Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 19:20   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Luc_DK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 77
Sendt: 01 Juli 2004 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Hejsa Alle

Hvilket lydkort skal man vælge til HTPC brug ?

jeg går udfra at i kører med Optisk eller coax ud ?

det skal vel være digital fra HTPC og over i forstærkeren.

mit SB live kort har digital ud men det ligner et minijack stik.... :(

Hvad bruger i ??

 

MVH

Peter

Til top Vis Luc_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luc_DK
 
Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1008
Sendt: 01 Juli 2004 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Du skal nok køre SPDIF hvis du skal have Dolby Digital og DTS over i receiveren digitalt.

Jeg bruger det indbyggede lydkort.

Live kortets minijack er en Coaxial SPDIF, du kan få et omformer stik fra bla. Sandberg.

Mvh

Brian



__________________
Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup
 
Robert
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 471
Sendt: 02 Juli 2004 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Hej Peter.
Du er igang med at samle info til hardware køb ik´?.

Hvis du ikke har købt endnu, så kan du f.eks. købe et ASUS P4P800 E Deluxe MB( ca. 900,- ).
http://uk.asus.com/prog/spec.asp?m=P4P800-E%20Deluxe&lan gs=11

Dette MB har både en optisk og en coax SPDIF udg.
Jeg har selv sådan et, og både DTS + DD køre perfekt igennem.



__________________
Mvh. Robert
Til top Vis Robert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert Besøg Robert's Websted
 
Luc_DK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 77
Sendt: 03 Juli 2004 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Hej Robert

Ja  jeg er igang med HW indkøb..

Bundkortet ser meget fin ud..  men jeg har "desværre" kun plads til et Micro ATX mobo ( 3 PCI slots).

men det ville da være rart hvis man kunne få et Asus P4R800 med optisk/coax.

MVH

Peter

Til top Vis Luc_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luc_DK
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes