Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 08:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: BenQ PB8120 problem (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Shadow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 07 Juli 2004 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har en BenQ PB8120 projektor og en denon dvd-2800mk2, og har forbundet disse via component. Men hvis jeg på dvd'en slår progressive scan til så bliver billedet meget besynderligt (to billeder i hver side og mærkelige farver..), og jeg ved ikke hvad jeg gør galt?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig. Sig endelig hvis jeg mangler at give nogle informationer omkring problemet

Til top Vis Shadow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Shadow

Shadow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2004 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Der må da være nogen der kan hjælpe? Billede forsvinder helt efter at det i nogle sekunder har set mærkeligt ud...

outofsync
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 Juli 2004 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

To aflange billeder der er ens?

Nicholas

Til top Vis outofsync's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af outofsync Besøg outofsync's Websted

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 08 Juli 2004 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Så kan din projektor sikkert ikke modtage proegressive scan signal
Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

Shadow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2004 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

outofsync skrev:
To aflange billeder der er ens?

Nicholas

Det er to ens billeder ja.. ved ikke om de er aflange, men farverne bliver underlige. Ser det kun i dvd'ens menu inden billedet forsvinder. Den blå baggrund og hvide tekst bliver ca. til mørk baggrund og gul tekst (og det hele i to ens billeder til højre og venstre) og så forsvinder billedet helt

Shadow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2004 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:
Så kan din projektor sikkert ikke modtage proegressive scan signal

På BenQ's hjemmeside står der at den har progressive scan, og det stod også på beskrivelsen hos forhandleren.

Shadow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2004 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Tror det er fordi der er progressive scan i projektoren, og hvis jeg så slår det til i dvd'en også, så er den gal. Men det ville da være langt det bedste at bruge det i dvd'en og så slå det fra i projektoren? Eller hvad?

Problemet er så bare at jeg ikke lige kan se hvor eller om jeg kan slå det fra i projektoren

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Juli 2004 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Er din dvd opdateret til Pal Progressive?

Shadow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2004 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Jannick skrev:
Er din dvd opdateret til Pal Progressive?

Ja, det er den.

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2004 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Shadow skrev:

Tror det er fordi der er progressive scan i projektoren, og hvis jeg så slår det til i dvd'en også, så er den gal. Men det ville da være langt det bedste at bruge det i dvd'en og så slå det fra i projektoren? Eller hvad?

Problemet er så bare at jeg ikke lige kan se hvor eller om jeg kan slå det fra i projektoren

Jeg tror ikke at du kan slå progressive scan til/fra på din projektor. Det kan man ikke på min PT-AE500.

Shadow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2004 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Jannick skrev:
Shadow skrev:

Jeg tror ikke at du kan slå progressive scan til/fra på din projektor. Det kan man ikke på min PT-AE500.

Det må da så betyde at man ikke kan bruge dvd'ens progressive scan? Men det burde man da kunne, da det vel vil være det bedste? 

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2004 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Uanset hvad må der være noget galt. Prøv at smutte ned med maskinen i den lokale hifi-klub. De har måske haft lignende erfaringer. 

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 Juli 2004 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Shadow skrev:

Det må da så betyde at man ikke kan bruge dvd'ens progressive scan? Men det burde man da kunne, da det vel vil være det bedste? 

Ikke nødvendigvis. Det afhænger af hvor god den indbyggede de-interlacer i projektoren er.

Shadow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2004 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Jannick skrev:
Uanset hvad må der være noget galt. Prøv at smutte ned med maskinen i den lokale hifi-klub. De har måske haft lignende erfaringer. 

DVD'en ?

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2004 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Jep. DVD'en. Tror ikke at klubben har så mange erfaringer med BenQ.

Shadow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2004 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Jannick skrev:
Jep. DVD'en. Tror ikke at klubben har så mange erfaringer med BenQ.

Nej det har de nok ikke  Men ringede til hifiklubben hvor de sagde at man ikke både kunne slå progressive scan til i dvd'en mens det stadig er på projektoren, og hvis man ikke kan slå det fra på projektoren, hva så?

En anden ting jeg har opdaget er at jeg godt kan få dvd'en til at have slået progressive scan til, hvor det ser normalt ud, men det er kun i menuen, og når jeg så sætter en film i gang forsvinder billedet når den skal til at afspille..

Shadow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2004 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Det kan også være den alligevel ikke er opdateret til pal progressive, jeg prøvede nemlig at sætte "tv-type" til ntsc og så sætte progressive scan til på dvd'en, og så da jeg satte en dvd på, så kom der billede frem, selvom det dog så en smule mærkeligt ud (på en anden måde en før , fx omrids af personer og sådan lidt lyst i det (svært at forklare), men det skyldes vel at jeg har sat den på ntsc?)

Kan være det er noget vrøvl det jeg siger, men hvis det nu ikke er tilfældet, hvad ville det så koste at få den opdateret til pal progressive?

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Juli 2004 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Shadow skrev:
Det kan også være den alligevel ikke er opdateret til pal progressive, jeg prøvede nemlig at sætte "tv-type" til ntsc og så sætte progressive scan til på dvd'en, og så da jeg satte en dvd på, så kom der billede frem, selvom det dog så en smule mærkeligt ud (på en anden måde en før , fx omrids af personer og sådan lidt lyst i det (svært at forklare), men det skyldes vel at jeg har sat den på ntsc?)

For mig lyder det som om projektoren ikke kan modtage PAL progressive. Jeg har kigget lidt i manualen til projektoren, og 576P er ikke nævnt. Hvis du sender et pal progressive signal til et apparat der kun kan vise pal interlace, får du netop sådan et dobbelt-billede som du beskriver. Spørg evt. forhandleren om der findes en software-update, måske kan problemet løses (hvis det er dét der er galt). Hvis du er heldig vil det virke hvis du sender signalet ind i VGA-stikket i stedet, med et component>VGA kabel. Det er lidt svært at blive klog på ud fra manualen om den understøtter component i VGA-indgangen. Har du evt. et menupunkt hvor du kan vælge mellem RGB og component på VGA-indgangen?

Jeg er ikke 100% inde i DVD-2800, men såvidt jeg husker vil den konvertere alt til NTSC når du vælger NTSC output. Dermed får du et progressive signal også fra PAL-film, men det sker ved at filmen bliver konvereret til NTSC først - hvilket er en Skidt Ting (TM), da billedet konverteres til lavere opløsning og højere framerate (hvilket giver hakkende bevægelser). Det du beskriver med omridset af personer lyder som "ghosting", et fænomen der bl.a. opstår ved overdreven brug af sharpness, og at billedet er lysere skyldes sandsynligvis at der er forskel på lys-niveauet ved PAL og NTSC på en DVD-film, og at afspilleren ikke tager højde for dette ved konverteringen. Dette burde du dog kunne justere dig ud af.

Det skal siges at ovenstående bare er det mest kvalificerede gæt jeg kan komme med, jeg er ikke 100% sikker da jeg ikke kender projektoren. Håber du kan bruge det til noget.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes