| Sendt: 17 Juli 2004 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt nok! Der er altså to måder at gøre det på (mindst!). Såfremt du vil udnytte subbens mulighed for at (højpas)filtrere dine Dali, kan du simpelthen køre dine almindelige højtalerkabler fra receiverens højtalerudgang ned i subbens 'high input' indgang - derfra skulle du så kunne sende lyden videre til dine Dali'er, via subbens 'satellit'-udgang. Du skal så bestemme dig til en relevant filtrering af dine satelitter, og subben!
Du kan osse køre dine Dali ufiltreret - så vil jeg foreslå at du simpelthen parallel-kobler satelitterne og subben direkte fra forstærkerens højtaler-terminaler, stadig med kablerne til subben ned i dennes 'high-input'. Du kan eventuelt udnytte en eventuel højtalersæt 'A' & 'B' terminal på forstærkeren. Du skal stadigvæk bestemme dig vedr. filtreringen af subben!
En anden (tredie?) mulighed er at køre subben via en pre-amp out på din receiver - men jeg tvivler stærkt på at den har en sådan, selvom det efter min mening burde være en 'fast' mulighed på enhver amp eller receiver... Ellers kan du køre ned i subben med et phonokabel, derefter op til receiverens (imaginære?) 'main-in' fra subbens 'line-out' med et andet... Og så kører dine højtalere på normal vis fra receiverens højtaler-terminaler.
Det er sgu' ikke nemt, er det? 
|