| Forfatter |
|
S V J Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 05 Juli 2004 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Min kæreste har et ældre tv uden scart indgang Som vi skal have i soveværelset. Jeg vil nu gerne tilslutte en DVD afspiller så jeg/vi slipper for at se film på hendes gamle hakkebræt af en VHS video.
Så derfor:
Jeg skal bruge en RF modulator! Er der nogen der har kendskab til sådan en ? Til menneske penge? Kvalitets kravet er ikke vandvittigt stort. Bare bedre end VHS.
I håb om gode råd! 
SvJ
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 05 Juli 2004 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har TV´et ikke en phono-indgang??? Hvid/rød for lyd og gul for billede. Har VHS´en scart kan det være, at der er gennemgang, således at du sætter DVD´en til VHS´en og videre som kanal 36 til TV´et, bare et forslag!!!
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9423
|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Støtter F.Chrisitians forslag. Mange videoer har RF modulator. Eneste mærke jeg lige kan komme i tanke om der ikke har det er Thomson.
|
| Til top |
|
| |
S V J Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ohøj!
TV´et har ingen phono indgang, kun udgang til lyd.
Mht. scart indgangen i videoen, så ved jeg ikke om det vil virke. Men er spændt på om det gør! Jeg vil ihvertfald prøve! Også melder jeg lige tilbage 
Mvh
SvJ
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Støtter F.Chrisitians forslag. Mange videoer har
RF modulator. |
|
|
Fint forslag, men det virker svjv kun hvis DVD'en er macrovisionfri.
(dvs. uden kopibeskyttelse)
/U.
|
| Til top |
|
| |
Lars100 Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2003
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej S V
S V J skrev:
| Jeg skal bruge en RF modulator! Er der nogen der har kendskab til sådan en ? Til menneske penge? Kvalitets kravet er ikke vandvittigt stort. Bare bedre end VHS. |
|
|
Det er ikke den slags det ligefrem flyder med i butikkerne, så derfor er dem jeg kender ikke helt billige (du ved, udbud og efterspørgsel).
Den jeg vil anbefale koster 369 kr + en løs strømforsyning. Dvs. omkring 500-550 kr. Men når de fleste hører den pris, så kan de pludselig let leve med andre løsninger. Man kan jo købe en ekstra DVD-afspiller (af de billige) til den pris.
Men hvis prisen ikke afskræmmer, så forhandles de af http://www.monacor.dk/shop/ (søg på modulator). Jeg er ikke helt sikker på at private kan handle hos dem, men de kan sikkert henvise til nærmeste forhandler.
Mvh, Lars
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9423
|
| Sendt: 07 Juli 2004 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Lars100 Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2003
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 07 Juli 2004 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha, den ser da ikke ud til at være tidssvarende. Den er vist fra en tid før satellit-kanaler. Den ville ihvertfald smadre mit fællesantennesignal her:
The TV modulator's output signal is made up of a large number of little peaks, each of which is a complete transmitter signal. At least one of these will always be in band I (VHF channels 2. . . 4), one in band III (VHF channels S. . .12) and many of them will be in bands IV and V (UHF channels 21.. .69).
Og så nævner de slet ikke hvor mange spikes der ligger i S-båndene ... for de var næsten ukendte dengang i 1985 hvor konstruktionen blev bragt i Elektor.
Mvh, Lars
|
| Til top |
|
| |
S V J Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Succes! Jeg koblede DVD på videoen her i dag, og der var sgu´ billede igennem.
Så nu kan vi se DVD film på det gamle TV, indtil jeg får købt et nyt til hende!
tak for hjælpen!
SvJ
|
| Til top |
|
| |