| Forfatter |
|
nulla Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 27 Juni 2004 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der kan give mig noget feedback på tv'et nævnt i topic ?
Er på jagt efter et widescreen i prisklassen 6000 -7000 kr og dette har det bedste billede af alle jeg har kigget på. Men hvad mener i herinde ?
På forhånd tak :-)
|
| Til top |
|
| |
Lofgren Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 27 Juni 2004 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
hvis jeg stod i dine sko ville jeg ikke investere i et så "billigt" 100hz fjernsyn den model trækker i billedet og kan ikke stå rigtig skarpt. Jeg ville købe en 50hz topmodel fra philips eller anden idet de fjernsynvil have et bedre billed som dog blinker en smule mere. Hvis du SKAL have 100hz til de penge er panasonic 32px10 et væsentligt bedre tv. Har desuden set 32pw8844 philips med natural motion på tilbud i elgiganten til 7999 kr. det er et super fedt fjernsyn. Alt dette var så min mening
|
| Til top |
|
| |
All4HIFI Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 27 Juni 2004 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syntes du skal købe et af de billige 32" Sony modeller som er på udsalg iøjeblikket.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 27 Juni 2004 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har hørt skidte ting omkring de billige sony.
Jeg har selv kig på dens lille bror PANASONIC TX28PS1 til 3999;kr. 
|
| Til top |
|
| |
tChAd Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 28 Juni 2004 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Panasonic TX-32PS11 står meget skarpt, specielt med en god DVD sat til. Det gælder om at indstille det ordenligt..
|
| Til top |
|
| |
Larsen Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 158
|
| Sendt: 28 Juni 2004 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
For et par måneder siden købte jeg et Prosonic 32" 100Hz i Føtex til 3995,-, men leverede det tilbage 3 dage senere. Det var sløret og uskarpt ved nogle programmer, mens det ved andre programmer viste et ok billede.
Så købte jeg et Panasonic TX-32PS11 i Bilka for 6495,- og det har jeg ikke fortrudt. Jo måske lidt. Nu har de det på tilbud til 5995,- Nå, men anyway. Jeg synes det er et utroligt godt fjernsyn til prisen. Jeg kunne dog godt tænke mig at Tekst-TV'et var lidt hurtigere, men i den prisklasse kan man ikke få det hele.
Alt i alt er jeg godt tilfreds med at jeg købte et Panasonic. Også når der vises fodbold (Det var jo ikke Panny'ens skyld vi tabte 3:0)
Mvh.
Larsen __________________ It´s Nice To Be Important, But It¨s More Important To Be Nice
|
| Til top |
|
| |
nulla Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juni 2004 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
mange tak for svar.
Men føler mig ikke meget klogere siden i er noget uenige :-)
Hvad koster et Panasonic 32px10 f.eks ? Og købes hvor ? Ikke et jeg er faldet over
Har kigget på nogle Phillips kan ikke huske model numrene men de lå i prisklassen 6000 - 7000 Kr. Synes de havde et flimrende og kornet billede.
Synes den eneste fejl jeg kunne finde ved TX-32ps11 var dets manglende evne til at vise korekt hvid farve 
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juni 2004 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
off topic er der nogle der kan sige noget om TX-28PS1? Tænder den selv på AV ved scart? Hvordan er billedet?
|
| Til top |
|
| |
Lofgren Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 28 Juni 2004 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
I må ikke misforstå mig jeg vil IKKE være flabet, men ps11 kan ikke stå rigtig skarpt. Grunden til at du har set gryn på phillips er at det netop kan vise dem ved dårlige signaler. Det er en ting som ikke ret mange 100hz fjernsyn kan... undskyld hvis jeg tager fejl.
min klare oplevelse af ps11 er at det umiddelbart ser pænt ud, men når man kigger efter kan man se en masse bløde "digitale" gryn... efter min bedste overbevisning er det ikke et skarpt billed men et som dækker over fejl med slør.
32px10 er derimod et væsenligt bedre tv, koster også ca 7000-8000 kr, har væsentligt mindre efterslæb og står skarpere. Ved at Elgiganten forhandler det hvis du skulle få lyst til at kigge på det.
Hvis jeg skal give et råd.... og jeg kan jo ikke lade være så køb 32pw8844 fra philips det er suverænt det flotteste billed for pengende.
|
| Til top |
|
| |
nulla Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2004 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
senser skrev:
|
Hvis jeg skal give et råd.... og jeg kan jo ikke lade være så køb 32pw8844 fra philips det er suverænt det flotteste billed for pengende. |
|
|
Fair nok og det koster (32pw8844) ? og kan købes hvor ?
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2004 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
pstt www.Pricerunner.dk  En rigtig god side! Der faktisk kan bruges i modsætning til Kelko..
|
| Til top |
|
| |
nulla Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2004 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fandt det (32pw8844) hos Elgiganten til 9900 kr lige en tand mere en jeg vil give :-) tror jeg nok 
Svært at have råd til det hele. Er PC-Hardware-Nørd. Knyr ikke et sekund over at bløde 3500 kr for en stang ram eller 4500 kr for et GFX-Kort men så må man jo desværre sparre andre steder 
Men lad mig endelig høre mere for og imod.
Har været i Elgiganten og se deres udvalg. Der syntes jeg de havde et Sony til 10000 kr som havde det klart bedste billede. Men kan ikke huske produkt nummer.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 29 Juni 2004 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
nulla skrev:
|
Fandt det (32pw8844) hos Elgiganten til 9900 kr lige en tand mere en jeg vil give :-) tror jeg nok  |
|
|
Såvidt jeg ved er 8844 identisk med 8818, bortset fra fjernbetjeningen. Og 8818 kan købes en del billigere. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
nulla Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2004 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
|
Såvidt jeg ved er 8844 identisk med 8818, bortset fra fjernbetjeningen. Og 8818 kan købes en del billigere.
|
|
|
Hmm var jeg ikke umiddelbart istand til at finde nogen steder billigt
|
| Til top |
|
| |
tChAd Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 30 Juni 2004 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Larsen skrev:
|
Alt i alt er jeg godt tilfreds med at jeg købte et Panasonic. Også når der vises fodbold (Det var jo ikke Panny'ens skyld vi tabte 3:0) |
|
|
Hehe, næ jeg synes faktisk også at det klarer det godt med fodbold. Der er ikke noget smuds. Jeg er kun ude for at der kommer noget der ikke skulle være der, ved meget hurtige horizontale hvide tekster. Det kan være lidt svært at læse. Ellers ikke.. Synes det er et okay TV til prisen. Bedre end Samsung WS32M66T jeg havde hjemme. Det bliver vidst heller ikke solgt mere med de fejl der var. Nogen der ved hvad forskellen på PS11F og PS11 er? Er det bare at der er et Quintrix F billedrør i PS11F modellen?
|
| Til top |
|
| |
KulaShaker Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 30 Juni 2004 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2004 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
tChAd skrev:
| [QUOTE=Larsen]
Alt i alt er jeg godt tilfreds med at jeg købte et Panasonic. Også når der vises fodbold (Det var jo ikke Panny'ens skyld vi tabte 3:0)
|
|
|
Hehe, næ jeg synes faktisk også at det klarer det godt med fodbold. Der er ikke noget smuds. Jeg er kun ude for at der kommer noget der ikke skulle være der, ved meget hurtige horizontale hvide tekster. Det kan være lidt svært at læse. Ellers ikke.. Synes det er et okay TV til prisen. Bedre end Samsung WS32M66T jeg havde hjemme. Det bliver vidst heller ikke solgt mere med de fejl der var.
Godt at høretChAd da dette blive mit nye tv i 28" modellen! Tænder den selv på AV ved scart? Hvordan er billedet ellers tChAd? Har hørt nogle fæle rygter om at billedet ikke var i center ved 16:9,,,! Men det kan vel ikke passe--
BTW wohoo! Fuldt medledm...
|
| Til top |
|
| |
nulla Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2004 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Besluttede mig for et TX-32px10F. Det er jeg egentlig meget begejstret for.
Men Kiggede lidt i brugsvejledningen og til min store bekymring opdagede jeg denne advarsel:
Omfattende brug af TV-spil og PC sammen med TV-apparatet af enhver art kan medføre en permanent "skygge" på skærmen. Denne type uoprettelig skade kan begrænses ved at overholde følgende:
- Reducer klarhed og kontrast til et minimum. (Hvad ? Det reducerer jo billedekvaliteten drastisk)
- Anvend ikke TV-apparatet i en uafbrudt periode sammen med TV-spil eller PC.
- Denne type skade på billederøret er ikke driftsfejl og derfor ikke dækket af panasonic garantien (Hvad ??)
Er der nogen der kan be eller afkræfte dette. Kan da ikke være rigtigt at et TV i denne kvalitet ikke kan tåle at fremvise f.eks film fra PC'ens Tv-out da dette er en funktion jeg benytter meget ?
Hvor alvorligt skal denne advarsel tages ?
Hvad er der ved det signal eks.vis en PC's TV-out afgiver der er skadeligt for TV ?
Håber der er nogle rare vidende folk herinde der kan hjælpe mig med disse spørgsmål.
På forhånd tak :-)
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2004 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror der er tale om det der hedder burn ins. Det sker hvis man har et still billeder på skærmen i meget lang tid! Jeg tror ikke du skal tage det så alvorligt!
|
| Til top |
|
| |
nulla Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2004 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm oki. har bare aldrig læst nogen lignende og det bekymrer mig en del :-(
Har heldigvis 30 dages returret i El Giganten :-)
|
| Til top |
|
| |