Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. april 2024 | 22:22   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Underholdning @ DonJensen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nagash
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 361
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Øhm... Hvordan er du kommet frem til at det ville være for tidligt med en htpc? Altså, jeg indså for et halvt år siden at det var på høje tid at bygge mig en. Hvorfor ikke, nu når du har fået dig et lækkert plasma?
Det er bestemt ikke ment som et angreb, men kan bare ikke forstå helt hvorfor...


__________________
Min stue:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=n agash-stuebio-og-andet
Til top Vis Nagash's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nagash
 
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1465
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv bygget flere maskiner igennem tiden, men besluttede mig hurtigt for at skulle det være i stuen, skulle det opfylde følgende:

Gennemtestet.

Lydløst (kan man også selv lave).

Skal kunne fungere som harddiskoptager.

Support og garanti på det færdige produkt.

14 dages fuld returret.

Det skulle også have et design som falder i min smag, plus nogle andre småting som at kunne afspille HD-klip o.s.v.

Af alt hvad jeg har læst mig frem til, kan jeg udlede at dette ikke er helt muligt endnu, ikke mindst p.g.a. Microsoft MCE = Licenser o.lign. (er klar over at der findes andet en microsoft).

Vente kan man altid blive ved med, men jeg mener nu at i dette tilfælde (HTPC), vil det være en god idé, da der kommer til at ske rigtig mange ting i dette år.

Jeg har købt mig en god harddiskoptager istedet for, og vil "lurpasse" lidt på sidelinien, indtil der kommer noget jeg vil kaste penge efter.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted
 
Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 April 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 610
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Fedt setup! :) sød hund

Sammenligner man stuen fra billederne side 1 med dem på side 2 synes jeg det har taget en rigtig god forvandling :) Tillykke med huset.

Jeg er sikker på det spiller kanon godt og billedet er sikkert suverænt.

Et par forslag:

- Hvis du kan få fat i en selector vil det virkelig forbedre kvaliteten på TV signaler.

- Personligt ville jeg flytte subben et andet sted end der hvor den står nu.

- Dine kabler er pakket pænt ind, men et forslag til at skjule dem endnu mere ville være at købe sådan et rundt kabelrør. Så kan man pakke dem ind i det og så ses kun fx. det hvide rør. Bar' en idé.

Er vildt misundelig på du bor i hus og har sub! - jeg har boet i lejlighed i snart 10 år, men 2007 bliver mit år, hvor jeg flytter i hus og så skal jeg dælme ha sub med stort S!.



__________________

Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK
 
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1465
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Mit kamera er gået i stykker så alle nye billeder er taget med telefonen.

Om setupet kan siges at det ikke står optimalt, men jeg synes dog at vi (førerbunkeren og jeg) har fundet et godt kompromi der fungere i hverdagen.

Til at starte med var sofaen paralelt med skærmen, det tog dog for meget plads i rummet, og den har derfor den lidt uheldige position m.h.t. den højre fronthøjtaler. Det spiller dog helt ok.

Nok snak, billeder:

Taget fra køkkenet:

Fra venstre side:

Fra højre side:

Fra venstre med egoplads:

Fra højre med egoplads:

Lazyboy:

Plasma med reflektion af køkkenet:

Sagem ICD81HD Selector:

Denon AVR3803:

Denon DVD2900:

Pioneer 436 XDE tuner og Pioneer DVR-930H harddiskoptager:

Logitech Harmony 525 multiremote:

Bag venstre front:

Bag højre front:

Kabelføring baghøjtaler:

Kabelføring op til rack:

 

Jeg har haft utrolig svært ved at gemme kabler væk, ikke mindst p.g.a. at den tykkelse de har til mine fronthøjtalere. Racket som det hele står på, er dersværre heller ikke dybt nok, så der er nærmest ingen plads til ledninger o.s.v. Løsningen med at bruge en kabelsok fra kabelkanal op til racket er jeg dog meget tilfreds med.

Systemet er kalibrering med DVE og med en dbmåler fra radio shack.

 

Ris ros, forslag o.s.v. modtages med kyshånd!

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted
 
xtort
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Maj 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 337
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:
Jeg har haft utrolig svært ved at gemme kabler væk, ikke mindst p.g.a. at den tykkelse de har til mine fronthøjtalere. Racket som det hele står på, er dersværre heller ikke dybt nok, så der er nærmest ingen plads til ledninger o.s.v. Løsningen med at bruge en kabelsok fra kabelkanal op til racket er jeg dog meget tilfreds med.

hej

har samme rack (faktisk 2, der 'sidder' oven på hinanden) og 'hvordan-skal-jeg-gemme-alle-kablerne-væk' problem som dig, så det var rart lige at få lidt input, da jeg stadig mangler at sætte det sidste op...

altid sjovt at se hvordan folk får deres bio 'indbygget' i stuen og dette her er så sandelig virkelig vellykket!

\ulrik 



__________________
'stue bio' (denon, podspeakers, clic)

film
Til top Vis xtort's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xtort Besøg xtort's Websted
 
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1465
Sendt: 12 Juli 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Claus_DK skrev:

Fedt setup! :) sød hund

Sammenligner man stuen fra billederne side 1 med dem på side 2 synes jeg det har taget en rigtig god forvandling :) Tillykke med huset.

Jeg er sikker på det spiller kanon godt og billedet er sikkert suverænt.

Et par forslag:

- Hvis du kan få fat i en selector vil det virkelig forbedre kvaliteten på TV signaler.

Det har jeg også nu i form af en Selector HD.

- Personligt ville jeg flytte subben et andet sted end der hvor den står nu.

Hvorfor ville du det?

- Dine kabler er pakket pænt ind, men et forslag til at skjule dem endnu mere ville være at købe sådan et rundt kabelrør. Så kan man pakke dem ind i det og så ses kun fx. det hvide rør. Bar' en idé.

Som du kan se på de nye billeder er det allerede blevet sådan.

Er vildt misundelig på du bor i hus og har sub! - jeg har boet i lejlighed i snart 10 år, men 2007 bliver mit år, hvor jeg flytter i hus og så skal jeg dælme ha sub med stort S!.

Ja det var også skønt for mig flytte fra lejlighed til nyt hus. Det kan du godt glæde dig til.

 

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted
 
Wizdrake
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 418
Sendt: 12 Juli 2006 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Hvor er du faldet over den kabel sok ? .. 

__________________
make it great
- Min kollegiebio
Til top Vis Wizdrake's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wizdrake Besøg Wizdrake's Websted
 
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1465
Sendt: 12 Juli 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Wizdrake skrev:
Hvor er du faldet over den kabel sok ? .. 

Den har jeg købt i en b&o butik. Der bliver det solgt i metermål. 50kr meteren mener jeg det var.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted
 
nosferatu89
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 558
Sendt: 12 Juli 2006 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Lækkert setup

Pio laver bare kanonlækre skærme

Hvad er det der står tæt på din venstre front-HT ?

Nosferatu



__________________
"iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
Til top Vis nosferatu89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nosferatu89
 
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1465
Sendt: 12 Juli 2006 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

nosferatu89 skrev:

Lækkert setup

Pio laver bare kanonlækre skærme

Hvad er det der står tæt på din venstre front-HT ?

Nosferatu

Tak tak.

Det er en CD-Reol der står ved min ventre højtaler. Der er utrolig mange der af en eller anden grund tror at det også er en højtaler.

http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=148&zoneid=3

 

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 12 Juli 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Hej Don.

Ser godt ud. Utroligt at du kan klemme så meget udstyr på så lidt plads. Genere sofaen til højre ikke lydbilledet? Den skærmer jo næsten højre højttaler.


__________________
"Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1465
Sendt: 12 Juli 2006 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Hej Don.

Ser godt ud. Utroligt at du kan klemme så meget udstyr på så lidt plads. Genere sofaen til højre ikke lydbilledet? Den skærmer jo næsten højre højttaler.

Tak for rosen.

Det er ikke optimal opsætning, men det spiller trods alt godt selvom den dækker lidt for højre front. Lydbilledet er indstillet efter denne opsætning.

Skal der laves marathon bliver sofaen rykket ud, og lydbilledet ændret.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 12 Juli 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:

AM-E skrev:
Hej Don.

Ser godt ud. Utroligt at du kan klemme så meget udstyr på så lidt plads. Genere sofaen til højre ikke lydbilledet? Den skærmer jo næsten højre højttaler.

Tak for rosen.

Det er ikke optimal opsætning, men det spiller trods alt godt selvom den dækker lidt for højre front. Lydbilledet er indstillet efter denne opsætning.

Skal der laves marathon bliver sofaen rykket ud, og lydbilledet ændret.



Respekt.

Klø på makker.


__________________
"Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 
nosferatu89
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 558
Sendt: 12 Juli 2006 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:
nosferatu89 skrev:

Lækkert setup

Pio laver bare kanonlækre skærme

Hvad er det der står tæt på din venstre front-HT ?

Nosferatu

Tak tak.

Det er en CD-Reol der står ved min ventre højtaler. Der er utrolig mange der af en eller anden grund tror at det også er en højtaler.

http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=148&zoneid=3

 

Må jeg have lov at spørge, hvor du har købt den henne? Altså forhandlernavn.

Nosferatu



__________________
"iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
Til top Vis nosferatu89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nosferatu89
 
Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 April 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 610
Sendt: 12 Juli 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Tillykke med HD selector :)

Mht sub placering, så var det bare fordi jeg mente den brød den ellers meget stilrene profil setuppet har, thats all



__________________

Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK
 
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1465
Sendt: 12 Juli 2006 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Claus_DK skrev:

Tillykke med HD selector :)

Mht sub placering, så var det bare fordi jeg mente den brød den ellers meget stilrene profil setuppet har, thats all

Ahhh på den måde....tak , jeg synes dog at den står fint nok, og så fungere den som hylde til min center.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted
 
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1465
Sendt: 12 Juli 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

nosferatu89 skrev:

Må jeg have lov at spørge, hvor du har købt den henne? Altså forhandlernavn.

Jeg har køb den privat, men du kan få forhandlerliste oplyst her: http://www.am-denmark.com/

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted
 
Stengaard
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 28 Juli 2006 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:
Det er en CD-Reol der står ved min ventre højtaler. Der er utrolig mange der af en eller anden grund tror at det også er en højtaler.

Hehe jeg troede også lige et øjeblik, at du havde en System Audio SA7K til at stå
        
Meget fornem opstilling og udstyr du har dig der !

Men lige et spørgsmål: Sådan en lille AudioPro-bas der, får den ikke problemer i et rum af din størrelse? Har nemlig prøvet sådan en engang, og den kom ret hurtigt til kort, syntes jeg, når det kom til at levere lydtryk i film.
Til top Vis Stengaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stengaard
 
anderspj
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 224
Sendt: 28 Juli 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:

Om setupet kan siges at det ikke står optimalt, men jeg synes dog at vi (førerbunkeren og jeg) har fundet et godt kompromi der fungere i hverdagen.

Hehe... du mener forhåbentlig bunkerføreren...

Til top Vis anderspj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anderspj Besøg anderspj's Websted
 
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1465
Sendt: 28 Juli 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Stengaard skrev:
[
Men lige et spørgsmål: Sådan en lille AudioPro-bas der, får den ikke problemer i et rum af din størrelse? Har nemlig prøvet sådan en engang, og den kom ret hurtigt til kort, syntes jeg, når det kom til at levere lydtryk i film.

Jeg har ikke problemer med at trække vejret når den spiller (trykken i brystet), men jeg synes den er alt rigeligt til mit behov, og til mit setup. Den er hurtig og præcis, og gør det vel næsten bedre til musik end den gør til film.

Jeg købte den fra ny til 3.000,- kr, og til den pris er der slet ikke noget den kan følge med. En anden kandidat jeg lyttede til var B & W ASW675 som koster 8.000,- kr. Jeg synes at Audio pro´en gør det ligeså godt som den, jeg har dog ikke haft den hjemme.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted
 

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes