bliver ligesom gummi. Så hvis man har den fetich at man absolut skal sjaske rundt med vegetabilske-olier i ens Hifi-grej så hold det til ikke bevægelige dele.

Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2004 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Elleson Audio skrev:

Hejsa igen

Nu har pilfinger været en tur i maskinen, resultatet er at.....den spiller alle numre fra nummer 6 og op efter og er extrem følsom ovrefor ridsede cd´er.

mvh
bo

Ja det er jo ikke så godt, det kan lyde som om at den har svært ved at fokucere optikken. Blå Smirnoff ? er der andet end vodka i den, jeg tænker her på smagsstoffer / sødestoffer ? Den alkohol du bruger skal være så ren som muligt, prøv en gang mere og tør efter med en ren tør vatpind.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Elleson Audio]

Hejsa igen

mvh
bo

[/QUOTE

Vodka virker kun hvis linsen er snavset og det virker faktisk så godt at du faktisk kan høre forskel på om du renser den i vodka eller Isopropanol eller noget andet og det er altsammen til vokaens fordel i følge mine øre. 

Men jeg tror desværre ikke snavs er problemet her, på mig lyder det som om din laser slet og ret er stået af desværre. Jeg kender alt for godt de symptomer , så hvis ikke noget af alt det forslået virker, så lad et væksted kigge på den.

Elleson Audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2004 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
[QUOTE=Elleson Audio]

Hejsa igen

mvh
bo

[/QUOTE

Vodka virker kun hvis linsen er snavset og det virker faktisk så godt at du faktisk kan høre forskel på om du renser den i vodka eller Isopropanol eller noget andet og det er altsammen til vokaens fordel i følge mine øre. 

Men jeg tror desværre ikke snavs er problemet her, på mig lyder det som om din laser slet og ret er stået af desværre. Jeg kender alt for godt de symptomer , så hvis ikke noget af alt det forslået virker, så lad et væksted kigge på den.

Det var også min store frygt.
Synes ikke jeg gider smide penge efter den gamle spille, da den jo faktisk skulle videre alligevel.
Tak for hjælpen

mvh
bo 

Elleson Audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2004 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

lasse skrev:
Elleson Audio skrev:

Hejsa igen

mvh
bo

Ja det er jo ikke så godt, det kan lyde som om at den har svært ved at fokucere optikken. Blå Smirnoff ? er der andet end vodka i den, jeg tænker her på smagsstoffer / sødestoffer ? Den alkohol du bruger skal være så ren som muligt, prøv en gang mere og tør efter med en ren tør vatpind.

Blå smirnoff er det samme som den røde bare 50%, den har også fået en tur med sprit og ja også isopropanol, gik lige og overvejede om man skulle aflive den med lidt acetone og et fingeraftryk

mvh
bo

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2004 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Hvad er det forøvrigt for en CD-spille, Elleson Audio ?

Elleson Audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2004 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

lasse skrev:
Hvad er det forøvrigt for en CD-spille, Elleson Audio ?

Det er en Arcam Alpha 5+..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes