Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 01:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Overvejer Zappulse, fordele ulemper? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Krede :)
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 09 Juli 2004 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Hey,

Jeg havde egentlig tænkt mig at min fremtidige hjemmebio skulle bestå af Pioneer VSX AX5i og DV-868. Og nu efter måneders opsparen er jeg ved at have råd. Men så skete det at jeg kom ind på L C Audios hjemmeside, og læste lidt om deres produkter, og synes de lyder vanvittigt spændende.

Efter at have tumlet lidt rundt på siden, blev jeg lidt lun på at prøve at lave min egen forstærker. Jeg har umiddelbart denne løsning i tankerne:

Købe Pioneer DV-668 i stedet for DV868 og opgradere den med en ny analogdel fra L C Audio. Jeg har ikke brug for scaleren i DV868 men den var mit første valg pga. ilink udgangen. Spørgsmålet er så om en opgradering af DV668's analogdel kan gøre det ud for den manglende ilink udgang, med hensyn til lydkvalitet?

I stedet for receiveren VSX-AX5i kunne jeg lave min egen 5 kanals forstærker med zappulse.

Ville denne løsning ikke overgå Pioneers kombo?

Nu har jeg ikke alverden viden om indmaden i hifi produkter, men har dog en smule erfaring med en loddekolbe og elektronik, så jeg tror nok jeg skulle kunne finde ud af at sætte det sammen, hvis jeg har en god manual

Hvilke komponenter skal jeg præcies bruge for at fremstille en 5 kanals forstærker med subudgang med zappulse?

Vil gerne høre om jeres erfaringer med zappulse, og kom gerne med andre forslag til en giftig hjemmebio kombo

På forhånd tak for jeres tid!

Til top Vis Krede :)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krede :)

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 Juli 2004 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

jeg vil mene din løsning er langt mere "potent" end noget pioneer kan diske op med.... du skal bare lave 5 zapmoduler (der indgår jo to i derres standard model). evt sende dem en mail mail, de er meget venlige... husk endeligt at poste billeder og byggetegninger... vi (jeg i hvert fald) vil meget gerne se et færdigt resultat.

du kan evt vente på zap folket som miju og kedde, de ved en del mere om det end jeg.

Krede :)
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Juli 2004 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Hej igen,

Jeg tror jeg vil starte med at købe mig pioneers kombo, da receiveren har en del features jeg har brug for som fx. radio og indstilling af delay på højttalerne mm. Det er dermed ikke sagt at jeg opgiver zapprojektet, tværtimod. Jeg regner med, at når pengene er der igen, vil jeg bruge AX5'eren som preamp for en zappulse forstærkeren. På den måde kan jeg jo stadig bruge alle receiverens features, samtidig med at zappulse enheden sørger for forstærkningen. Jeg har lavet mig en lille tegning der illustrerer hvordan det skulle foregå:

http://fastup.peecee.dk/view.php?id=1313

Tror i ikke det ville være den bedste fremgangsmåde? Altså ikke at satse på en ren zappulse løsning, og så senere finde ud af at det ikke var noget alligevel. Man kunne evt. starte med at lave et stereo setup så det ikke blev så dyrt at eksperimentere med?

Jeg vil stadig gerne have forslag til hvilke komponenter jeg skal have fat i for at lave en komplet 5 kanals forstærker, selvom det ikke bliver lige med det første jeg laver den.

Til top Vis Krede :)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krede :)

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 Juli 2004 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

umiddelbart ser det meget fornuftigt ud.... du kan jo bare maile lc audio når tiden er til det

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes