Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 15:33   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: MCE 2004 og danske kanaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KingManon
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2004
Status: Offline
Indlæg: 50
Sendt: 08 Juli 2004 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Skulle lige prøve at installere MCE 2004 for sjov for at se hvordan det virkede, men det blev der ikke meget sjov ud af

Jeg kan overhovedet ikke få den til at virke med danske kanaler! Jeg fandt dette tool: http://mceguider.oabsoftware.nl/ men lige lidt hjalp det!

Er der nogen herinde fra der har den til at virke med danske kanaler og kan give en hjælpende hånd til hvordan det kan lave sig gøre?

For en ordens skyld bør jeg nok med det samme nævne at jeg har et Hauppage Win-TV 250 kort i maskinen, så det skulle være iorden!

Til top Vis KingManon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KingManon
 
Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1008
Sendt: 09 Juli 2004 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Hvis du skal have MCE til at fungere i DK, så skal du installere med "Germany" sat som location. Ellers vil den ikke køre PAL.

/Brian



__________________
Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup
 
KingManon
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2004
Status: Offline
Indlæg: 50
Sendt: 09 Juli 2004 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har sat min reginal settings til germany og kørt guides ind for de tyske kanaler, har derefter brugt MCE guider til at ændre på frekvenserne men får ikke noget billede frem i MCE....ikke engang statisk baggrund :S

WinTV virker dog uden problemer! Nogen forslag?

Til top Vis KingManon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KingManon
 
Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1008
Sendt: 09 Juli 2004 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Gem følgende i en .reg fil, og kør den:

 

REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Media Center\Service\EPG]
"TOSAgreed"=dword:00000001

 



__________________
Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup
 
KingManon
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2004
Status: Offline
Indlæg: 50
Sendt: 09 Juli 2004 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

P** jeg er ikke hjemme lige nu så kan ikke prøve det

Men prøver så snart jeg kommer hjem!

Til top Vis KingManon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KingManon
 
KingManon
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2004
Status: Offline
Indlæg: 50
Sendt: 09 Juli 2004 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Jeg kan da forresten lige spørge hvad TOSAgreed gør og er inden? Og skal jeg bare lade mine regional settings stå på tysk eller kan jeg slå dem tilbage på DK efter at have trukket guiden?
Til top Vis KingManon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KingManon
 
Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1008
Sendt: 09 Juli 2004 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

TOSAgreed er vist du ikke benytter den indbyggede guide, så accepterer du ikke terms of service, og så virker det ikke nødvendigvis - det er et bud på hvad der kan være galt - dette viser sig nemlig ved sort skærm - er der et problem med tv kortet vil den sige at der ikke er et kompatibelt kort installeret.

 



__________________
Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup
 
KingManon
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2004
Status: Offline
Indlæg: 50
Sendt: 11 Juli 2004 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Nå, nu tog jeg skridet og reinstallerede MCE og 2004 opgraderingen, men ak og ve stadig intet billede!

Jeg fandt dog ud af noget nyt og det er at hvis jeg går ind i TV settings og ud igen og skifter kanal, så skifter den sorte skærm til statisk støj og følgende billede kommer:

Billede slettet (Red)

Jeg har som sagt et Hauppage wintv-250 kort som kører fint med wintv. Jeg har prøvet at fidle med mine regional setting til både tysk og amerikansk uden held, stadig samme besked om at min region er forkert

Hvilket TV-kort har du Binnerup, og hvordan har du fået tv til at virke i MCE?

Til top Vis KingManon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KingManon
 
paqi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 617
Sendt: 15 August 2004 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

Kingmanon,

Kan du fortælle lidt om kvaliteten på den wintv-250 kort? Hvor god er den??

Jeppe

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi
 
LeGuin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 August 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 19 August 2004 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke selv prøvet min PVR250 med MCE endnu, men i manualen står der at man skal installere driver updaten til kortet i MCE selvom kortet bliver installeret automatisk for at få det til at virke....

Til top Vis LeGuin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LeGuin
 
joje_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 94
Sendt: 19 August 2004 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Hvordan/hvor får man MCE
Til top Vis joje_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af joje_dk
 
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 20 August 2004 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

joje_dk skrev:
Hvordan/hvor får man MCE
 
Prøv at anvende søgefunktionen eller se på de allerede eksisterende indlæg, dit spørgsmål er besvaret her:
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes