Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 16:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: HTPC eller DVD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Luckow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 30 Juni 2004 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Da min nuværende DVD-afspiller er meget ringe, skal jeg have mig en ny. Men, jeg går også og overvejer en HTPC i stedet for - hvis den kan overholde mine krav. Jeg kender absolut intet til HTPC i forvejen. Den skal kun bruges til at afspille DVD-film over DVI til min Sanyo PLV-Z2 projektor, samt afspille alm. audio CD'er (min nuværende CD-afspiller er stået af) via min reciever.

Mine krav er:

Kabinettet skal ikke ligne en PC, men et stykke HiFi, og altså have samme bredde som alm. HiFi.
Skal være lydløs.
Gider ikke have monitor, mus og tastatur stående i stuen, så den skal kunne betjenes via en fjernbetjenning. Den ryger så på netværket, så jeg kan betjene den remote når der f.eks. skal installeres software.

Er det muligt, og er der nogen der vil anbefale mig noget hard- og software til dette?
Eller skal jeg blot holde mig til den Yamaha DVD-S1500 jeg har kig på indtil videre. :)

Til top Vis Luckow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luckow

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Juli 2004 kl. 02:21 | IP-adresse registreret  

Det bliver sikkert dyrere at lave den htpc, samt du skal afsætte en betydelig mængde tid til at få det hele op og køre. Desuden vil du ikke anvende den som forforstærker hvor der ellers er en del at spare. Mht. fremtiden er man måske en smule bedre garderet med en htpc, da den meget nemt kan opdateres med andre billed og lydformater. Du har selvfølgelig også den fordel at du kan skabe et rimeligt tv billed på projektoren med en htpc + du kan surfe på nettet og vise billeder mm. Jeg har her nævnt de fordeler der er ved en htpc. Jeg vil personligt foretrække en htpc men jeg bruger den også som forforstærker (et 7.1 kort koster fra 500 kr!!!!)og derudover er der de nævnte andre fordele, men hvis du kun vil vise DVD og den har dvi udgang vil jeg anbefale den afspiller, så er du også igang i løbet af ingen tid, for er der noget der kan røve fritid, så er det en htpc...
Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo

Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Juli 2004 kl. 02:24 | IP-adresse registreret  

Kabinet:

Link: http://www.proshop-direkte.dk/ShowProduct.aspx?prodid=17763

Bundkort: http://www.databutikken.com/dk/default.php?artId=ASP4R800VM

Grafikkort: http://www.prc-data.dk/ProduktLinkFrame.asp?produktId=346128 07 (husk på at hvis du vælger et andet SKAL det være low profile kort)

Processor: http://www.databutikken.com/dk/default.php?artId=P4S478N8-26 R

Ram: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=13923

Det bliver alt ialt noget med 3.900. Bundkortet har indbygget spdif så du ikke skal tænke på at købe lydkort. Ved nu ikke om der er den store forskel fra at benytte spdif via lydkort end bundkort, men det kan hovederne herinde vel fortælle noget mere om. Køber selv com'en her i næste måned og vil udelukkende bruge den som HTPC.

Forresten det anbefales at du finder en anden køler end den der hører med til processoren da den vist ikke er speciel lydløs. Det bliver nok 250 kr mere så.

http://www.tweakup.dk/images/article/247/2.jpg

Til top Vis Jannik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik

kirneh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2004
Sendt: 01 Juli 2004 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Der mangler vist en harddisk i dit setup. Men det er jo også det nemeste af det hele at vælge.
Til top Vis kirneh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kirneh Besøg kirneh's Websted

Robert
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 Juli 2004 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Sendt: 01 Juli 2004 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Jeg er doven. Jeg gider ikke boote en computer op for at se film, og jeg gider heller ikke se på den. ( computeren ikke filmen naturligvis)

Jeg har købt de 2 billige DVD afspillere med DVI udgang, og jeg må sige at billdedet er lige så godt som når jeg kører over computeren. Det er klart at disse maskiner ike har den stor flex. som en HTPC, men indenfor en meget overskuelig fremtid kommer der en Bravo 3 den har DVI og skulle kunne afspille HD materiale i media player formatet. Inden længe kommer der ogsp langt flere DVD afspillere med DVI på markedet.

Oliver

Til top Vis Oligru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oligru

Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juli 2004 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Det er jo smag og behag... Desuden ser denne computer, efter min mening, skidefed ud og så er den kun 10 cm bred (faktisk ligesom ps2).

Desuden er en HTPC jo ikke bare en computer med dvd drev og så mediaplayer som afspiller. Der er en del der skal konfigureres i bl.a. theater tek, ffdshow, win dvd osv. for at få de ønskede kvalitet der er MEGET bedre end den normale opsætning. Var inde på en side i går hvor man kunne se forskellen, men den har jeg selvfølgelig ikke gemt.. Finder den nok her om 5 min.

Robert
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 Juli 2004 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Jannik skrev:

Var inde på en side i går hvor man kunne se forskellen, men den har jeg selvfølgelig ikke gemt.. Finder den nok her om 5 min.

Hvor bliver det link af Jannik

Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juli 2004 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Det kommer det kommer...2 sek..

http://htpcnews.com/main.php?id=ffdshowdvd_1 hold musen hen over yoda.. På den andre sider er der flere eksempler...det er faktisk en kanon side til at finde ud af hvordan de forskellige ting skal sættes op..

Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Sendt: 05 Juli 2004 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Ærlig talt, hvis du skulle sælge kabinetter til HTPC maskiner ville du så ikke også opsætte sådan et sammenlignings grundlag?

Oliver

Til top Vis Oligru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oligru

Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2004 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Jo selvfølgelig hans kommentarer er da præget af en vis tendens, men det udelukker stadig ikke at 2+2=4. Alle de steder hvor jeg har læst om HTPC har jeg altid fået at vide at det er bedre end dvd da HTPC'en selv laver beregningerne inden den sender data videre til projektoren, og da en HTPC er mere kraftfuld og i stand til at udføre flere beregninger end en dvd så tror jeg da at konceptet holder. MEN igen kan jo tage fejl.

Jeg har ihvertfald selv tænkt mig at købe en HTPC, og ikke udelukkende pga. den efter sigende gode kvalitet, men også pga. alle dens funktioner som man kan bruge den til.

Desuden så er det vist ikke kabinetter men hele HTPC løsninger som han har gang i.

EDIT: Misforstod lige noget dér. Troede at du henviste til ctacta. Men mht. til den side jeg så viste, så ja naturligvis er den tendenspræget. Men igen 2+2 er stadig 4.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes