Hejsa.
Nu ved jeg ikke hvilken projektor du har, men umiddelbart er det der et udemærket sted at starte.
Dog vil jeg undgå at køre dine 2 harddiske i striped - med en HTPC er det begrænset hvor høj hastighed det er nødvendigt at have på diskene, det betyder ingenting når du skal se film osv - det betyder højst en smule for opstartstiden, og det er nok meget lidt. Grunden til at jeg ikke ville køre striped er at hvis én disk står af, så står hele stripen af.
Noget andet du nok vil opleve med en HTPC er at der pilles, småjusteres og ændres mange små ting, og alting har en effekt i forhold til hvordan tingene opfører sig (nye drivere, osv). På min maskine derhjemme har jeg taget konsekvensen, og tager jævnligt en backup af C: over på en anden disk, både så hele konfigurationen er der når man har fået lavet noget f**k man ikke kan komme tilbage fra, eller i tilfælde af at en disk stod af.
Der er trods alt mange ting og konfigurationer der skal gå op i en højere enhed, hjemme hos mig skal følgende fx. være sat helt præcist op:
Windows (m. autologin, ændring af musik, video og lign. foldere til andre diske).
PowerStrip m. de rigtige settings for 1:1 mapping.
TheaterTek m. rigtige settings.
ffdshow med korrekt konfiguration.
osv. osv.
Det er ikke ukendte fænomener at bestemte hardware konfigurationer, driver ændringer osv osv. har indflydelse på om fx. lyd og billede er synkroniseret, om frem og tilbagespoling er stabil osv. osv. Alting kan pludselig ændre sig, og så er det svært at vide hvorfor. Derfor er det rart at kunne spole tilbage.
For kvalitetens skyld kører jeg ffdshow med dobbelt pal opskalering, og diverse andre settings - jeg har en 2.6 Ghz HT maskine som kører 90% CPU tid med de settings, så med en XP 2200+ er du godt hjulpet, men vil nok ikke kunne køre fx. dobbelt pal opskalering.
Jeg har også været ude for at måtte skifte flere hardware dele pga. bestemte issues man bare ikke kunne komme af med, jeg kan som eksempel nævne:
Matrox G550 DualHead røg ud fordi den lavede nogle rigtig trælse horisontale linier med den powerstrip setting der gav min PLV-Z1 1:1 mapping - blev skiftet med et RadeOn kort.
Asus P4P800 bundkort med onboard SoundMax kort - på præcist P4P800 var der et problem i TheaterTek med at hver 10 minut hakkede lyd og billede over.
Men - det korte af det lange er - det er et godt sted at starte, men begynd bare med det samme at acceptere at du med din HTPC vil lave ting på den hele tiden, inkluderende nyt hardware.
Jeg kører i min pt. på 3. bundkort, 2. CPU og 3. TV tuner kort, 2. kabinet, der kommer jævnligt harddiske til osv osv.
Mvh
Brian Binnerup