Forfatter |
|
wizz Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 293
|
Sendt: 02 Juli 2004 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle...
Har nu kigget længe og intenst efter nyt kombineret stereo/surround. Jeg har læst meget her i forum, og læst mange anmeldelser og holdninger m.v., for at blive lidt klogere. Jeg stiller egentlig ikke de store krav til lydkvalitet, men gider ikke købe katten i sækken. Min øko.direktør styrer budget og design med temmelig hård hånd, hvilket begrænser udfoldelsesmulighederne.
Jeg er interesseret i lidt feedback på det jeg nu er kommet frem til, som hun tilsyneladende kan godkende:
Reciever: H/K AVR-4500 DVD: H/K DVD-25 Frontht: JBL XTi 40 Centerht: JBL XTi 10C Baght: Noget billigt og småt indtil videre Sub: Må eventuelt komme til, når jeg har prøvet mig lidt frem
Jeg har fundet ud af, at valg af mærker og modeller i høj grad er en smagssag, men jeg kan rigtig godt lide lyden af JBL til mit stereobrug - primært rock og pop. Kender det ikke i surround, og har ikke hørt dem koblet på H/K udstyr.
Nogle plusser og minusser i denne opsætning?
|
Til top |
|
|
Nautilus Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 509
|
Sendt: 02 Juli 2004 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender ikk noget til de der jbl, men harman kardon har jeg selv og det kan jeg godt anbefale, både reciever og dvd.
|
Til top |
|
|
wizz Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juli 2004 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hurtig melding. Hvilke modeller H/K har du selv? Er der kun godt at sige om dem?
|
Til top |
|
|
wizz Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juli 2004 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et alternativ til JBL højttalerne kunne være Jamo X 870, som jeg kan se er relativt billige for tiden, men der er skrevet en del om, at de kræver temmelig meget power, og der ved jeg ikke om H/K AVR-4500 er tilstrækkeligt. H/K recieveren er relativt strømstærk, men er kun opgivet til 5x55 watt...?
|
Til top |
|
|
pulse83net Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 325
|
Sendt: 02 Juli 2004 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke lyttet nok til H/K eller JBL til at kunne bedømme dit eventuelle valg, men undervurder ikke baghøjttalerne. DVD-mediet bruger mere og mere baghøjttalerne og de bliver mindre ofte bare brugt som til at generere atmosfære. Så sørg for at de matcher resten af højttalerne mest muligt! Held og lykke med dit køb iøvrigt.
|
Til top |
|
|
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
Sendt: 02 Juli 2004 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan vel sige at de der H/K watt rent faktisk er der, i modsætning til så meget andet, Nad og H/K er de eneste der rent faktisk opgiver noget realistisk.
Jeg tror du vil få stor glæde af komboen, H/K har en varm lidt mørk lyd som matcher JBL perfekt da de kan være lidt lyse i det. Jeg ville hellere undvære en center end have dårlige surround højtalere. Dine fronter kan sagtens spille centerens lyd også.
Så tvinges du også til at stille dine fronter rigtigt så du får optimalt udbytte af din normale stereolytning.
Hellere 4.0 med gode højtalere stillet rigtigt op end 5.1 med dårlig sub og baghøjtalere.
__________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
Til top |
|
|
wizz Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juli 2004 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg indkøbt reciever og DVD (brugt):
Harman Kardon AVR 4500 reciever Harman Kardon DVD 25 DVD afspiller TARA Labs digitalkabel og Profigold scart
Det er 10 måneder gammelt, i originale kasser, med kvittering, 5 års totalsikring og uhyggelig velholdt (meget lidt brugt)... plastik og klistermærker på fronterne samt papskilte i små snore på fødderne, er endnu ikke pillet af. Jeg gav 4.000 kr., og synes egentlig at det var en meget god handel (han har selv givet over 11.000 kr. for 10 måneder siden)...???
Nu skal jeg bare finde højttalere...
|
Til top |
|
|
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 03 Juli 2004 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
wizz; ikke noget dårligt køb du har gjort der - tror at det er et ganske fint kompromis du har købt; kan gengive både surr. Og stereo i en fin kvalitet.
- Og vil absolut tilslutte mig troelskn; hellere god 4.0 end sløjt 5.1 - brug alle dine "højtaler-penge" nu til et sæt gode fronthøjtalere og baghøjtalere. Vil dog stadig mene at du godt kan skrue lidt ned for "ambitionerne" til dine baghøjtalere; fronterne ER vigtigst, specielt når du også prioriterer stereo højt.
God jagt 
mvh.
Jesper/Oldhifinut
|
Til top |
|
|
Daring Dane Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 200
|
Sendt: 03 Juli 2004 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke at jeg kender ret meget til JBL. Jeg har selv Harman Kardon, men med Dynaudio højttalere. Dog ved jeg, at KT-Radio i Odense bruger JBL i deres Harman Kardon demorum - så mon ikke det nok skal fungere fint!
Venlig hilsen
Daring Dane
PS: Det er sgu et rigtig godt køb du har gjort! Garanti, kvittering og fin stand
__________________ Harman Kardon AVR 5500, Harman Kardon DVD 25,
Dynaudio Audience 82, Dynaudio Audience 122C, Tannoy R1
|
Til top |
|
|
wizz Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juli 2004 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ikke??? Og han har lige mailet mig, at jeg har glemt 10 kg. højttalerkabel (til kr. 100,- pr. meter), som han synes hørte med til handlen. Dem sender han til mig med posten. Jeg har insisteret på at betale porto, da jeg ellers synes det er at stramme den lige lovlig meget... Jeg så godt nok hans HT-kabler da vi testede anlægget... jeg får brug for nogle seriøse kabelbakker til at rumme dem!!! 
|
Til top |
|
|
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
Sendt: 03 Juli 2004 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
wizz skrev:
Ja ikke??? Og han har lige mailet mig, at jeg har glemt 10 kg. højttalerkabel (til kr. 100,- pr. meter), som han synes hørte med til handlen. Dem sender han til mig med posten. Jeg har insisteret på at betale porto, da jeg ellers synes det er at stramme den lige lovlig meget... Jeg så godt nok hans HT-kabler da vi testede anlægget... jeg får brug for nogle seriøse kabelbakker til at rumme dem!!! 
|
|
|
some guys have all the luck
harman kardon og jbl tilhører da samme koncern eller?(harman),jo det går nok
fint sammen
|
Til top |
|
|
pulse83net Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 325
|
Sendt: 03 Juli 2004 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
troelskn skrev:
Hellere 4.0 med gode højtalere stillet rigtigt op end 5.1 med dårlig sub og baghøjtalere.
|
|
|
Der er jeg enig, men folk har bare generelt en tendens til at undervurdere baghøjttalerne og tro at de ikke har meget at sige. Men ja, fronterne er 100% klart vigtigst!!
|
Til top |
|
|
Daring Dane Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juli 2004 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4all: Jo, jeg mener faktisk også at H/K og JBL er en del af samme koncern, men er ikke 100% sikker.
wizz: Jeg kan se at der er en HK 4500 til salg for den nette pris af 4499 i Hifi4alls tilbudsavis. Det sætter dit gode køb i perspektiv! Og så med de kabler... sælger må virkelig mangle penge eller have vundet i lotto.
|
Til top |
|
|
wizz Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juli 2004 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næsten, han stod foran længere ophold i USA! Af kvitteringen fremgår det også, at han har givet 11.000 kr. hos KT-Radio for 10 måneder siden... og det endda uden kablerne!!!
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 03 Juli 2004 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
dane, jo, harman international ejer hele skidtet... ligeledes med revel og mark levison....
skift evt 25'eren ud med en dvd 30 __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Daring Dane Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juli 2004 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kim ( og sorry, wizz, at det er off topic)
Jo, jeg skifter da gerne min DVD 25 ud. Men så længe at jeg ikke har surround fuldt ud, hvad får jeg så ud af at skifte til DVD 30? (jeg tænker på muligheden for DVD-Audio). Godt nok kan det komme på tale med DVD-Audio og jeg vil gerne have det "gamle" design, men er der andre fordele? Hvor kan man købe DVD30? Og hvad koster de nu?
Det skal lige siges, at jeg synes min DVD25 kører upåklageligt.
På forhånd tak
Venlig hilsen
Daring Dane
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 04 Juli 2004 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er vist nok en bedre analog del i en 30'er, men jeg har aldrig hørt dem mod hinanden, så mon ikke at det i realiteten kun er dvd-audio muligheden der er den store forskel __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Rapper Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 706
|
Sendt: 04 Juli 2004 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg godt at du har købt, og synes også at det lyder til at du har gjort en rigtig god handel. Har selv næsten det samme, min reciever er dog en AVR 4550. Men er meget glad for den og min DVD 25 :)
Det er også pærelet at gøre DVD 25'eren kodefri. Nu kan jeg selvfølgelig ikke finde linket, men ellers kan jeg godt sende dig firmwaren der gør den kodefri hvis du ikke kan finde den. __________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
|
Til top |
|
|
wizz Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juli 2004 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for tilbudet, men den er blevet "ordnet" hos forhandleren, og er kodefri...
|
Til top |
|
|
Daring Dane Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juli 2004 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også set et link på nettet til download af firmware, der gør DVDen kodefri. Jeg mener endda, at det var fra Harman Kardons hjemmeside, men jeg kan ikke umiddelbart finde det. Dog husker jeg, at det var meget vigtigt, at man brænder firmwaren ned i singlespeed hastighed med sin brænder for at undgå fejl i skiven, da det ellers kan have slemme konsekvenser for DVDen.
En hurtig google søgning sendte mig til et Harman side med download af firmwaren - men jeg ved ikke, om den duer til DVD 25. En forhandler kunne eventuelt gøre det for dig. Det burde ikke koste alverden - det tager max. 5 minutter.
Venlig hilsen
Daring Dane
|
Til top |
|
|