| Forfatter |
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 17 Juli 2004 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
x
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 20 Juli 2004 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan informere om, at i CinemaxX i Århus vises Spiderman 2 ligenu i fuld SDDS 8.1 (sal1). Det lyder fænomenalt godt - THX eller ej...
vh Thomas __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
SandSand Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 20 Juli 2004 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er nu det? Et nyt format?
|
| Til top |
|
| |
T.R.J Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 20 Juli 2004 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
SandSand skrev:
|
Hvad er nu det? Et nyt format?
|
|
|
SDDS står for - Sony Dynamic Digital Sound
Et "nyt" system som kun bliver brugt i biografer.
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 20 Juli 2004 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agent Cooper skrev:
|
Kan informere om, at i CinemaxX i Århus vises Spiderman 2 ligenu i fuld SDDS 8.1 (sal1). Det lyder fænomenalt godt - THX eller ej...
vh Thomas
|
|
|
Synes helt ærligt at lyden nede i Cinecity/Biocity er bedre, end oppe i det nye Cinemaxx... Skal dog ikke kunne udtale mig om Cinecity understøtter det format du omtaler, men lyd kvaliteten har cinemaxx altså ikke helt kunne overgå ;-)
Men self. Cinemaxx konkurrere jo også mest på deres store skærme, men selvom de siger de er nogle af de største i landet, og de går fra væg til væg... det gør de jo også nede i Cinecity, men til gengæld synes jeg billed kvaliteten er bedre i Cinemaxx, ved ikke helt hvad der er sket nede i Cinecity, men efter Nordisk film har taget over, så er der altså kommet meget støv på filmene?...
Men når man snakker THX, så er det jo ikke hvad det har været! Nu bliver det jo rent og skær brugt som salgs argument!... før i tiden var man ret sikker på at få noget af det ypperste når man købte noget der var THX godkendt, nu kan man jo fandme få computer højtalere med fuldtone enheder osv. der er THX mærkede hvad kan man så bruge det til?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 20 Juli 2004 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
Agent Cooper skrev:
|
vh Thomas
|
|
|
Synes helt ærligt at lyden nede i Cinecity/Biocity er bedre, end oppe i det nye Cinemaxx... Skal dog ikke kunne udtale mig om Cinecity understøtter det format du omtaler, men lyd kvaliteten har cinemaxx altså ikke helt kunne overgå ;-)
Men self. Cinemaxx konkurrere jo også mest på deres store skærme, men selvom de siger de er nogle af de største i landet, og de går fra væg til væg... det gør de jo også nede i Cinecity, men til gengæld synes jeg billed kvaliteten er bedre i Cinemaxx, ved ikke helt hvad der er sket nede i Cinecity, men efter Nordisk film har taget over, så er der altså kommet meget støv på filmene?...
Men når man snakker THX, så er det jo ikke hvad det har været! Nu bliver det jo rent og skær brugt som salgs argument!... før i tiden var man ret sikker på at få noget af det ypperste når man købte noget der var THX godkendt, nu kan man jo fandme få computer højtalere med fuldtone enheder osv. der er THX mærkede hvad kan man så bruge det til?
Ikke så meget - men husk at der er forskel på godkendelserne. Computer-højttalere osv. er bare bygget efter nogle specs og skal ikke igennem en decideret godkendelsesprocedure, hvor hjemmebio-grejet skal gennem hele møllen. Med biograferne er det ovre i ekstremer, men derfor kan afvigelser forekomme, men så længe de forskellige mål og data lever op til kravene er det hele på sin plads. Grejet har stadig sin egen lyd ligesom alt andet hifi, og her er det spørgsmålet om man kan lide lyden eller ej.
THX er ikke lyden i sig slv, men parametrene som er underlagt lyden - det er to vidt forskellige ting!
|
|
|
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 20 Juli 2004 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
x
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 20 Juli 2004 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agent Cooper skrev:
|
vh Thomas
|
|
|
Lyden er stadig ALT for høj... __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
power Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa
prøv at tage i skive bio der køre de med
4 KANAL PL
der kan man virklig tale om DÅRLIG lyd man kan faktisk ikke altid høre/forstå hvad de siger.
| |
napsi Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fournais skrev:
Agent Cooper skrev:
|
vh Thomas
|
|
|
Lyden er stadig ALT for høj...
|
|
|
Umuligt at stille alle tilfreds på det punkt, syntes det var helt fint da jeg så den. :)
|
| Til top |
|
| |
ArneBjarne Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
s991116 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Fournais, Agent Cooper og Napsi:
Lydtrykket afhænger i øvrigt også af hvor mange mennekser der er inde at se filmen (jo færrer jo kraftigere er lyden), og ja, så er den selvfølgelig meget person afhængig. Afhænger bl.a. af høretærskelen (Psykoakustik).
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 22 Juli 2004 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diskussionen ang. THX:
Det er som om at THX har prøvet at ekspandere deres forretningsområde de seneste år - computerhøjtalere er blot et eksempel. For et stykke tid siden opdelte de THX brandet til hjemmebio-grej i 2 dele - Ultra som ligner det "gamle" THX ang. kravspecs. og THX Select som bløder lidt op på de overnævnte krav. Siden er THX Ultra2 også kommet til.
Jeg har selv haft en THX forstærker men skulle jeg ud og købe en ny idag, ville THX være ligegyldigt i mine øjne. Jeg synes ikke længere, at THX på dette marked giver en merværdi som er de højere priser værd. Den Yamaha forstærker jeg har idag er mindst af samme kvalitet som THX ditto fra samme årgang. Jeg kan ikke høre forskel på en THX og non-THX maskine - det kunne man dengang da Pro Logic var standarden, men efter Dolby Digital og DTS har overtaget hjemmebiomarkedet, er det meget svært. THX har stadigt et godt brand i sig selv og det er sikkert derfor de bliver ved med at skovle penge ind, nu også på andre markeder end hjemmebio og biograferne.
vh Thomas __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |