Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 19:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: DVD i Stereo ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 01:31 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg ser mindst 2-4 film om ugen, men da jeg nu overvejer at gå rent stereo, kan jeg jo ikke længre nyde filmene i endten DD eller DTS, jeg har lagt mærke til at nogle film understøtter DD 2.0, men hvordan vil min fremtidige Stereoforstærker kunne finde ud af det, det kan den vel egentligt ikke kan den ??

Jeg vil jo ende med at skulle tilslutte min DVD-Afspiller Analogt til min stereoforstærker, vil lyden så stadigvæk være digital eks. DD 2.0 eller er det slut?

Jeg håber i forstår hvad jeg mener

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Om du får bedre analog ud af din DVD-afspiller afhænger af den indbyggede D/A-decoder/converter og nej lyden vil "bare" være et afkodet DD 2.0, som nu er analog stereo; og det kan sagtens lyde godt. En stereoforstærker til samme penge som en surround-ditto vil spille bedre og du sparer mange l****højttalere og flere tromler kabler, så hurra!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:
Om du får bedre analog ud af din DVD-afspiller afhænger af den indbyggede D/A-decoder/converter og nej lyden vil "bare" være et afkodet DD 2.0, som nu er analog stereo; og det kan sagtens lyde godt. En stereoforstærker til samme penge som en surround-ditto vil spille bedre og du sparer mange l****højttalere og flere tromler kabler, så hurra!!!

He He du er vist ikke en Surround mand

Ok, så det eneste savn jeg måtte lide ville være manglen på surround, logisk nok.

Takker for svaret

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

Thunderhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev:

[QUOTE=F.Christians]Ok, så det eneste savn jeg måtte lide ville være manglen på surround, logisk nok

Jep, når der står DD 2.0 betyder at der kun er 2 kanaler som er komprimeret i DD, sagt med andre ord så er DD 2.0 for at spare plads på skiven frem for analog / ukomprimeret stereo

Til top Vis Thunderhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thunderhawk Besøg Thunderhawk's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes