| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set den i funktion hos joje_dk og jeg må indrømme at jeg var ret imponeret. Den leverer i 16:9 samme opløsning som en InFocus SP5700 til ca 30.000,- (1024 x576, men pb6200 har 1024 x 768 native) og ikke nok med det, den har også højere kontrast. Den har lidt langsommere farvehjul (3x imod 5x) men i mine øjne var regnbueffekten ikke tydeligere end på SP5700, men til gengæld MEGET mindre udpræget end hos InFocus X1 /SP4800. Især var jeg imponeret over at kunne sidde så tæt på lærredet uden at se pixelering. På det punkt er den I mine øjne betydeligt bedre end LCD'er som Z2 AE500 osv.
Det eneste jeg kunne savne var lidt større farvemætning selv i 'video' mode, hvor den ikke anvender det hvide segment i farvehjulet, men joje_dk havde heller ikke fået tid til at justere computeren med PowerStrip eller lignende.
Hvis du også påtænker den anvendt som monitor til PC-arbejde eller -spil er det et fund til prisen i kraft af, hvor alsidig den er.
Jeg har flere steder her i forummet nævnt at jeg, efter at have set en del projektorer, selv købte en PE7800, som nok er mindre alsidig men nok lidt bedre til film, hvad angår farver og regnbuer. Hvis ikke jeg kunne strække budgettet til lidt over 16.000,- så havde jeg valgt PB6200.
Du kunne evt. se på en InFocus4805 som alternativ. Den har lavere opløsning et lidt hurtigere farvehjul, og nok lidt mere knald på farverne.
|