Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 21:58   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Valg af gfxkort (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gimdner1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juli 2004
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 11 Juli 2004 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har længe overvejet at bygge en HTPC til stuen, og nu har jeg endelig fået penge mellem hænderne, så nu tror jeg det skal være!

Mit spørgsmål er bare - Hvilken forbindelse er den bedst mulige mellem en HTPC og mit fjernsyn? Jeg regner med at skal bruge HTPC'en til dvd, optagelse af tv, lidt spil og ellers bare hvad jeg kan finde på.

Som det er nu, er min dvd-afspiller forbundet til mit fjernsyn med et Tech-Link scart kabel.. og det er en kvallitet lig dette, eller måske bedre som jeg sigter efter.

Når vi nu er ved det, skal jeg vel også bruge en eller anden form for hardware dvd-dekoder? Hvad skal jeg sigte efter her?

Til top Vis Gimdner1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gimdner1
 
Munse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 77
Sendt: 11 Juli 2004 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Hvis det er et ganske almindelig tv du har, så er der jo ikke så mange andre muligheder end S-Video.
Jeg tror bare ikke du vil kunne udnytte en HTPC ordentlig på et almindelig tv. Teksten vil blive gnidret og dvd-kvaliteten vil heller ikke blive optimal pga. S-video forbindelsen. Jeg tror du vil få mere ud af en DVD-Optager, men den kan du jo selvfølgelig ikke spille på
Til top Vis Munse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Munse
 
Gimdner1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juli 2004
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 11 Juli 2004 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Ok - dvs. der pt. ikke findes andre muligheder end at overføre med (skod) s-vhs ?
Til top Vis Gimdner1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gimdner1
 
Gimdner1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juli 2004
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 11 Juli 2004 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Mit fjernsyn er:

Philips 32" 100hz widescreen ting... hvis det kan hjælpe noget.

Til top Vis Gimdner1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gimdner1
 
narly
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juli 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 11 Juli 2004 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg var dig ville jeg lige spare lidt længere for så at købe en projektor og et lærred til din HTPC!

__________________
Jeg er for sej! l**teslagter!
Til top Vis narly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af narly Besøg narly's Websted
 
Gimdner1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juli 2004
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 11 Juli 2004 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Men når nu jeg ikke rigtig har plads til en projektor, ville det være rart med en HTPC alligevel - men SVHS er det bedste jeg kan opnå, vil jeg ikke ofre pengene på det.
Til top Vis Gimdner1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gimdner1
 
Sandi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 November 2003
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 12 Juli 2004 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Hvis dit grafikkort magter det man du godt køre RGBS over vha. af en converter

http://www.epanorama.net/circuits/vga2tv/cindex.html

Til top Vis Sandi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sandi
 
Gimdner1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juli 2004
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 12 Juli 2004 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Det ser spændende ud, men jeg tror  ikke lige det er noget jeg magter. Jeg var mere ude efter et grafikkort alá det som sad i en Aldi-PC engang... der mener jeg nemlig der var Scart-ud i.
Til top Vis Gimdner1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gimdner1
 
Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 439
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Problemet er at GFX kort ik laves med RGB og det dersværre er eneste fede måde at få grafik på en dansk TV. Gem dine penge til en Plasma eller Projektor med DVI in, her efter er det stort set fløjtende hvilket gfx kort du vælger efter som det er digital overførsel.

Denne løsninger ER OG BLIVER den optimale.. Selv DVD afspillere er begyndt at komme emd DVI ud (godtnok kun de dyreste af dem :)

Til top Vis Seeker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Seeker
 
Sandi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 November 2003
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 16 Juli 2004 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

GFX har det reneste RGB af de standarder som ligger i normalt AV udstyr!

et gfx kort giver R-G-B-H-V.

DVI er jo blot et interface. Grafikkortet står stadig for dekodning og rendering, så det at grafikkortet er ligegyldigt er skudt lidt ved siden af.

Forskellen på fjernsynet vil være ligeså stor, som hvis man bruger RGB eller komposite fra en DVD afspiller.

Til top Vis Sandi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sandi
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes