Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 20:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Flere signalkilder til projektoren? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Juli 2004 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen

Jeg sidder med et problem som jeg formoder jeg ikke er den eneste der har siddet med. Problemet her er, at min projektor (Optoma H30) kun har én svhs indgang hvortil jeg ønsker at køre flere signalkilder. Det være sig en PS2, TDC Selector og min backup DVD-afspiller.

Problemet er ser i, at jeg ikke rigtig kan stille mig tilfreds med diverse billige skrabede Scartbokse man kan finde i enhver lokal Fona og elektronikbutik...

Der må da findes bedre alternativer? Håber nogen kan være mig behjælpelig hermed.

På forhånd tak. 

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 Juli 2004 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Hifi-Klubben havde på et tidspunkt nogle kvalitets omskifterbokse. Det er godtnok nogle år siden jeg så dem der, men mon ikke de stadig kan skaffe dem hjem?

Munse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 20 Juli 2004 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Ved mange Sourround-forstærkere kan man også køre billedet igennem. Har du overvejet det?

Til top Vis Munse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Munse

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Juli 2004 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

SKAL det være scart..? Jeg bruger en 4-til-1 S-video switcher fra Sandberg, den kostede vist 250 kr. eller sådan noget og virker fint - bortset fra at man selvfølgelig selv skal rejse sit luksuslegeme op for at skifte signalkilde.

Efter min mening giver det et renere billede end at bruge a/v forstærkerens elektroniske switcher, som i nogen tilfælde godt kan sende lidt interferens osv. med i billedet.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg undersøgt sagen lidt idag... og den umiddelbart bedste løsning er en frækkert meget lig den du anbefalede, tranum1, som de havde nede i TC. Den kostede dog knap 2000 kr., hvilket lige er en tand for pebret til min SU-pengepung. Man kunne til den pris jo overveje om ikke det var mere rentabelt, at skifte min aldrende stereo-forstærker ud med en i surround og så bruge den til opgaven, som munse foreslog.  Har dog ikke lige $$$ til det i øjeblikket.

Den switcher fra Sandberg lyder dog mere interessant, hvor kan man anskaffe mig sådan en sag?

Tak for al hjælpen!!!

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

super
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Hejsa

mener helt bestemt at jeg har set nogle ved av-connection.dk

Til top Vis super's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af super

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2004 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Jeg mener jeg købte den hos Intercon Data, det er længe siden. Men der er et link her:

http://www.eksperten.dk/priser/hardware/hardware-vis.asp?Kod e=H007724

Den er så simpel som den kan være - der er 4 s-video ind og 1 ud på bagsiden, og på forsiden en switch hvor man vælger mellem de 4 inputs...

Den er 2-vejs, så det er ligegyldigt om man bruger den som 4 ind/1 ud eller 1 ind/4 ud.

skumse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 22 Juli 2004 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har længe haft det samme prob. som zerocool beskriver, men jeg har brug for at samle BÅDE Scart (fuldt monteret RGB kvalitet - ikke det der blik bras) og SVHS. Som det er nu ca. 3x Scart og 2xSVHS (på sigt vil jeg forsøge at "konsolidere" til SVHS så der skal være muligheder for det hele).

Lidt a la Hama AV100 S ( http://www.hama.co.uk/product.asp?productid=1041&section id=345) men med flere inputs, og mindst en SVHS udgang (gerne en component video også)

Og så må den gerne være lidt mere æstetisk korrekt end dén der Sandberg dims

Det gør ikke noget at det er en manuel switch, men een med fj.betj. vil selvf. være at foretrække.

Er der nogen som kender til en potentiel løsning ?

Til top Vis skumse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skumse

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2004 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Hæhæ, indrømmet - Sandberg boksen (de laver vist iøvrigt også en med scartstik) er ikke specielt køn , men den virker, og der er ingen elektroniske relæer som kan give interferens osv. Klart at en fjernbetjent boks er mere cool, men man betaler dyrt for blæreeffekten, og ender med samme risiko for støj i signalet som når man switcher via en AV-forstærker. 

Og er man alligevel derhenne er nogen af de nyere forstærkere med component switching jo begyndt at kunne konvertere composite og s-video til component så man kun behøver et (sæt) kabel til pj´en.

Jens krogsgaard
Branchemedlem
Branchemedlem

Best-Seat

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Jeg har ved flere lejligheder benyttet denne switcher http://www.vity.com/eng/index.php?page=produit&num_prod= 531

den er god, aktiv og til en rimelig pris.

Den importeres af et firma der hedder Ditech tlf.: 39670304 - de kan nok oplyse nærmeste forhandler.

Ronni
Branchemedlem
Branchemedlem
AV Connection

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Du kan finde fjernebetjente S-Video, Composite + Audio omskifterbokse her: http://av-connection.com/?HirachyID=444

Mvh. Ronni

Til top Vis Ronni's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronni Besøg Ronni's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes