| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft et i 8 år og har aldrig følt noget behov for et bedre kabel. Jeg vil dog fraråde dig at køre biwiring med et enkelt kabel hvilket jeg gjorde i starten. Da jeg havde haft kablet i et stykke tid flyttede jeg om på min opstilling hvilket gjorde at jeg havde lige rigeligt lange kabler (2x3 meter), og derfor lagde jeg dem dobbelt og fik samtidigt termineret dem til biwiring, således at der var et kabel (med fire ledere) til bas og et kabel (med fire ledere) til diskant. Dette gav et helt ualmindeligt meget mere slagkraftig og kontrolleret bas og mellemtone. Derfor vil jeg mene at kablet alene ikke har det fornødne tværsnitsareal, specielt fordi mine højttalere er System Audio 950 der er lette at drive kontrolleret, og min forstærker på det tidspunkt var en Denon PMA1315 på 2x180W. I dag bruger jeg en Thule IA60 og de samme højttalere og lyden i samspil med AQ kablet er rigtigt god med masser af dynamik og en meget åben mellemtone. Det jeg synes der er karakteristisk ved et AQ kabel er den store varme og åbne mellemtone hvor man virkelig kan mærke instrumenterne. Til gengæld er der en tendens til at bassen kan blive en smule for varm, så hvis ikke man har nogle meget dynamiske og letdrevne højttalere kan det let blive til et varmt mudderbad. Derfor vil jeg kun anbefale kablet hvis du har nogle højttalere med små enheder (som f.eks. System Audio og Audiovector), og en forstærkere der er i stand til at levere nogle ampere (f.eks. Thule, Holfi eller H/K).
|