Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 22:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Erfaring med Ascolta Brennin? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Juli 2004 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Hej.

Man har jo ikke tid til at høre dem alle, så derfor...

Endnu en gang vil jeg spørge løs om højtalere...

Er der nogen, som vil dele ud af deres erfaringer om denne højttaler?

Der var vist et par til salg til 29000,- i massiv træ for en måneds tid siden...

mvh
Peter, den spørgelystne

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2004 kl. 02:03 | IP-adresse registreret  

Come on, er der virkelig ingen erfarne Ascolta Brenning folk i dette forum - kom nu kitte kitte kitte...

Du tør nok bare ikke...

Järven
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Juli 2004 kl. 05:06 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg ved har denne højttaler kultstatus i visse kredse. Den er een af de få højttalere, der går ned til under 20 Hz i bassen. For nogle år siden blev den årets produkt i det norske "Lyd og Billede".
Jeg har selv hørt den hos konstruktøren og den har i med sin nypris på 60.000 kr. længe været en uopnåelige drøm. Jeg mener at have set den til under 29.000 kr. på Hi-fi Link. Jeg har gemt en kopi af annoncen.
Sættet var i ægte kirsebærfiner og ellers fremstillet i kraftig MDF. Den har den fine opdateringsmulighed, at man umiddelbart kan udskifte diskanten med Thiels nye diamantdiskant (den der også sidder i Mårten Design Coltrane højttaleren), der borset fra membranmaterialet er identisk med den der sidder i Ascolta.

Højttaleren kan varmt anbefales, men pas på ryggen!

God weekend

Til top Vis Järven's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Järven

waal
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003
Sendt: 24 Juli 2004 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

Come on, er der virkelig ingen erfarne Ascolta Brenning folk i dette forum - kom nu kitte kitte kitte...

Du tør nok bare ikke...

En ærlig og redelig beskrivelse af NN's "mesterværk" kunne nemt medføre endnu en lukket tråd.

Waal

Til top Vis waal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af waal

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2004 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

waal skrev:
ppp_dk skrev:

Du tør nok bare ikke...

En ærlig og redelig beskrivelse af NN's "mesterværk" kunne nemt medføre endnu en lukket tråd.

Waal

Jeg fornemmer at du ikke kan lide den, men har du noget at bidrage med, send blot en PB...

waal
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Juli 2004 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
waal skrev:
ppp_dk skrev:

Du tør nok bare ikke...

Waal

Jeg fornemmer at du ikke kan lide den, men har du noget at bidrage med, send blot en PB...

Bassystemet består af 2 uens basenheder, indbyrdes filtreret, men i samme kabinetvolumen - det går gruelig galt - systemet forsøger at opføre sig som et slavesystem hvor begge enheder, på én gang, agerer både slave og aktiv enhed 

Det kan vel nærmes beskrives som en tung, udefineret og skvulpede besgengivelse.

Tanken var at 10" enheden skulle assistere 8" enheden i afrulningsområdet men allerede ved moderate lydtryk går det op i hat og briller.

Waal 

sam25
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 24 Juli 2004 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Det lyder fælt.

Sært, han har jo ellers ryg for at vide hvad han laver !

Den fik da vist også skam ros i hifi-delity i sin tid.
Til top Vis sam25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sam25

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2004 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

waal skrev:
ppp_dk skrev:
waal skrev:
ppp_dk skrev:

Du tør nok bare ikke...

Waal

Bassystemet består af 2 uens basenheder, indbyrdes filtreret, men i samme kabinetvolumen - det går gruelig galt - systemet forsøger at opføre sig som et slavesystem hvor begge enheder, på én gang, agerer både slave og aktiv enhed 

Det kan vel nærmes beskrives som en tung, udefineret og skvulpede besgengivelse.

Tanken var at 10" enheden skulle assistere 8" enheden i afrulningsområdet men allerede ved moderate lydtryk går det op i hat og briller.

Waal 

Lidt ala HF 275 fra samme konstruktør?

waal
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 Juli 2004 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
waal skrev:
ppp_dk skrev:
waal skrev:
ppp_dk skrev:

Du tør nok bare ikke...

Waal

Waal 

Lidt ala HF 275 fra samme konstruktør?

ja

tadman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 25 Juli 2004 kl. 01:23 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

Hej.

Hej

Kender en som havde et par med de berømte Thiel enheder i et pisseflot akryl kabinet. Selve bas kassen var også ekstremt lavet. Hvis du ønsker det, kan jeg sikkert formidle dig begge dele til en fornuftig pris. Bas kabinettet er dog uden enheder, men her kan jeg vist også hjælpe dig et stykke af vejen.

Lyden, jah, smag og behag, men af sådanne enheder var det da ok...

Filteret er vist 24db LR, men du behøver jo ikke at dele så stejlt selv. 12db LR er måske at foretrække(synes jeg).

Det er rigtigt er 10" fungerer som en slags slave. Kabinettet er med acoustisk ventil, formentlig for at sænke Q'et yderligere(75 liter er jo ikke meget til en Scan Spark 8" og 10").

Topkabinettet er vist monteret med et hundedyrt Cardas kabel til ca. 12.000 kr per meter.

Vil du have tlf numre, må du lige sende mig en mail. Jeg er ret sikker på at du kan få alt dette til under 29.000 kr samlet, men hæng mig nu ikke op på ngt.

Der er også mulighed for at få Podus Gørlitz eller hvordan det nu staves i istedet. Så kan du dele 10" helt anderledes ved ex. 150 hz og 8" ved 500-800hz uden dette slavesystem. Det tror jeg mere på.

Tadman

Man har jo ikke tid til at høre dem alle, så derfor...

Endnu en gang vil jeg spørge løs om højtalere...

Er der nogen, som vil dele ud af deres erfaringer om denne højttaler?

Der var vist et par til salg til 29000,- i massiv træ for en måneds tid siden...

mvh
Peter, den spørgelystne

Til top Vis tadman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tadman

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2004 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Hej tadman,

Tror jeg hopper over. Den pris kan jeg slet ikke forholde mig til!

Jeg er nok mere til Snell E eller A når det kommer til stykket (dog uden at have hørt hverken Snell A eller Ascolta Brennin)...

tadman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 25 Juli 2004 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

Hej tadman,

Jeg er nok mere til Snell E eller A når det kommer til stykket (dog uden at have hørt hverken Snell A eller Ascolta Brennin)...

Hmm, jeg fik det indtryk at du var interesseret og det var derfor at du spurgte. Er det ikke at spilde folks tid når du alligevel ikke er interesseret eller mangler et budget over de 3000 kr et par E'er koster????

Tadman

Til top Vis tadman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tadman

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2004 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

tadman skrev:
ppp_dk skrev:

Hej tadman,

Hmm, jeg fik det indtryk at du var interesseret og det var derfor at du spurgte. Er det ikke at spilde folks tid når du alligevel ikke er interesseret eller mangler et budget over de 3000 kr et par E'er koster????

Tadman

Det var da virkelig ikke min mening af spilde folks tid. Jeg har her blot været nysgerrig for at finde frem til en højtaler, som passer til mig.

Derfor spørge om folks erfaring og IKKE en købsannonce...

Og jeg har nok mistet interessen for Ascolta Brennin. Det tilbud som du kommer er jo nærmest også et helt byggeprojekt. Det er jeg ikke interesseret i.

Hvad jeg har af budget, kommer ikke dig ved...

peter@
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2003
Sendt: 05 September 2004 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Hej ppp_dk

Fruen og jeg er de lykkelige ejere af et sæt velspillende Ascolta Brennin. Vores højtalere er blevet opgraderet med bedre kabler og andre diskanter. Hvis du stadig har interesse i denne højtaler kan det være vi kan aftale et prøvelyt her hos os.

Smid en besked om hvorvidt du er interesseret.

onkelblå
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Norge
Sendt: 20 September 2004 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

Du tør nok bare ikke...

Ascolta`ene skal spilles med utstyr som låter varmt,og Har masse effekt.Helst 200 watt eller mere pr kanal.Da bass systemet spiller bedre jo mere horsepower den får.
Jeg har lånt mange forsterkere hjem for å prøve på mine ascolta brennin høytallere.Jeg kan anbefale LC audio sin Millenium XP eller Krell sin nye 400Xi.
Selv spiller jeg på Dynamic Precision DPA 600.
Har hørt høytallere til mange hundre tusen,men det ascoltaene gjør med musikken er det ingen som kan gjøre
etter den.Med det rette tilpassede udstyr.
Mvh Raymond.
Til top Vis onkelblå's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af onkelblå

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 September 2004 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Nu hvor vi snakker om denne fine højtaler fra Niels Nørby... Er der nogen der kender til Niels Nørby, og hvad han laver i dag... Mig bekendt er han ikke længere tilknyttet Dansk Audio Panik.... Hvad ved i???

Har haft flere af hans konstruktioner, og er slet ikke i tvivl om, at han ved hvad han laver! Eks. 275 som jeg anser som en ægte perle!

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

onkelblå
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Norge
Sendt: 20 September 2004 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Nu hvor vi snakker om denne fine højtaler fra Niels Nørby... Er der nogen der kender til Niels Nørby, og hvad han laver i dag... Mig bekendt er han ikke længere tilknyttet Dansk Audio Panik.... Hvad ved i???

Har haft flere af hans konstruktioner, og er slet ikke i tvivl om, at han ved hvad han laver! Eks. 275 som jeg anser som en ægte perle!

Såvidt meg bekjent så ble ascolta solgt til et firma i den fjerne østen.Kan tenke meg at den har skiftet navn...
NN sluttet vel i DAT for noen år siden.
NN laget også CAAD høytallerberegning program,som er solgt til MONACOR.Trodde NN var prest???
Ja,han kan sagtens lage gode konstruksjoner.
Til top Vis onkelblå's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af onkelblå

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes