Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 23:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Lars Nielsen’s DAC/CD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 26 Juni 2004 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Er der nogen der har gode såvel som dårlige erfaringer med Lars Nielsens DIY DAC samt komplette CD?

Er der nogen komponenter man med fordel kan udskifte, eller virker det bare perfekt som det er beskrevet?

Har tænkt mig at gå i gang med at bestille komponenter når printet er omdesignet og fremstillet, så det kunne være godt med lidt feedback på konstruktionen til at starte med.

Troels

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Juni 2004 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Er selv igang med at bygge den...

og jeg må nok også indrømme at lars's printudlæg kunne være bedre... især mange meget tynde baner, men også en masse lus, fordi banerne krydser hinanden. Og hvis du som mig også vil benytte sølvholdig loddetin, så kan det være lidt vanskelig at få det til at binde ordentlig på de små loddeøer, og jeg forstår ikke helt fidusen med at lave alle stelforbindelserne med en lille ø og så lave en adskildning ind til selve stellet, kun forbundet af nogle meget tynde printbaner?

Jeg fik godtnok Gorm til at lave printet til mig, ud fra den originale tegning, men jeg havde inden været igang med at modificere lidt på lars's udgave, ved at gøre banerne lidt tykkere osv. www.micma18.dk/temp/dac.jpg hvis du kan bruge det...

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2004 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

OK. Jeg tror at min kammerat og jeg laver et dobbeltsidet print så vi undgår lus. Vi kan jo passende lave tykkere baner og større loddeøer hvis det kan lade sig gøre.

Hvad bruger du af komponenter?

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Juni 2004 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

ikke noget specielt, udover 1% metalfilms modstande... Har bare bestilt det meste fra el-supply.

Det er måske også en lidt underlig ting, men stort set alle modstandene han har brugt findes ikke i E12 rækken... heller ikke dem i strømforsyningen, hvor det måske kunne være lidt lige meget om værdien ikke var helt precis.

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2004 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Ok, jeg er ikke super meget inde i det... Det er min kammerat der er elektronik uddannet, og mig der er hifi-nørd.

Kan man lave afspilleren så den understøtter HDCD? Kræver det en speciel konverter eller hvordan fungerer det helt præcist?

boholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Sendt: 26 Juni 2004 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Citér:
. . . og jeg forstår ikke helt fidusen med at lave alle stelforbindelserne med en lille ø og så lave en adskildning ind til selve stellet, kun forbundet af nogle meget tynde printbaner?

Så er det lette at styre loddetinnet og varmen, når du lodder - og dermed lave en ordentlig lodning.

Citér:
Kan man lave afspilleren så den understøtter HDCD? Kræver det en speciel konverter eller hvordan fungerer det helt præcist?

Der skal SVJV bruges en speciel decoder, der hedder PMD100. SVJV findes der kun denne ene decoder, der kan HDCD.

Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
Til top Vis boholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boholm Besøg boholm's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes