| Forfatter |
|
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 17 Juli 2004 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Ville sådan en Rørsag som denne her...:
http://www.interceptor.dk/spark_ta30.htm
...kunne spille på et sæt ViennaAcoustics Beethoven, 4ohm-91db??
Grunden til jeg spørger er jo at den "kun" 2x35watt...
Jeg har nemlig fået et kanont tilbud...
På forhånd tak 
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 17 Juli 2004 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke helt ude i skoven; de 91dB svarer ca. til 3-3,5watt´s driftseffekt og rørwatt lyder subjektivt lidt højere. Hvis dit lytterum ikke er væsenligt over 25 kv.meter, så skulle det være nok til 99-102dB/meter og det er rigeligt højt for de fleste. Hvis forstærkeren har både 4 og 8ohms udgang skal du selvfølgelig bruge 4ohms tilslutningen!!!
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2004 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Det er ikke helt ude i skoven; de 91dB svarer ca. til 3-3,5watt´s driftseffekt og rørwatt lyder subjektivt lidt højere. Hvis dit lytterum ikke er væsenligt over 25 kv.meter, så skulle det være nok til 99-102dB/meter og det er rigeligt højt for de fleste. Hvis forstærkeren har både 4 og 8ohms udgang skal du selvfølgelig bruge 4ohms tilslutningen!!! |
|
|
OK, tja jeg kunne jo også prøve den lidt inden jeg besluttede mig for at købe, og koncert lydtryk har ingen interresse, her spilles hovedsagligt klassisk musik, ikke at det ikke kan nydes højt bestemt ikke, mener ikke at min stue er over de 25kvm...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Juli 2004 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go for it!!!
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 18 Juli 2004 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj.
Nja, nu er de jo nogle super dejlige speakers de VA du der har... Tror du ikke du skulle give dem noget kvalitets grej (ikke et ondt ord om Spark spiller sikkert godt). Der var en Audio Research integreret forstærker til salg for kort tid siden, var det ikke en lækker sag?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
|
Halløj.
Nja, nu er de jo nogle super dejlige speakers de VA du der har... Tror du ikke du skulle give dem noget kvalitets grej (ikke et ondt ord om Spark spiller sikkert godt). Der var en Audio Research integreret forstærker til salg for kort tid siden, var det ikke en lækker sag?
Mvh.
|
|
|
Ja der vil altid være noget der er bedre, sådan er det jo, men til den pris jeg kan få en 100% ny for så tror jeg ikke det kan lade sig gøre..
De tests jeg har kunne finde af den lille TA30 er bestemt positive..

|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så prøv den Spark derhjemme i min. 8/max. 14 dage, så kan du eventuelt få det fulde beløb tilbage hvis du fortryder, men det tror jeg ikke at du gør!!!
|
| Til top |
|
| |