Emne: Tungstensvægt? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Phat Simon Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 383
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Rega 3 Plannar - jeg er faktisk ikke helt sikker på hvor gammel den er - det er ikke den nyeste, men det er helt sikkert heller ikke en oldsag.  Jeg har hørt at visse af P3'erne er udstyret med Tungstensvægte, nogen med Alu, og der skal sikkert osse være andre. Så er det lige jeg tænker - "Hva har jeg på min" - og det er så det jeg håber at finde ud af med dette indlæg. Er der noget i størrelsen, overfladetekstur, dimensioner, el. lign. der afslører hvilken type vægt man har monteret?
Indtil videre mener jeg at jeg har en tungstensvægt da den ikke ligner dem i som er i butikkerne i øjeblikket - de er af Alu, og skinner meget mere, og har desuden helt anden form og andre dimensioner.
Er her en ekspert til stede? __________________ The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at tage et billed af den ... så kan jeg måske hjælpe dig !!
Hilsen King ... -o
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Rega Planar 3 har fra ny altid (ok, i hvert fald siden 1989 da jeg købte min) haft en RB300 arm monteret, og denne har tungstensvægt. RB250 armen, som normalt sidder på en Rega Planar 2, har ikke tungstensvægt. RB250 laves vist også af Moth, og denne anvendes på en del andre pladespillere, og kan modificeres til ukendelighed, bl.a. med ny vægt, af www.originlive.com.
Du har med sikkerhed en tungstensvægt på din Rega.
|
| Til top |
|
| |
Phat Simon Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
|
En Rega Planar 3 har fra ny altid (ok, i hvert fald siden 1989 da jeg købte min) haft en RB300 arm monteret, og denne har tungstensvægt. RB250 armen, som normalt sidder på en Rega Planar 2, har ikke tungstensvægt. RB250 laves vist også af Moth, og denne anvendes på en del andre pladespillere, og kan modificeres til ukendelighed, bl.a. med ny vægt, af www.originlive.com.
Du har med sikkerhed en tungstensvægt på din Rega.
|
|
|
Jeg var bare ude og kigge i går, og der så jeg en ny Rega Planar 3 med en anden type vægt end min (alu) - men den havde som min også en RB300 arm monteret. Så jeg er stadig ikke sikker.  __________________ The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Phat Simon skrev:
|
Jeg var bare ude og kigge i går, og der så jeg en ny Rega Planar 3 med en anden type vægt end min (alu) - men den havde som min også en RB300 arm monteret. Så jeg er stadig ikke sikker. 
|
|
|
Mjah, mjoh... Jeg kan på Rega's hjemmeside godt ane at vægten ser anderledes ud end den originale, den ligner den der altid har været på RB250. Umiddelbart vil jeg tro at Rega har foretaget ændringer på den nye udgave af Planar 3, for nu hedder den jo kun P3. Skidt at armen stadig hedder RB300 hvis der er foretaget bare den mindste ændring på den, så burde den skifte nummer eller hedder Mk. 2, men det gør den vist ikke 
Nu har jeg ikke længere min Planar 3, men så vidt jeg husker er tungstensvægten under 1 cm "tyk", dvs. fra hul og ud til kanten, mens den anden vægt ser noget "tykkere" ud.
|
| Til top |
|
| |
Phat Simon Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
Phat Simon skrev:
|
Jeg var bare ude og kigge i går, og der så jeg en ny Rega Planar 3 med en anden type vægt end min (alu) - men den havde som min også en RB300 arm monteret. Så jeg er stadig ikke sikker. 
|
|
|
Nu har jeg ikke længere min Planar 3, men så vidt jeg husker er tungstensvægten under 1 cm "tyk", dvs. fra hul og ud til kanten, mens den anden vægt ser noget "tykkere" ud.
|
|
|
Det med under 1 cm ser ud til at passe meget godt - jeg bed osse mærke i at den anden type vægt var længere/tykkere på det punkt - vil stadig poste et billede når jeg får fundet et kamera frem. Bare for god ordens skyld. Mange tak til jer. __________________ The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|