Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 20:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Fodbold i surround ! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
proac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2004
Status: Offline
Sendt: 26 Juni 2004 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Hej.

Mon det kunne være en ide.

målmanden i center og 5,1 eller 7,1 kanals men dts og det hele det tror jeg ville være ret fedt.

hvor du kunne høre hvor på banen de løb rundt.

den tekniske side af sagen kunne være lidt af en udfordring.

men jeg er over bevist om det ville være et kæmpe marked for lydproducenterne i DR  og TV 2.

feks parken i surround.

når man kan bygge et nationalstation af den størrelse kunne man også ofre lydsiden.det første i verdenen

i surround.

når der nu er så mange som har et stereoanlæg som er til denne type lyd kunne man så ikke bare udnytte det til andre typer film.????

Til top Vis proac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af proac

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Juni 2004 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

proac skrev:

Hej.

Mon det kunne være en ide.

målmanden i center og 5,1 eller 7,1 kanals men dts og det hele det tror jeg ville være ret fedt.

hvor du kunne høre hvor på banen de løb rundt.

den tekniske side af sagen kunne være lidt af en udfordring.

men jeg er over bevist om det ville være et kæmpe marked for lydproducenterne i DR  og TV 2.

feks parken i surround.

når man kan bygge et nationalstation af den størrelse kunne man også ofre lydsiden.det første i verdenen

i surround.

når der nu er så mange som har et stereoanlæg som er til denne type lyd kunne man så ikke bare udnytte det til andre typer film.????

Ja da.

Men forklar hvordan du gerne "vil høre hvor de løber rundt på banen"?

Vil du have en mikrofon i bolden, eller på din yndlingsspiller?

Jeg forstår ikke helt..

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Juni 2004 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Det vel' stemningen af tilskuerne? -eller måske er det atmosfæren af stadion som man vil ku mærke i stuen.. (lige min tanke umiddelbart)
Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Juni 2004 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Lyder cool ja - meeen - når det kommer til stykket er der vel tale om udbud og efterspørgsel. og - som sagt, jeg tror ikke at spillerne gider løbe rundt med hver deres mikrofon. Jeg tror man må leve med en stereokilde og så lidt pro logic II, hvilket da også lyder okay... (DR kan jo heller ikke sende ud i DD eller DTS hvad jeg ved af)

ps. i golfsammenhæng udkommer de store turneringer ofte på DVD. Der kunne man jo gøre det samme, og så forbedre lydsiden...

Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
Til top Vis Rizzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rizzo

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Juni 2004 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

det kunne være for vildt, bare alm surround som det er nu er også pænt i orden, således har jeg "hørt" dk's sidste to kampe.... har nemlig kun stereo derhjemme... 

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

Nej, nej, nej kære fodbold-venner. FIFA skal selvfølgelig til næste VM udvikle et specielt 22 + 1 kanals lyd-system, så hver spiller & dommer har hver deres mic.

- er sikker på at div. højtaler-fabrikanter hellere end gerne vil være sponserer, da jo så har muligheder for efterfølgende at sælge en milliard højtalere

Og er man samtidig "lidt smarte" skal hver spiller have et mini-cam i panden, så man hjemme i stuen selv kan sidde og vælge kamera-vinkel - lidt i stil med det TV3 tilbyder i dag.......SE, så ville der være noget ved det

Mvh

Jesper/Oldhifinut - som undrer sig over at Claus Jensen ikke blev udskiftet i går

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Thunderhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Undskyld! men det er da for meget. før vi begynder at snakke om sådanne systemer bør vi nok starte med at for de tilgængelige systemer sendt i tv (DD,DTS samt digitalt billede og mulighed for at fravælge tekster) inden vi begynder at udvikle et nyt surrund system.

Men det er nok bare mig, da jeg ikke interaserer mig en skid for fodbold!!

Til top Vis Thunderhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thunderhawk Besøg Thunderhawk's Websted

Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Thunderhawk skrev:

Men det er nok bare mig, da jeg ikke interaserer mig en skid for fodbold!!

Det gør jeg heller ikke............mere

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Nej uha for en ned tur - 3 chancer 3 mål - surt sjov    
Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

flaz skrev:
Det vel' stemningen af tilskuerne? -eller måske er det atmosfæren af stadion som man vil ku mærke i stuen.. (lige min tanke umiddelbart)

Fodbold sendes mig bekedt i stereo, så man kan da bare bruge sit Pro logic hvis man vil høre tilskuerne klappe i baghøjtallerene.  

Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Produktchef

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

VM i Frankrig 1998 blev vist sendt i rigtig Prologic. Det var STORT at have publikummerne bagved, og kunne høre præcis i 3D hvor bolden blev 'losset' til samt om der var tale om en tåhyler eller en kattepote.

Dengang havde de også en virkelig elegant feature, i og med at alle små frispark og episoder blev gentaget fra tre forskellige vinkler lynhutigt efter at de var blevet begået, så man VIRKELIG kunne se om der var frispark eller ej. Som regel fik de klaret det inden at bolden kom i spil igen, så man ikke gik glip af et eneste sekund af kampen.

Jeg ved ikke hvorfor, men man er holdt op med at producere det så lækkert for os. Selv om der er fint nok fra EM2004 så går vi altså glip af rigtig meget som de har vist er muligt.

Iøvrigt har jeg fået at vide af en politiken-journalist, at DR og TV2 havde mulighed for at vise EM2004 i 16:9, for alle kampene bliver filmet i HD 16:9,  men de forstokkede #"*€ DR og TV2 synes altså at vi skulle se det i det oldnordiske 4:3 format, selvom de godt ved at over halvdelen af befolkningen har et 16:9 TV.

Skandale, skandale...

og tre gange øv for kampen igår (men tjekkerne var sq bedre)

Til top Vis Pioneer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pioneer Besøg Pioneer's Websted

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

flaz skrev:

Fodbold sendes mig bekedt i stereo, så man kan da bare bruge sit Pro logic hvis man vil høre tilskuerne klappe i baghøjtallerene.  

didn't know......hmmm...jamen...hva er idéen så?

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

sorlar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Alt det som bliver sendt i stereo, kan høres med pro logic.

\sorlar

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Pioneer skrev:
Jeg ved ikke hvorfor, men man er holdt op med at producere det så lækkert for os. Selv om der er fint nok fra EM2004 så går vi altså glip af rigtig meget som de har vist er muligt.

Nu må du lige hæve dine standarder lidt, Henrik EM er generelt ekstremt dårligt produceret, på flere områder. Produceren har åbenbart en holdning om at en slow-sekvens først må vises når seerne er blevet bedøvende ligeglade med situationen... Og så oplevede jeg iøvrigt at der inden kampen mellem Danmark og Sverige var glimrende surroundlyd, med fint niveau på tilskuerne i bagkanalerne. Men så pludselig midt under national-sangen, så gik surroundlyden sig en tur, og resten var mere eller mindre i mono. Spørgsmålet er, hvis de optager i HD mon de så ikke også optager i et surroundformat? Måske endda 5.1? Men måske er det det samme som med billedet, at DR/TV2 fjolserne ikke sender signalet ordentligt videre? Nogen der har set kampene på udenlandske kanaler?

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 29 Juni 2004 kl. 08:11 | IP-adresse registreret  

Hvad skal I med surround i fodbold, når billedet meget sjældent passer til det I ser??? Der bliver jo hele tiden skiftet billedvinkel; skal lyden følge dette??? Eller skal lyden "bare" være faststående. Det er det samme ved livekoncerter; klippefast lyd og springende billed. Er det Hifi??? Er det troværdigt???  

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Produktchef

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Sendt: 29 Juni 2004 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
Nu må du lige hæve dine standarder lidt, Henrik 

tsk-nøøøh Otto jeg skriver jo netop også at det kan blive meget bedre.

....iøvrigt er det ligemeget nu. Nu er vi jo ude. Så nu er der bare tilbage at heppe på Team EasyOn.

Til top Vis Pioneer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pioneer Besøg Pioneer's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes