Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 10:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Sony DVP-NS300 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SebJLan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 03 Juli 2004 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg har en Sony DVP-NS300 dvd-afspiller, som jeg - uvidende om at den ikke kunne spille brændte CD'er!  - købte for ca. 3 år siden.

Siden da har jeg brugt en kedelig discman til at afspille mine brændte cd'er.. Nu har jeg så fået ny forstærker, og den medbragte en helt ny lyd til værelset!

Så var jeg så uheldig i dag, da jeg ville høre noget musik, at jeg fandt ud af at min line-out på discman'en er defekt , så jeg kunne ikke høre den musik jeg ville... Jeg ved dog ikke hvordan den er blevet defekt, og jeg gider ikke få den lavet..

Nu kommer så mit spørgsmål: Kan jeg få min Sony DVP-NS300 til at være i stand til at afspille brændte cd'er? Jeg er ret trist over ikke at kunne spille min yndlingsmusik med min nye forstærker

Til top Vis SebJLan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SebJLan Besøg SebJLan's Websted

swspusy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 03 Juli 2004 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

køb en ny dvd afspiller

Til top Vis swspusy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af swspusy Besøg swspusy's Websted

SebJLan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2004 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

swspusy skrev:

køb en ny dvd afspiller

Ikke just svar på mit spørgsmål..  Jeg har bare læst og hørt om folk der 'hackede' deres DVD-maskine så den fx var kodefri eller kunne afspille VCD.. Så tænkte jeg bare om man kunne gøre det samme bare så den kunne spille CD-R? Jeg har ikke rigtig haft heldet med mig på Google.. Men er det overhovedet muligt?

Til top Vis SebJLan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SebJLan Besøg SebJLan's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 Juli 2004 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

mig bekendt er Sony's maskiner lidt tricky mht opdateringer. De par maskiner jeg har haft oplevelser med, krævede større indgreb for at gøres kodefri. Men det er self. også mere end 3 år siden nu.
Der er ikke en snaksagelig sony-sælger i din omegn!? en der ikke interesserer sig for meget for sine penge, men mere på kundepleje.. de plejer at kende nogle tricks. Og jo, de findes.. man skal bare lede længe nok.
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

boholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 03 Juli 2004 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Sådan som jeg har lært det om DVD-afspillere, så er alt det med kodefri osv. *kun* ang. regioner - og så er der det dér med macrovision, dvs. omgåelse af ting, som er "låste" på skiven, f.eks. advarslerne og trailers. Alt dette har intet at gøre med afspillerens evne til at afspille forskellige typer skiver. Det er op til drevet og dens laser.

Du kan læse mere om maskinen her: http://www.videohelp.com/dvdplayers.php?DVDname=sony+ns300&S ubmit=Search&Search=Search&country=&orderby=Name
hvor nogen kan få visse fabrikat af skiver til at fungere - og andre ikke.

Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
Til top Vis boholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boholm Besøg boholm's Websted

SebJLan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2004 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Hmm.. Jeg tror ikke der er en lokal Sony-sælger jeg kan rådføre mig hos.. Jeg må vel bare vente til jeg får råd til noget ordentligt!

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 Juli 2004 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

SebJLan skrev:
Hmm.. Jeg tror ikke der er en lokal Sony-sælger jeg kan rådføre mig hos.. Jeg må vel bare vente til jeg får råd til noget ordentligt!

ok .. jeg skal prøve at forhøre mig rundt omkring, om der er nogen der ved mere end jeg..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

SebJLan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2004 kl. 01:11 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

SebJLan skrev:

ok .. jeg skal prøve at forhøre mig rundt omkring, om der er nogen der ved mere end jeg..

Jamen tak for det  Jeg ser frem til at høre fra dig

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Juli 2004 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=witzel]mig bekendt er Sony's maskiner lidt tricky mht opdateringer. De par maskiner jeg har haft oplevelser med, krævede større indgreb for at gøres kodefri. Men det er self. også mere end 3 år siden nu.
Der er ikke en snaksagelig sony-sælger i din omegn!? QUOTE]

Jeg kan da agere snaksagelig sælger for en stund... Sony's afspillere er ikke længere helt så besværlige at gøre kodefri som de gamle modeller, der skal ikke loddes i de nye modeller. Men den kan med sikkerhed ikke opdateres til at spille brændte CD'er, da det er en fysisk begrænsning i laseren. Som Boholm nævner er der dog nogen der har erfaret at bestemte mærker af skiver fungerer.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

SebJLan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2004 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

witzel skrev:
mig bekendt er Sony's maskiner lidt tricky mht opdateringer. De par maskiner jeg har haft oplevelser med, krævede større indgreb for at gøres kodefri. Men det er self. også mere end 3 år siden nu.
Der er ikke en snaksagelig sony-sælger i din omegn!?

Jeg kan da agere snaksagelig sælger for en stund... Sony's afspillere er ikke længere helt så besværlige at gøre kodefri som de gamle modeller, der skal ikke loddes i de nye modeller. Men den kan med sikkerhed ikke opdateres til at spille brændte CD'er, da det er en fysisk begrænsning i laseren. Som Boholm nævner er der dog nogen der har erfaret at bestemte mærker af skiver fungerer.

Hmm.. Det var lidt ærgeligt at det var en fysisk begrænsning (så meget forstand har jeg ikke på lasere og afspillere).. Men jeg fandt dog også ud af i går at jeg nok skal have mig en ny

Ellers tusind tak for hjælpen!

swspusy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 04 Juli 2004 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

hvad hvar det jeg sagde til at starte med ?
Til top Vis swspusy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af swspusy Besøg swspusy's Websted

SebJLan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2004 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

swspusy skrev:
hvad hvar det jeg sagde til at starte med ?

Du sagde:

swspusy skrev:
køb en ny dvd afspiller

Og det har jeg tænkt mig at gøre

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes