Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 21:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Træk af kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wizz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 05 Juli 2004 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen.

Jeg skal til at trække kabler. I den forbindelse vil jeg i mit surround setup gerne trække kabler til de to baghøjttalere i en kabelbakke sammen med antennekabel (både TV og radio) - evt. også sammen med et telefonkabel.

Jeg ved, at nogle signaler forstyrrer hinanden - er der noget særligt jeg skal være opmærksom på ved at trække kablerne i samme bakke som anført ovenfor?

Kan jeg eventuelt imødegå problemer ved at indkøbe kabler med særlig afskærmning til den ene eller anden type signal?

Til top Vis wizz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wizz

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Juli 2004 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Antennekabler kan fåes i en "hybridnet"version, såkaldt dobbeltskærmet kabel!!! Telefonledninger, især dem som også bærer internet, ville jeg ikke lægge i samme kabelkanal, underordnet om det er cat.5 kabel eller ej!!! Skærmede højttalerkabler lægger et slør over musikken, set i forhold til uskærmede/nøgne kabler, men hvor meget slør???
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

wizz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Juli 2004 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Hej F. Christians...

Mit telefonkabel bærer godt nok ikke internet, men jeg kan sagtens leve med kabeltræk uden telefon. Til gengæld betyder det meget for plads og udseende, at jeg kan trække antennekablet sammen med kabler til de to baghøjttalere.

Jeg forstår dit svar således, at jeg bør indkøbe godt skærmet antennekabel, men hvad med kabler til baghøjttalere? Det skal helst ikke være for kraftigt, da de to ht-kabler skal føres ud af kabelbakken og videre ind i et tomrør (standard pexrør), så jeg kan trække det op på loftet...

Til top Vis wizz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wizz

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Juli 2004 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Antennekablerne skal bare være dobbeltskærmede, fletskærm og folie, de kan købes i alle steder, selv i "gør det selv"-byggemarkederne og det koster vel en rund 10kr pr. meter!!! Angående bagkanel-højttalerkabel; så ville jeg vælge en økonomi-version af det kabel du bruger til fronter og center; eks. vis 100kr´s kabel til fronter og center og 25-50kr´s til bagkanalerne og det er for at få en nogenlunde sammenhængende lyd hele vejen rundt, altså i absolut billigste fald; kabler til den dobbelte pris vil give dig 10-25% mere vellyd, alt afhængig af dit anlægs formåen!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes