Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Denon DVD-A1 vs DVD-A11 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Soma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

' DVD-A11 erstatter to af Denon´s anerkendte high-end afspillere - nemlig DVD-3800 og DVD-A1. Prismæssigt lægger DVD-A11 sig midt mellem disse to, men den er alligevel bedre udstyret end den gamle topmodellen DVD-A1. ' - Hifiklubben

Hvis A11 er bedre end A1 hvorfor er A1 så 13.000 kr. dyrere end A11? Har det noget med udviklings-/produktionsomkostninger på A1 at gøre, da den er foregængeren? Eller noget helt andet (teknisk) som jeg bare ikke kan se?

mvh soma

Til top Vis Soma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soma

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Det har noget at gøre med, at man ikke altid kan stole på de historier man hører fra HIFI Klubben. Det er ovenstående da et tydeligt eksempel på!

I virkeligheden dækker det sikkert over, at DAV-A1 af en eller anden grund udgår (sammen med DVD-3800). Og så kommer der sikkert ikke nogen afløser for DVD-A1 endnu..... men det lyder jo bedre at sige, at DVD-A11 overtager, og at den er bedre end DVD-A1....

Men bare vent... der kommer sikkert en efterfølger til DVD-A1... den bliver sikkert en anelse bedre end forgængeren, men vær helt sikker på, at den iflg HIFI Klubben også bliver meget bedre end DVD-A11... som jo er bedre end den gamle DVD-A1....

Det er typisk salgsgas på HIFI Klubbens maner....

Jeg vil vædde med, at hvis jeg går ind i en butik og fortæller at jeg skal bruge en billig forstærker+CD, som skal spille godt til under 5000,-, og samtidig fortæller at jeg er vild med NAD's enkle design. Så får jeg helt sikert at vide, at NAD også er meget bedre end alle konkurrenterne på markedet i denne prisklasse.

Men siger jeg i en anden butik, at jeg er vild med det fede design fra Cambridge, så får jeg at vide at Cambridge også helt klart er langt bedre end alle konkurrenterne i prisklassen....

Hvor er pålideligheden så??? De snakker en efter munden....

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Soma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Jeg ville godt nok være skuffet hvis jeg havde købt en A1 og der et par måneder senere er at finde en model der koster halvt så mange penge med de samme eller bedre kvaliteter.

Hvad er teknisk set forskellen på de to? Jeg kan se A1 er en del tungere så der må være noget mere 'gods' i den...

Til top Vis Soma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soma

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig vil man være skuffet... Prøv for sjov at tage ind i den lokale HIFI Klub og sig, at du har købt en DVD-A1 for et halvt år siden, og at du er træt af hvis den nye billige model er bedre.... Jeg sætter en kold fad på, at de siger at du kan være ganske rolig, og at DVD-A1 selvfølgelig er bedre en DVD-A11.

Men sådan er det med HIFI Klubben... de udnytter deres gamle gode renome på at bilde folk gode salgshistorier på ærmet....

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Langsom er endnu en gang på banen med alle dine hjemmebryggede og usaglige løgnehistorier.  Tjaa, det er vel hvad man efterhånden forventer fra dig........ 

Soma skrev:

Jeg ville godt nok være skuffet hvis jeg havde købt en A1 og der et par måneder senere er at finde en model der koster halvt så mange penge med de samme eller bedre kvaliteter.

Hvad er teknisk set forskellen på de to? Jeg kan se A1 er en del tungere så der må være noget mere 'gods' i den...

Nu har A1'eren efterhånden en del år på bagen!  Så det er ikke så mærkeligt at der kommer nye til.

Billedmæssigt er A11'eren bedre end A1'eren, bl.a. pga. Faroudja chippen og muligheden for DVI.  A1'eren understøtter ikke sacd i modsætning til A11'eren. 

Mht. afspilning af cd'er, så vinder A1'eren her klart!

Der er en afløser på vej til A1'eren, og jeg mener den kommer her i løbet af efteråret/vineteren

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

dtomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Jeg finder nu Hurtigs galden ganske lystig, og faktisk en ganske befriende modvægt til de mange for hvem Hi-Fi Klubben er eneste svar på alt hifi

Tilføjet: Dermed ikke sagt jeg selv har noget mod Hi-Fi Klubben

Til top Vis dtomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dtomsen

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

dtomsen skrev:

Jeg finder nu Hurtigs galden ganske lystig, og faktisk en ganske befriende modvægt til de mange for hvem Hi-Fi Klubben er eneste svar på alt hifi

Jeg finder det bare for meget. Tror ikke jeg har læst en tråd hvor der ikke kommer en negativt ladet kommentar.

Til Hurtig: Hvilket udstyr har du selv, og hvad synes du om dét???

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Undskyld.... Det var ikke min mening at ødelægge det som diskussionen i virkeligheden går ud på.

Nemlig forskellen på A1 og A11 (og ikke om Hifi-klubben lyver, eller om nogen lyver om at Hifi-klubben lyver).

Håber der er nogen der kan hjælpe Soma

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Juli 2004 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

A1 kan findes til ret billige penge. Lige lidt uden for vore bredegrader. I Tyskland er den ikke ret meget dyre end A11. Jeg fant den til næsten det samme ved en hurtig søgning.

Men ja A1 er ikke mere så ny. Og skal man vælge må det klart blive A11.  Selv om man kan syntes at A1 ser mere High-End ud. Mest grundet de runde knappen. Det er så en smags sag. Den gamle dvd A1 minder mig om da jeg havde en S1 Cd. Afs. Med de runde knapper.

Ud over det. Syntes jeg ikke at ha lokaliseret om hvorvidt den kan køre SACD. Mener kun det er en DVD-Audio. Hvad der så gør den mere tung. Kan man jo kun forstille sig ved al Hardwaren må værre større inde i.

Mvh.  

Til top Vis Evolator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Evolator

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2004 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Det kommer an på hvad man prioriterer højst.  A1'eren er bedst til cd-afspilning, mens A11'eren er bedst til dvd'er.
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2004 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Tja. Der skal et svar nok findes.

Men bruger man den A11 som rent løbeværk. Og iøvrigt har en Top top Surround forstærker. Så kan man måske hante mere lyd ud der via Ampéns DA konvetter.Og et kanon koax kabel. . Således for mig. Med mit setup.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2004 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Evolator skrev:

Tja. Der skal et svar nok findes.

Men bruger man den A11 som rent løbeværk. Og iøvrigt har en Top top Surround forstærker. Så kan man måske hante mere lyd ud der via Ampéns DA konvetter.Og et kanon koax kabel. . Således for mig. Med mit setup.

hmmm...Interessant.  Hvilken receiver har du?  På min denon AVCA1SR bruger jeg A11'erens convertere, da de lyder bedst i forhold til forstærkerens.  A1'eren er dog i en helt anden klasse end A11'eren for så vidt angår cd-afspilning.  Den vejer jo også lige det dobbelte!

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2004 kl. 02:02 | IP-adresse registreret  

Kan ikke sige generalt. Og siger det heller ik. Da jeg ikke har den erfaring med dit setup.

Men for mit eget vedkommende. Har det en fordel. Som Ronin, og min anden kammerat Fra Lyd&billed også mener.   Mit udstyr er :  Yamaha DSP-AX1 Surround forstærker. Og Pioneer DV-939A. Som du også vil kunne se, såfremt du klicker på mit navn i oversigten, eller min Profil. Da det står beskrevet.

Og så er det mindre vigtig om der er tale om nyt, eller ældre udstyr.  Påpeger bare at det Måske kan være med til at give bedre lyd kvalitet. Som for mig er tilfældet. Da der er forskælde i de 2 produkters DA konvetter. Se evt. Min beskrivelse af hardwaren i : KØB-SALG, og BYTTE. Hvor mine ting er tilsalg.

Det kan nemt være at det med A11 er omvent. At den lydder bedre, end din AVC-A1SR. Til cd.  Som sagt jeg ved det ikke. Har ikke hørt  det.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes