Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 13:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Fessor’s Big City Band - SUPER (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Hej alle medmusiknydere

Nu siger jeg det bare lige ud af posen -FESSOR'S BIG CITY BAND (FBCB) hvordan kan man overhovedet komme uden om dem - jamen det kan man da sagtens, jeg har ikke bestilt andet i de sidste ca.25 år. Det kræver en forklaring og den skal I få. I slutningen af '70 hørte jeg FBCB for første gang i radioen og den gang viste jeg slet ikke at jeg var til Jazz, nå men det var jeg altså, når det lød som det lyder når Fessoren trykker den af, så er selv en inkarneret rock-rotte solgt. Siden er der blevet indkøbt meget musik og FBCB har altid ligget i baghovedet og er dukket op men er blevet proppet tilbage, for det kan man da altid købe og når man sådan bliver ved med at proppe tilbage så bliver det aldrig til noget og sådan gik det da også, ikke én skive med Fessoren i samlingen. Så ville jeg afledt af en anden tråd her i forummet prøve at lytte til noget med Nulle og Verdensorkestret og da jeg så søger på Nulle på Bibliotek.dk så vælter det frem med den ene Fessor skæring efter den anden og så er det jo at en gammel rotte forstår et vink med en vognstang.

Hvad er det så de spiller de der i FBCB, det er måske ikke lige sådan at sætte i bås men med et helt klart afsæt i den  traditionelle jazz spiller de noget sejt swingende blues og hold kæft hvor det swinger. Den første CD der ankom til det lokale bibliotek har titlen ”Time Out For Blues” og er en opsamling der beskriver hvad de har fået alle årene til at gå med, dette er en ”må have” CD. En opfordring herfra skal lyde, hvis du ikke har Fessoren i din musiksamling så gå ud og køb ham nu – ”det er en ordre.

Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes