Din bas enhed er absolut bedst i et basreflekssystem, og ifølge mine beregninger bør volumet være mellem 12 og 15 liter, og med en tunings frekvens på ca. 40 -45 Hz., men denne frekvens kan man jo altid hæve/sænke i forhold til ens egne ører, ved at korte/forlænge basrefleksrøret. I øvrigt en ganske god basenhed, med en del år på bagen.
Med hensyn til din diskantenhed, er jeg ikke sikker på at den kan levere den rigtige vare, jeg syntes ikke Peerless har lavet nogle rigtige perler, når vi snakker om diskanter, og især ikke når vi snakker så gammel en sag, som den du nævner, for jeg ved da godt Peerless er kommet lidt efter det med diskanterne, men de er nu bedst til at lave basenheder.
Delefilteret ville jeg nok, vælge til et 18dBHP/6dBLP filter med en delefrekvens på ca. 2500-2750Hz, eventuelt et 12dB Linkwitz-Riley filter, med en delefrekvens på ca. 2750-3000Hz, hvis du har modet og lysten kunne du også eksperimentere lidt med seriefiltre. Hvis du i første omgang bruger Peerless diskanten, skal dæmpningen ligge på ca. 3-4dB.
Jeg er selv tilhænger af så smal en baffel som enheden nu engang tillader, og med afrundede kanter, for at undgå de værste difraktioner, men her er der også rig mulighed for forsøg, med beklædning af forskellig art.
Bagudvendt diskant, er i tvivl om det rigtig duer, har hørt nogle hvor det var ok, og andre hvor det var skidt, og det stiller ekstra store krav i din opstilling af højttalerne.
mvh Gorm